DayZ 1.7.6.1 - Osynlig karaktär + Arma 2 hud.

Permalänk
Medlem

DayZ 1.7.6.1 - Osynlig karaktär + Arma 2 hud.

God dag, SweClockers.

Brukar spela lite DayZ på en UK server som, ända upp till denna punkt, varit riktigt nice; få scriptare och trevligt folk.
I morse skulle jag logga in och försöka leta reda på ett fordon till mig och min kamrat, dock utan hans stöd.

Det första som händer när jag loggar in är att jag spawnar 30 - 40 meter upp i luften. Innan jag hinner reagera, tar jag i mark och dör.
Jag spawnar in på nytt vid kusten och tänker att jag ska sticka upp och hitta mitt lik för att få tillbaka mitt gear.
Dock är min karaktär osynlig och jag behöver inte äta eller dricka. Zombies varken hör eller ser mig och jag kan röra mig fritt.
Ibland då jag försöker reconnecta till samma server hamnar jag också i debug zonen.

Jag har försökt starta om spelet, DayZCommander, Steam, datorn och dessutom ominstallera modden - men till liten nytta. Om jag går in på andra servrar kan jag fortsätta från där jag slutade som osynlig - dock nu synlig och utan alla andra buggar - heller aldrig i debug zonen.

Hur kan jag lösa detta problem? Jag gillar verkligen den här servern och folket på den, så jag skulle inte vilja byta.
Har kollar runt på google men dessa problem verkar aldrig riktigt få någon lösning.

Mvh
0ptiC

Permalänk

Låter som det är Något problem men den servers Host då? :S har svårt och tro att det har något med din dator/Arma att göra. utan just den servern. ( är inte 100% säker så har jag fel så bli inte sur XD )

Permalänk

Ta kontakt med admin och se hur det ser ut i deras verktyg. Det brukar uppskattas från deras sida om man meddelar dessa problem och tillsammans reder ut det. Har du dessutom lite tur kanske du kan få tillbaka dina saker.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

The här är en hive-server och i det här laget har, jag på en annan server, knåpat i hop nytt gear.
Men jag ska försöka komma i kontakt med admins och se vad de säger.