arbetsintervju vad ska jag ha för kläder

Permalänk
Medlem

arbetsintervju vad ska jag ha för kläder

hej jag ska på jobbmässa imorgon angående jobb inom industri. vad ska jag ha för kläder? han som leder oss till det sa ta inte på för mycket som en kostym eller liknande. tips?

Permalänk
Medlem

Är det inte kostym så är det skjorta och jeans som gäller!

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Håller med ovan, skjorta och jeans, inte söndertrasade sneakers på fötterna så ska det nog vara bra. Hel och ren är en bra regel.
Gick som smort på mina intervjuer!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att du känner dig avslappnad i det du har på dig. Det är bättre att vara mer uppklädd än tvärt om.

Jobb inom industrin säger inte så mycket. Söker du jobb produktions- eller kontorsjobb?
Om det sagts att man inte ska ha kostym så är väl ett par kostymbyxor/mörka jeans och en långärmad skjorta lämpligt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka^:

Är det inte kostym så är det skjorta och jeans som gäller!

jag har endast en långärmad som man har under kavajen. lär se extremt fult ut med den. helvit

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Håller med ovan, skjorta och jeans, inte söndertrasade sneakers på fötterna så ska det nog vara bra. Hel och ren är en bra regel.
Gick som smort på mina intervjuer!

skjorta + jeans låter som man ska ut på baren och ragga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

jag har endast en långärmad som man har under kavajen. lär se extremt fult ut med den. helvit

Helvit blir lite studenten-varning...
Du har ingen pullover, väst, cardigan eller något sådant i fint material att ha över skjortan?
Typ:

Gillar din framförhållning btw

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Helvit blir lite studenten-varning...
Du har ingen pullover, väst, cardigan eller något sådant i fint material att ha över skjortan?
Typ: http://photos.posh24.com/p/1251617/z/darren_criss/darren_cris...

Gillar din framförhållning btw

nej tyvärr har en vit kortärmad också. den är helvit men lite rutigt format. tycker den ser ut som en fest skjorta dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

skjorta + jeans låter som man ska ut på baren och ragga.

Haha i så fall "raggar" jag varje dag på jobbet

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Kan du inte låna nått av din far/syskon?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Haha i så fall "raggar" jag varje dag på jobbet

nedstoppade i jeansen eller utanför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Kan du inte låna nått av din far/syskon?

inte samma storlekar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

nedstoppade i jeansen eller utanför?

På jobbet beror det lite på. Ska jag på kundbesök är det nedstoppad som gäller.
Är det en vanlig dag på kontoret kan det vara en flanellskjorta utanför, beror på situationen helt enkelt

På intervjuerna hade jag alltid nedstoppad. Och ja, har man nedstoppad skjorta MÅSTE man ha bälte..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

På jobbet beror det lite på. Ska jag på kundbesök är det nedstoppad som gäller.
Är det en vanlig dag på kontoret kan det vara en flanellskjorta utanför, beror på situationen helt enkelt

På intervjuerna hade jag alltid nedstoppad. Och ja, har man nedstoppad skjorta MÅSTE man ha bälte..

så ser detta bra ut i ditt huvud, vit smårutig skjorta, kortärmad med mörkblå jeans med svart bälte eller bör jag gå på något annat? hade tänkt köra istoppat. tack så hemskt mycket för hjälpen alla.

Permalänk
Musikälskare

Tacka mig sen, lugnt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Alltså, du ska på jobbmässa. Det kommer inte finnas en jävel där som bryr sig vad du har på dig så länge du är hel och ren. Företagen kommer ge dig lite broschyrer, godis och pennor. Ingen kommer ta emot ett cv eller liknande.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

hej jag ska på jobbmässa imorgon angående jobb inom industri. vad ska jag ha för kläder? han som leder oss till det sa ta inte på för mycket som en kostym eller liknande. tips?

