Permalänk

Rma offert undran

Tjena fick en offert på min produkt jättre bra gjort av företaget dock undrar jag har de tänkt när de ger mig tids ramarna

22/4 idag får jag svar att jag har fått igenom min rma har till 26/4
dock så står det att jag får igen min pengar inom 10 dagar..

nu undrar jag vad som hänt ifall jag inte har råd att fullfölja min order inom tidsramen de angett ?
jag ska alltså lägga ut pengar åt dem (agera bank) utan att få ränta...
är detta standard eller ?
jag tycker i alla fall att det är ett konstigt sätt att hantera det på..

ge mig insikt!

mvh cap

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Antar att du menar fraktkostnaden?
En del företag skickar ut en fraktsedel som man klistrar på paketet och skickar kostnadsfritt.
Eller så får man fraktkostnaden återbetald efter godkänd RMA.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Antar att du menar fraktkostnaden?
En del företag skickar ut en fraktsedel som man klistrar på paketet och skickar kostnadsfritt.
Eller så får man fraktkostnaden återbetald efter godkänd RMA.

Nej jag var nog inte så tydlig men ska förbättra.

Jag köpte xx
Xx va sönder vid leverans
Skickar tillbaka xx
Får en godkännd rma alltså att den va sönder och att jag ska få en ny
Problemet är att jag ska köpa ett nytt och få tillbaka pengarna från det första köpet. Dock så har jag bara 4 dagar på mig att köpa ett nytt för samma pris..
Samtidtt kommer det ta upptill 10 dagar för mig att få till baka mina pengar från köp nr1 alltså har jag lånat ut summan för xx produkt
Jag agerar alltså bank men jag får ingen ersättning.

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Alltså de är väl upp till företaget du köpt produkten hos att ersätta med ett nytt fungerande. Vill du istället ha pengar tillbaka så du kan köpa produkten någonstans så får du väl vänta på att pengarna kommer in. Ditt eget val om du vill ligga ute med pengar dessa dagar. Sen om 10 dagar är lång tid för återbetalning de kan jag inte svara på. Vet inte vad som är normalt..

Permalänk
Medlem

Blev ännu otydligare nu
Varför har du bara 4 dagar på dig att handla t ex?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Skall du få tillbaka pengarna av företaget och handla av ett annat företag?

Permalänk
Medlem

Hänger inte med så mycket, men om dom ska skicka tillbaka dina pengar inom 10dagar så får man väl anse det som helt normalt?
Förstår inte riktigt var ifrån du får att du skulle agera bank åt dom?
Saknar du pengar så får du tyvärr vänta helt enkelt.

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Alltså de är väl upp till företaget du köpt produkten hos att ersätta med ett nytt fungerande. Vill du istället ha pengar tillbaka så du kan köpa produkten någonstans så får du väl vänta på att pengarna kommer in. Ditt eget val om du vill ligga ute med pengar dessa dagar. Sen om 10 dagar är lång tid för återbetalning de kan jag inte svara på. Vet inte vad som är normalt..

Skrivet av ODDNAME:

Blev ännu otydligare nu
Varför har du bara 4 dagar på dig att handla t ex?

Skrivet av SUMITOMO:

Skall du få tillbaka pengarna av företaget och handla av ett annat företag?

Skrivet av PelleRell:

Hänger inte med så mycket, men om dom ska skicka tillbaka dina pengar inom 10dagar så får man väl anse det som helt normalt?
Förstår inte riktigt var ifrån du får att du skulle agera bank åt dom?
Saknar du pengar så får du tyvärr vänta helt enkelt.

Okok köpte ett demo ex för 2700kr det va doa
Har fått enoffert av butiken att köpa ett nytt för samma pris alltså 2700 istället för ordinarie pris
Dock så har jag enbart 4 dagar att använda denna offert
Samtidigt kommer jag få tillbaka de första 2700 kr fast inom 10 dagar då anser jag att de lånar pengar av mig.

