Kan inte spara i GTA IV

Permalänk

Kan inte spara i GTA IV

Hej

För någon vecka sedan på steams rea så köpte jag GTA IV,nu har jag börjat spela det men har ett problem! Kan inte spara spelet. När jag försöker spara kommer det "You must be signed in to save, will you do that?". Jag loggar då in på mitt microsoft konto och får upp rutan, "A update needed, you will be signed if you decine". Trycker då på update knappen och uppdateringen påbörjaras. Efter detta kommer det upp "Quit the game to complete the update". Stänger då av GTA och kommer ut på skrivbordet. Kan då se att det står "Installing Games for windows - LIVE". Sedan försvinner bara den rutan och jag startar mitt GTA. Inget händer. Spelet vill inte starta. Så då avinstallerar jag Games for windows - LIVE dock vi installations filensom finns i GTAt och spelet vill funka igen. Fast tyvärr är ju inte mitt Games for windows LIVE uppdaterat, så jag kan inte spara och om jag uppdaterar så slutar spelet att fungera.
Någon som kan hjälpa mig? Någon som vet vad felet är?

PS Jag har testat och avinstallera GTA IV och installerar det igen, men det funkar inte.

MVH

SwordSoldier

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Att få allt installerat och klart kan vara en del krångel, testa följande;

- Starta spelet som administratör
- Installera social club
- Starta om datorn efter uppdateringen av GFWL / Social Club

Värt att notera är att när du startar spelet så måste Social Club dyka upp, om du inte kan logga in där(p.g.a. "fel lösen") så välj offline och logga sedan in i spelet genom att klicka på Home knappen. Om du fortsätter att ha problem så erbjuder jag mig att hjälpa dig via fjärrstyrning. Lycka till annars!

Permalänk
Skrivet av zin:

Att få allt installerat och klart kan vara en del krångel, testa följande;

- Starta spelet som administratör
- Installera social club
- Starta om datorn efter uppdateringen av GFWL / Social Club

Värt att notera är att när du startar spelet så måste Social Club dyka upp, om du inte kan logga in där(p.g.a. "fel lösen") så välj offline och logga sedan in i spelet genom att klicka på Home knappen. Om du fortsätter att ha problem så erbjuder jag mig att hjälpa dig via fjärrstyrning. Lycka till annars!

Jag Social club kommer när jag startar. Men det finns igen home knapp.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av zin:

Att få allt installerat och klart kan vara en del krångel, testa följande;

- Starta spelet som administratör
- Installera social club
- Starta om datorn efter uppdateringen av GFWL / Social Club

Värt att notera är att när du startar spelet så måste Social Club dyka upp, om du inte kan logga in där(p.g.a. "fel lösen") så välj offline och logga sedan in i spelet genom att klicka på Home knappen. Om du fortsätter att ha problem så erbjuder jag mig att hjälpa dig via fjärrstyrning. Lycka till annars!

Loggade in via home knappen, det var tvunget och uppdateras och slutade fungera. Fler tips?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Nu ska man inte anklaga folk för saker...

Men jag säger såhär...
Är det en piratkopia du kör, varpå cracken slutar fungera iom uppdateringen, så kan du inte fråga om hjälp här.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Tror inte han att piratkopierat, jag köpte själv med några polare GTA 4 complete från Steam något år sedan och hälften av oss har haft problem med GFWL. Det är så när den installeras så verkar något blockera vilket gör att installtionen inte blir korrekt, GTA 4 och social club fungerar utan problem dock. Men det är en under att du ens kommer in i spelet från början, jag kunde inte ens starta spelet från Steam, inget hände helt enkelt. Jag har fortfarande inte hittat någon fix för detta förutom att det mystiskt fungerat vid random tillfällen..!??!

Om du startar GFWL direkt, utan GTA 4, dyker rutan ens upp? I sådan fall, fungerar det att logga in?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Tror inte han att piratkopierat, jag köpte själv med några polare GTA 4 complete från Steam något år sedan och hälften av oss har haft problem med GFWL. Det är så när den installeras så verkar något blockera vilket gör att installtionen inte blir korrekt, GTA 4 och social club fungerar utan problem dock. Men det är en under att du ens kommer in i spelet från början, jag kunde inte ens starta spelet från Steam, inget hände helt enkelt. Jag har fortfarande inte hittat någon fix för detta förutom att det mystiskt fungerat vid random tillfällen..!??!

