Prestandaproblem med GTX 670 och Black Ops 2

Permalänk
Medlem

Prestandaproblem med GTX 670 och Black Ops 2

Hej ^_^ ! Jag har ett GTX 670 MSI OC och har spelat mycket black ops 2 på senaste tiden. Jag har spelat med dess grafik inställningar.
1920x1080
Field of view:90
Shadows:High
Ragdoll:On
Texture Quality:Extra
Texture Filtering:High
Anti-Aliasing:16xcsaa
Fxaa:No
Ambient Occlusion:On
Depth Of Field:High
Max Frames per second:120

Jag har alltid haft 120 fps stabilt tills nu då jag inte vet vad som har hänt men jag droppar ständigt under 120 fps ungefär ner till 100.
Detta har inte hänt förut,Installerade nya drivrutiner för ett litet tag sedan men tror inte det kan vara orsaken. Någon som har samma problem eller någon som kanske vet vad felet är? Såg att ett gtx 660 ti asus top klarade konstant 120 fps maxade inställningar på en review. Verkar lite konstigt om ett 660 ti presterar bättre än ett 670 eftersom att ett 670 ska prestera bättre.
Tänkte att jag kunde skriva mina pc specs om det skulle hjälpa.

I-5 3570k 3,4 ghz
8G ram

MSI Military class Ms7751

Tack i förväg

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem

kan inte sätta fingret på det, men upplever samma sak. Vet inte om spelet är dåligt optimerat, men upplever lagg/hack stundtals. Kan spela BF3 i timtal utan problem, med BO2 brukar alltid bete sig konstigt på det ena eller andra sättet.

Så, tror inte att det har med din dator att göra.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd

Testa sänka Depth of Field, har varit med om att den orsakat problem.Dessutom är den effekten bara mer störande än vad den tillför ögongodis på high. Har upplevt att suddigheten träder in där man vill se tydligt, när något objekt i förgrunden råkat hamna i siktet i nån sekund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Spelade lite och temeraturen på grafikkortet gick upp till 100 Grader !! Tror det kan vara något fel på kortet kanske ska lämna in det till inet ?

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Skrivet av Archeuz:

Hej ^_^ ! Jag har ett GTX 670 MSI OC och har spelat mycket black ops 2 på senaste tiden. Jag har spelat med dess grafik inställningar.
1920x1080
Field of view:90
Shadows:High
Ragdoll:On
Texture Quality:Extra
Texture Filtering:High
Anti-Aliasing:16xcsaa
Fxaa:No
Ambient Occlusion:On
Depth Of Field:High
Max Frames per second:120

Jag har alltid haft 120 fps stabilt tills nu då jag inte vet vad som har hänt men jag droppar ständigt under 120 fps ungefär ner till 100.
Detta har inte hänt förut,Installerade nya drivrutiner för ett litet tag sedan men tror inte det kan vara orsaken. Någon som har samma problem eller någon som kanske vet vad felet är? Såg att ett gtx 660 ti asus top klarade konstant 120 fps maxade inställningar på en review. Verkar lite konstigt om ett 660 ti presterar bättre än ett 670 eftersom att ett 670 ska prestera bättre.
Tänkte att jag kunde skriva mina pc specs om det skulle hjälpa.

I-5 3570k 3,4 ghz
8G ram

MSI Military class Ms7751

Tack i förväg

hallå, du klagar på 20fps skillnad, är du konstig eller?
hade jag haft bo2 och legat på 100fps hade jag varit mer än nöjd, sluta klaga

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

Det är Blops, vad förväntar du dig från en gammal spelmotor? :S
Stäng av Fraps och spela spelet istället, påstår du att du märker skillnad på 100 och 120 fps så påstår jag att du ljuger, alternativt att du känner av lite placebo, majoriteten märker inte ens skillnad på 60 och 90 på en 120hz skärm.

Permalänk
Medlem

Om GPUn blir 100c när du spelar kan det vara därför du får sämre prestanda då det klockar ner sig pga värmen?

Kolla så det inte är fyllt med damm.

har du MSI afterburner kan du kolla GPUaktivitet/temp/klock när du spelar om du har det körandes i bakgrunden.

Och jo, man känner skillnad på 100fps och 120fps om man kör 120Hzskärm.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Det är Blops, vad förväntar du dig från en gammal spelmotor? :S
Stäng av Fraps och spela spelet istället, påstår du att du märker skillnad på 100 och 120 fps så påstår jag att du ljuger, alternativt att du känner av lite placebo, majoriteten märker inte ens skillnad på 60 och 90 på en 120hz skärm.

Skrivet av Niklas_Jensen97:

hallå, du klagar på 20fps skillnad, är du konstig eller?
hade jag haft bo2 och legat på 100fps hade jag varit mer än nöjd, sluta klaga

Ja jag märker skillnad eftersom det hackar till när det droppar. Stör mig mest på att ett gtx 660ti kan prestera bättre än mitt kort när det egentligen inte ska
?

