Apples grafikchef Raja Koduri till AMD

Permalänk

Raja tröttnade på att göra slöa hybrid bilar åt gnälliga miljö-hipsters. Han har återgått till att göra supersportbilar åt Ferrari för ärliga entusiaster.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Menar du för att han är indier eller för att han jobbade på Apple?

Wuut? Troligen pga. hans arbetsposition i AMD, vad babblar du om?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Självklart "diffar" det när uppbyggnaden på samtliga systemprocessorer ser olika ut?

Jag uppfattade ditt inlägg som om hårdvarukonfigurationen var densamma.

Skrivet av Jacob:

Varför jag nämner strömförbrukningen hela tiden är för att det alltid går hand i hand med prestandan, klarar man inte av att hålla sig inom sin utsatta gräns måste kompromisser på den fronten ske. Designen är ännu en gång bara en del. Implementationen är lika viktig, om inte ännu mer viktig och avgörande för att få ut ett tillfredsställande slutresultat.

Jag förstår vikten av rimlig strömförbrukning, vilket förmodligen är anledningen till Apples val att hålla sig till två kärnor när alla andra parter övergått till fyra eller fler, Apples grafikdel är trots allt oproportionerligt stor i jämförelse med konkurrenterna.
Vad jag menar är att Imagine Technologies säljer en färdig grafikenhetsdesign med specificerad strömförbrukning och sedan tar Apple den designen och bygger ihop med resten av den blivande kretsen. Det ligger ingen direkt ingenjörskonst från Apples sida i grafikenhetens arkitektur - den är redan färdig.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Valiumballong:

Jag uppfattade ditt inlägg som om hårdvarukonfigurationen var densamma.

Det gör jag också.

Skrivet av Valiumballong:

Jag förstår vikten av rimlig strömförbrukning, vilket förmodligen är anledningen till Apples val att hålla sig till två kärnor när alla andra parter övergått till fyra eller fler, Apples grafikdel är trots allt oproportionerligt stor i jämförelse med konkurrenterna.
Vad jag menar är att Imagine Technologies säljer en färdig grafikenhetsdesign med specificerad strömförbrukning och sedan tar Apple den designen och bygger ihop med resten av den blivande kretsen. Det ligger ingen direkt ingenjörskonst från Apples sida i grafikenhetens arkitektur - den är redan färdig.

Det är det jag försöker få fram. Apple eller för den delen företag Samsung, X, Y eller Z köper ingenting som är "färdigt" och de har definitivt ingen specificerad strömförbrukning. Hur de använder och implementerar designen har allt med saken att göra, vilket jag beskrev i det inlägg du citerade.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Nu behöver dom bara en ny personalchef för drivrutins-avdelningen! Tror dom behövs kollas över där

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Borta bra men hemma bäst!

The prodigal son returns..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Raja tröttnade på att göra slöa hybrid bilar åt gnälliga miljö-hipsters. Han har återgått till att göra supersportbilar åt Ferrari för ärliga entusiaster.

Riktiga bilentusiaster gör allt för att få köra Koenigsegg,
det är B-kändisarna i Stockholm som kör Ferrari, vilket är synd då dessa bilar är riktigt fina.
Fast deras FF är lite Offtopic Ferrari då den fått kombistuk.
Nåväl dom kanske vill sälja ännu mer i Kombi-Sverige, och isådanafall är dom på helt rätt spår.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!