Om du startar GFWL direkt, utan GTA 4, dyker rutan ens upp? I sådan fall, fungerar det att logga in?

GFWL har slutat fungera kommer upp om jag startar det.

Skrivet av Devildoll:

Nu ska man inte anklaga folk för saker...

Men jag säger såhär...
Är det en piratkopia du kör, varpå cracken slutar fungera iom uppdateringen, så kan du inte fråga om hjälp här.

Länk till min steam profil.
Heter GladiumMiles på steam. Är SworddSoldier på latin.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198078146987

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

GTA IV har problem med patchning ingame, funkade ett tag, funkar inte längre, mycket konstigt, ladda ner patchen manuelt och installera så bör det fungera sedan
DL Link:
http://updates.rockstargames.com/patches/gtaiv/title_update_7...

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Twidash:

GTA IV har problem med patchning ingame, funkade ett tag, funkar inte längre, mycket konstigt, ladda ner patchen manuelt och installera så bör det fungera sedan
DL Link:
http://updates.rockstargames.com/patches/gtaiv/title_update_7...

Ska jag updatera GFWL före jag installerar den?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

Hmm.. när jag hade detta problemet fick jag installera om games for windows live för man måste vara inloggad där för att kunna spara samt inloggad på social club

avinstallera din nuvarande "games for windows live" och dra ner senaste versionen här:
http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/PC/DownloadClient

hoppas detta funkar för dig med

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Ska jag updatera GFWL före jag installerar den?

Jag brukar inte behöva det, men om spelet slutar fungera helt efter att du installerat patchen brukar det hjälpa.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Hmm.. när jag hade detta problemet fick jag installera om games for windows live för man måste vara inloggad där för att kunna spara samt inloggad på social club

avinstallera din nuvarande "games for windows live" och dra ner senaste versionen här:
http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/PC/DownloadClient

hoppas detta funkar för dig med

Jag försökte med detta också, men lyckades inte för installtionen bara stängdes ner :/. Hoppas TS har mer lycka. Men det är ett helvete att använda flera DRM, speciellt GFWL vilket jag hoppas GTA 5 inte använder sig av.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jag försökte med detta också, men lyckades inte för installtionen bara stängdes ner :/. Hoppas TS har mer lycka. Men det är ett helvete att använda flera DRM, speciellt GFWL vilket jag hoppas GTA 5 inte använder sig av.

Det är skummt, jag gillar GFWL, har alltid funkat asbra för mig. Förutom att det fuckar ur och inte installeras alltid så man får lägga in det manuelt, men sen brukar det aldrig vara några problem, det funkar väldigt bra ingame imo.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jag försökte med detta också, men lyckades inte för installtionen bara stängdes ner :/. Hoppas TS har mer lycka. Men det är ett helvete att använda flera DRM, speciellt GFWL vilket jag hoppas GTA 5 inte använder sig av.

nej, jag tror GTA V kommer köra samma som max payne 3 som har social club mycket mer integrerat än GTA IV med aktivering in-game som funkade smidigt för mig iaf men det finns många "pirater" som klagar på det!

fast rockstar var riktigt roliga med GTA IV med, det är duktiga på de där med DRM, drunken cam i GTA IV är rätt rolig om man försöker pirata

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Det är skummt, jag gillar GFWL, har alltid funkat asbra för mig. Förutom att det fuckar ur och inte installeras alltid så man får lägga in det manuelt, men sen brukar det aldrig vara några problem, det funkar väldigt bra ingame imo.

GTA IV är för mig

1. logga in på steam
2. starta spelet
3. logga in på social club
4. logga in på games for windows live
5. vänta på en förbannat lång loadingscreen
6. spela

inte särskilt kul imo de kunde skippat GFWL och kört på sitt egna social club istället tycker man som de gjort i max payne 3 nu

samma gjorde Codemasters i DiRT Showdown där de i sina tidigare titlar körde GFWL och nu har de gått över till Racenet så spelutvecklarna sakta man säkert överger GFWL för sina egna lösningar och det måste ju betyda att det inte fungerar som det ska för de flesta