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem

Stuttrar det till kan det vara att kortet throttlar ner, endera pga av för lite ström eller hög värme.

Permalänk

Ladda ner t.ex. MSI Afterburner och kolla temps. Om de går över ca 90c tycker jag du borde höja fläkten om den inte redan är på max på ditt grafikkort. Går att göra i MSI Afterburner.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Det är Blops, vad förväntar du dig från en gammal spelmotor? :S
Stäng av Fraps och spela spelet istället, påstår du att du märker skillnad på 100 och 120 fps så påstår jag att du ljuger, alternativt att du känner av lite placebo, majoriteten märker inte ens skillnad på 60 och 90 på en 120hz skärm.

Grabben vill ha 120 fps precis som hans skärm är till för lägg ner de här meningslösa inläggen.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tack för all svar!!! Jag ska kolla efter damm i kortet och höja fläkten och se om det blir bättre. Konstigt att min fps helt plötsligt blev sämre än vad den var förr.

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archeuz:

Tack för all svar!!! Jag ska kolla efter damm i kortet och höja fläkten och se om det blir bättre. Konstigt att min fps helt plötsligt blev sämre än vad den var förr.

I värsta fall kan du testa att byta kylpasta på grafikkortet. Obs! Garantin går ut om du gör det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Reklamera kortet om du har kvar garanti på det. Ett grafikkort ska inte gå upp i 100 grader.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Reklamera kortet om du har kvar garanti på det. Ett grafikkort ska inte gå upp i 100 grader.

Skrivet av Mocka:

I värsta fall kan du testa att byta kylpasta på grafikkortet. Obs! Garantin går ut om du gör det.

Skrivet av Ninotramp:

Ladda ner t.ex. MSI Afterburner och kolla temps. Om de går över ca 90c tycker jag du borde höja fläkten om den inte redan är på max på ditt grafikkort. Går att göra i MSI Afterburner.

http://i.imgur.com/nqW2J7h.jpg?1 Här har ni en bild på min msi afterburner om det skulle hjälpa att luska ut något svar Jag borde ha garantin kvar jag beställde den från inet tror det var 3 år garanti vet inte får kolla upp det

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Grabben vill ha 120 fps precis som hans skärm är till för lägg ner de här meningslösa inläggen.

Inte för o va sån men han har inte sagt nånstans att han har en 120hz skärm.

Kortet temp throttlar garanterat, har du bra ventilation i burken? Den står inte instängt eller så?
Dåligt med fläktar eller ofiltrerade insug kan sätta igen ett kort ganska snabbt, har du dammigt i burken i övrigt eller är den spotless?
Alternativt kan du höjja fläkten till 100%/gör en egen fläktkurva och se om kortet fortfarande temp throttlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Inte för o va sån men han har inte sagt nånstans att han har en 120hz skärm.

Kortet temp throttlar garanterat, har du bra ventilation i burken? Den står inte instängt eller så?
Dåligt med fläktar eller ofiltrerade insug kan sätta igen ett kort ganska snabbt, har du dammigt i burken i övrigt eller är den spotless?
Alternativt kan du höjja fläkten till 100%/gör en egen fläktkurva och se om kortet fortfarande temp throttlar.

http://i.imgur.com/lo8y1FU.png?1 Sådär står datorn. Jag har aldrig riktigt öppnat datorn dammsugit har bara dammsugit i chassi filtret tror jag har ett R3 chassi eller något liknande. Kollade in på sidan av burken och det var mycket damm i själva lådan och på grafikkortet ska dammsuga ur det och se om temperaturen sjunker. Om det inte löser sig borde jag väll reklamera kortert och skicka in det så jag kan få pengarna tillbaka eller ett nytt :/

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Avstängd

Du ska undvika att dammsuga elektronik som är känslig för statisk elektricitet...blås bort dammet med t ex tryckluft på burk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Inte för o va sån men han har inte sagt nånstans att han har en 120hz skärm.

Kortet temp throttlar garanterat, har du bra ventilation i burken? Den står inte instängt eller så?
Dåligt med fläktar eller ofiltrerade insug kan sätta igen ett kort ganska snabbt, har du dammigt i burken i övrigt eller är den spotless?
Alternativt kan du höjja fläkten till 100%/gör en egen fläktkurva och se om kortet fortfarande temp throttlar.

Har tagit bort Dammet och satt fläkten på högsta och kortet blir 61 grader när jag spelar men forsätter att under prestera. Reklamering?

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archeuz:

http://i.imgur.com/nqW2J7h.jpg?1 Här har ni en bild på min msi afterburner om det skulle hjälpa att luska ut något svar Jag borde ha garantin kvar jag beställde den från inet tror det var 3 år garanti vet inte får kolla upp det

Du har ju inte klickat i "Auto" på fan-speed%

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miller:

Du har ju inte klickat i "Auto" på fan-speed%

Nej där har jag inte det för att när den gick auto så var den bara på 30% och grafikkortet var 78 grader då. Men jag ska lämna in kortet till Inet nu när det har gått upp till 100 grader ett antal gånger.