Det hade ju varit enklare att bara ge mig ett nytt fast de var inte så de hanterades

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Okok köpte ett demo ex för 2700kr det va doa
Har fått enoffert av butiken att köpa ett nytt för samma pris alltså 2700 istället för ordinarie pris
Dock så har jag enbart 4 dagar att använda denna offert
Samtidigt kommer jag få tillbaka de första 2700 kr fast inom 10 dagar då anser jag att de lånar pengar av mig.

Det hade ju varit enklare att bara ge mig ett nytt fast de var inte så de hanterades

Jag förstår.. Ja lite skumt sätt, för det är ju inte säkert att man har 2700 att ligga ute med även om de bara blir några dagar. Enklast vore väl om dom bara skickade den nya produkten som ersättning för den trasiga, samtidigt som de var schysst att du fick en ny för samma pris.

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Jag förstår.. Ja lite skumt sätt, för det är ju inte säkert att man har 2700 att ligga ute med även om de bara blir några dagar. Enklast vore väl om dom bara skickade den nya produkten som ersättning för den trasiga.

Det jag tänkte också sen komjag på att sen som sattit upp deras sytem förmodligen inte orkar göra alt. För de säkert bara för att det är enklare dock tycker jag att det e lite fult för tills jag får mina 2700 har jag betalar 5400 för ett 7970

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Det var ingen direkt smidig lösning av komplett.
De borde kunna fixa ett byte direkt tycker man.
Testa och skicka ett PM till kompletts representant på Swec (Mikael), kanske han kan hjälpa dig.
http://www.sweclockers.com/forum/member.php?u=119578

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det var ingen direkt smidig lösning av komplett.
De borde kunna fixa ett byte direkt tycker man.
Testa och skicka ett PM till kompletts representant på Swec (Mikael), kanske han kan hjälpa dig.
http://www.sweclockers.com/forum/member.php?u=119578

Bra förslag om de nu var hos Komplett vilket jag inte tror framgår av tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Bra förslag om de nu var hos Komplett vilket jag inte tror framgår av tråden?

Han har gjort lite fler trådar om grafikkortet där det framgår.
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=766157#extra

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

yes tänkte hålla det utan för så ingen får försig att tala skit om si och så för jag menar de har ju fortfarande gjort ett bra jobb betalade 2700 kr för nåt som kostar 3200...

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Hej igen, Givetvis skulle vi ha bytt ut till ett nytt kort direkt för dig. Tyvärr var vi lite för snabba med krediteringen för att ge dig pengarna tillbaka. Vi ber ödmjukast om ursäkt för detta. Jag ser nu att det är lagt en order på ett nytt kort och dina pengar för den första ordern bör vara hos dig i morgon eller på torsdag. Vänligen/Mikael

Svar från komplett väl aggerat nöjd kund!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Det jag tänkte också sen komjag på att sen som sattit upp deras sytem förmodligen inte orkar göra alt. För de säkert bara för att det är enklare dock tycker jag att det e lite fult för tills jag får mina 2700 har jag betalar 5400 för ett 7970

Det är inte så att du kan handla det nya kortet mot faktura och således få 14 dagars kredit = problemet löst?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Det är inte så att du kan handla det nya kortet mot faktura och således få 14 dagars kredit = problemet löst?

Jo det hade ju fott men blir ju tillägg för faktura och lilnande men som inläggetbovan e det löst och komplett hanterade det bra!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

fick det nya idag och det visade sig ha samma defekt..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

fick det nya idag och det visade sig ha samma defekt..

Ok, vad för defekt? Säker på att de är grafikkorten så de inte är något annat eftersom 2 på raken har samma fel samt att ett var demoex och då antagligen redan testat?

Edit såg din andra tråd om vad för fel de var!

Permalänk
Medlem

Jag skulle börja med att testa en annan HDMI kabel.

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Jag skulle börja med att testa en annan HDMI kabel.

artefakter denna gång med detta är under bitmining som stress test dock fortsatte dem visa sig efter avslutad mining

http://imageshack.us/photo/my-images/716/20130424181556.jpg/

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!