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Hmm.. när jag hade detta problemet fick jag installera om games for windows live för man måste vara inloggad där för att kunna spara samt inloggad på social club

avinstallera din nuvarande "games for windows live" och dra ner senaste versionen här:
http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/PC/DownloadClient

hoppas detta funkar för dig med

Har installerat det och när jag startar det står det GFWL har slutat att fungera och mitt GTA vill inte funka.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

GTA IV är för mig

1. logga in på steam
2. starta spelet
3. logga in på social club
4. logga in på games for windows live
5. vänta på en förbannat lång loadingscreen
6. spela

inte särskilt kul imo de kunde skippat GFWL och kört på sitt egna social club istället tycker man som de gjort i max payne 3 nu

samma gjorde Codemasters i DiRT Showdown där de i sina tidigare titlar körde GFWL och nu har de gått över till Racenet så spelutvecklarna sakta man säkert överger GFWL för sina egna lösningar och det måste ju betyda att det inte fungerar som det ska för de flesta

ahh jag kör min kopia utanför steam, Social club finns utav ngn anledning inte... fanns innan jag patchade men inte nu, så jag trycker på ikonen så loggar GFWL in automatiskt och sen är det klart typ. (Kör GFWL och steam för mitt L.A Noire, som jag aldrig spelat för det funkar inte...)

Skrivet av SwordSoldier:

Har installerat det och när jag startar det står det GFWL har slutat att fungera och mitt GTA vill inte funka.

Det var en ny, har inte haft de problemet efter att jag lagt in en ny GFWL manuelt. har inget bra svar här på vad du ska göra :/

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Twidash:

Det är skummt, jag gillar GFWL, har alltid funkat asbra för mig. Förutom att det fuckar ur och inte installeras alltid så man får lägga in det manuelt, men sen brukar det aldrig vara några problem, det funkar väldigt bra ingame imo.

Lägga in det manuellt?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Lägga in det manuellt?

ladda ner denna
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134

och installera GFWL klienten manuelt, för ibland så installerar inte spelet den av ngn anledning.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Installera och uppdatera GFWL manuellt det funkade prima för mig.

Permalänk
Skrivet av Twidash:

ladda ner denna
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134

och installera GFWL klienten manuelt, för ibland så installerar inte spelet den av ngn anledning.

GFLW bara crashar

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Installera och uppdatera GFWL manuellt det funkade prima för mig.

såhär du menar?

1. Avinstallera nuvarande GFLW
2.Installera GFLW med filen som finns inuti GTA mappen
3. Uppdatera med denna länk http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134 .

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

såhär du menar?

1. Avinstallera nuvarande GFLW
2.Installera GFLW med filen som finns inuti GTA mappen
3. Uppdatera med denna länk http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134 .

nej, avinstallera GFWL, och lägga bara in den filen du laddade ner, rör inget ur GTA mappen

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Twidash:

nej, avinstallera GFWL, och lägga bara in den filen du laddade ner, rör inget ur GTA mappen

Lägga in vart?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Lägga in vart?

rensa alla GTA IV filer inklusive GFWL och Social Club i hela datorn och installera om spelet genom Steam och innan du startar upp det installerar du de nyaste versionen av GFWL, bara låta datorn stå på inatt och ladda ner spelet igen rätt jobbig fix men borde lösa det

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Testar

återkommer imorgon
GOD NATT

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

rensa alla GTA IV filer inklusive GFWL och Social Club i hela datorn och installera om spelet genom Steam och innan du startar upp det installerar du de nyaste versionen av GFWL, bara låta datorn stå på inatt och ladda ner spelet igen rätt jobbig fix men borde lösa det

Vill bara vara säker. Är det denna jag ska installera? http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Vill bara vara säker. Är det denna jag ska installera? http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=201134

japp

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

rensa alla GTA IV filer inklusive GFWL och Social Club i hela datorn och installera om spelet genom Steam och innan du startar upp det installerar du de nyaste versionen av GFWL, bara låta datorn stå på inatt och ladda ner spelet igen rätt jobbig fix men borde lösa det

Avinstallerade allt och installerade allt igen. funkar fortfarande inte.
Bara en fråga. Avinstalleras social club med gta eller är det ett enskilt program?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwordSoldier:

Avinstallerade allt och installerade allt igen. funkar fortfarande inte.
Bara en fråga. Avinstalleras social club med gta eller är det ett enskilt program?

de avinstalleras ihop med social club :/ fan vilken otur du har då

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.