Nå, hur gick det?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nå, hur gick det?

kom in i ett ca 30kvm rum med 100 personer samtidigt. blev väldigt tjatigt och högljutt så man hörde knappt vad arbetsgivaren sa utan man fick trycka örat upp i munnen på dem. inte nog med det, ett band kom upp i början och spelade högljudd musik också så man hörde fortfarande ingenting efter att ha tryckt upp örat i munnen efter det. men men, jag sökte ca 12 jobb och det gick till ungefär samma på varje "hej vad finns det för jobb att ansöka här?" "ja du min herre det är ..." "okej det låter väldigt intressant bla bla om information, tider osv om jobben" "bla bla svar på mina frågor" "tar och lämnar in ett cv utifall att det dyker upp något så får ni gärna höra av er" "javisst det gör vi. har du inte hört från oss inom 1-2 veckor så har vi nog gått vidare med någon annan". i stort sett så sa alla. men man får ju hoppas på det bästa. lät väldigt lovande på i alla fall 3 utav alla då de verkligen såg ut att vilja ha just mig. man kände det på hur de välkomnade mig med handslaget till skillnad på vissa, hur de förklarade om deras jobb, hur de tog farväl o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

kom in i ett ca 30kvm rum med 100 personer samtidigt. blev väldigt tjatigt och högljutt så man hörde knappt vad arbetsgivaren sa utan man fick trycka örat upp i munnen på dem. inte nog med det, ett band kom upp i början och spelade högljudd musik också så man hörde fortfarande ingenting efter att ha tryckt upp örat i munnen efter det.

Hmm, wtf ?
Det var den märkligaste intervju jag har hört talas om. 100 personer får väl knappt plats i ett 30 kvm stort rum samtidigt, speciellt inte om det är ett rum med lite möbler i eller så ?
Sedan, högljutt på en arbetsintervju ? Det måste vara den mest oseriösa intervjun någonsin. Stod det ärligt talat 100 pers och lät och pressade sina kroppar mot dig samtidigt som du skrek i arbetsgivarens öra ? Dessutom med ett band som spelade för att göra det ännu mer absurt. Låter som en scen hämtad från typ Monthy Python eller något annat humorprogram.

En normal intervju brukar ju annars vara i ett väldigt ljudisolerat rum för att minska störmomenten på tu man hand med VD:n eller någon annan ansvarig.
Eventuellt kan det vara ett par stycken andra från olika områden i verksamheten som sitter med för att fråga lite som rör deras områden.

Är de sådär totalt respektlösa vid arbetsintervjun så skulle jag nog inte bli alltför olycklig om jag inte fick det jobbet..

Edit :..

Skrivet av P-NILZ:

Alltså, du ska på jobbmässa. Det kommer inte finnas en jävel där som bryr sig vad du har på dig så länge du är hel och ren. Företagen kommer ge dig lite broschyrer, godis och pennor. Ingen kommer ta emot ett cv eller liknande.

Ok, jag läste bara rubriken på tråden innan jag svarade. Tyckte den talade för sig själv och där stod det att det var en jobbintervju på gång.
En jobbmässa är något helt annat än en arbetsintervju.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, wtf ?
Det var den märkligaste intervju jag har hört talas om. 100 personer får väl knappt plats i ett 30 kvm stort rum samtidigt, speciellt inte om det är ett rum med lite möbler i eller så ?
Sedan, högljutt på en arbetsintervju ? Det måste vara den mest oseriösa intervjun någonsin. Stod det ärligt talat 100 pers och lät och pressade sina kroppar mot dig samtidigt som du skrek i arbetsgivarens öra ? Dessutom med ett band som spelade för att göra det ännu mer absurt. Låter som en scen hämtad från typ Monthy Python eller något annat humorprogram.

En normal intervju brukar ju annars vara i ett väldigt ljudisolerat rum för att minska störmomenten på tu man hand med VD:n eller någon annan ansvarig.
Eventuellt kan det vara ett par stycken andra från olika områden i verksamheten som sitter med för att fråga lite som rör deras områden.

Är de sådär totalt respektlösa vid arbetsintervjun så skulle jag nog inte bli alltför olycklig om jag inte fick det jobbet..

Edit :..

Ok, jag läste bara rubriken på tråden innan jag svarade. Tyckte den talade för sig själv och där stod det att det var en jobbintervju på gång.
En jobbmässa är något helt annat än en arbetsintervju.

Finns ju olika sätt att intervjuas på.
Jag var på en intervju för bemanningsföretag för drygt 5 år sen. Då var det gruppintervju med 10 pers runt ett bord.
En annan gång var jag på en slags jobbmässa där ett 20-tal företag hade bord i en stor lokal. Då fick man boka in en "tidslucka" med varje företag och gå till respektive bord och intervjuas.

Finns fler varianter jag skulle klassa som arbetsintervjuer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?