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem

Annars är det bara att sänka AA ner från 16. Känns överdrivet högt och jag tror inte att du märker ett skit om du sänker det, förutom enormt mycket högre fps.

Skrivet av Niklas_Jensen97:

hallå, du klagar på 20fps skillnad, är du konstig eller?
hade jag haft bo2 och legat på 100fps hade jag varit mer än nöjd, sluta klaga

Han har ju en 120hz-skärm.

naturligtvis kolla temps och fläkthastighet också. Jag tar för givet att folk har koll på sånt innan de frågar.

Skrivet av Archeuz:

http://i.imgur.com/nqW2J7h.jpg?1 Här har ni en bild på min msi afterburner om det skulle hjälpa att luska ut något svar Jag borde ha garantin kvar jag beställde den från inet tror det var 3 år garanti vet inte får kolla upp det

Du måste ta kort när du spelar och det laggar. gpu-användningen ska ligga på 95-100%

Skrivet av fantomsmurfen:

Reklamera kortet om du har kvar garanti på det. Ett grafikkort ska inte gå upp i 100 grader.

Han har aldrig sagt något om det. Och om kortet och chassit är smockfullt av damm så är det inte konstigt om det blir så varmt om det används en längre tid.

Skrivet av Archeuz:

Har tagit bort Dammet och satt fläkten på högsta och kortet blir 61 grader när jag spelar men forsätter att under prestera. Reklamering?

Du har ju inte ens någon aning om det är grafikkortet som orsakar problem. Kolla gpu-användning när du spelar. Det är ju nästan troligare att det är något annat än grafikkortet som orsakar fps-droppet.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archeuz:

http://i.imgur.com/lo8y1FU.png?1 Sådär står datorn. Jag har aldrig riktigt öppnat datorn dammsugit har bara dammsugit i chassi filtret tror jag har ett R3 chassi eller något liknande. Kollade in på sidan av burken och det var mycket damm i själva lådan och på grafikkortet ska dammsuga ur det och se om temperaturen sjunker. Om det inte löser sig borde jag väll reklamera kortert och skicka in det så jag kan få pengarna tillbaka eller ett nytt :/

DAMMSUGA INTE!

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

GTX 670 Underpresterar

Hej mitt GTX 670 underpresterar i black ops 2 och får fps drops hela tiden detta problem har kommit ganska nyligen och jag körde msi afterburner då märkte jag att GPU usage låg på 50 - 70 %,kan detta ha något med problemet att göra? Och hur fixar jag det förr har jag hållit 120 fps hela tiden men nu får jag fps drops enda ner till 80 HJÄLP Tack i förväg

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Skrivet av Archeuz:

Hej mitt GTX 670 underpresterar i black ops 2 och får fps drops hela tiden detta problem har kommit ganska nyligen och jag körde msi afterburner då märkte jag att GPU usage låg på 50 - 70 %,kan detta ha något med problemet att göra? Och hur fixar jag det förr har jag hållit 120 fps hela tiden men nu får jag fps drops enda ner till 80 HJÄLP Tack i förväg

temperatur på gpu/cpu? och hur mkt cpu användning har du

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Archeuz:

Hej mitt GTX 670 underpresterar i black ops 2 och får fps drops hela tiden detta problem har kommit ganska nyligen och jag körde msi afterburner då märkte jag att GPU usage låg på 50 - 70 %,kan detta ha något med problemet att göra? Och hur fixar jag det förr har jag hållit 120 fps hela tiden men nu får jag fps drops enda ner till 80 HJÄLP Tack i förväg

Hur ser du vad för gpu usage du har? Är det ett program?

Visa signatur

i7 3770
gtx 670
16gb ram ddr3
ssd 120gb
haf 912

Permalänk
Medlem
Skrivet av victorgreat4:

Hur ser du vad för gpu usage du har? Är det ett program?

Ja msi afterburner är ett program som låter dig hålla koll på och även klocka ditt grafikkort

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

temperatur på gpu/cpu? och hur mkt cpu användning har du

Jag testa att ladda ner real temp men hur får jag det på skärmen när jag kör bo2? Iaf den säger LOAD 60% & 30-46 grader på cpu och gpu är 70 grader

Visa signatur

I-5 3570k @3.4 Ghz // MSI GTX 670 OC // MSI MILITARY CLASS III Z77A-GD65 // 8Gb Ram // CORSAIR TX 750//
Iphone 4s//

Permalänk
Medlem

jag skulle gissa att det är trasigt och att du får skicka in det, mitt 7970GHz hade samma problem som du beskriver, altså att den har ovanligt låg load och FPS drops som satan...

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Multiplayer eller singleplayer? 80 fps är väl inte så lågt? Jag kommer ner i 60-70 fps när jag skjuter.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p