Permalänk
Medlem

200mm radiator bracket

Jag är på slutspurten av mitt bygge jag hållt på med dom senaste månaderna och jag har nu nått en vägspärr.

Pga platsbrist i min låda måste jag montera min resevoar/pump på min 200mm radiator.
Så klart finns det inga 200mm brackets så jag tänke se om jag kanske kunde hitta någon som kunde hjälpa mig tillverka en.

Här är exempel på hur en liknande bracket, fast den jag vill tillverka ska vara helt platt.

Permalänk
Skrivet av Bakteria:

Jag är på slutspurten av mitt bygge jag hållt på med dom senaste månaderna och jag har nu nått en vägspärr.

Pga platsbrist i min låda måste jag montera min resevoar/pump på min 200mm radiator.
Så klart finns det inga 200mm brackets så jag tänke se om jag kanske kunde hitta någon som kunde hjälpa mig tillverka en.

Här är exempel på hur en liknande bracket, fast den jag vill tillverka ska vara helt platt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3163698/Z3-and-Z21.jpg

Lurar spontant på om du har tillgång till: sticksåg med "fintandigt" metallblad , borr i lämplig diameter och borrmaskin, körnare, platt fingradig metallfil, tumstock/linjal, rits, samt skruvtving?

Isf fattas du i stort sett bara färg och en bit plåt i lämpligt mått och tjocklek, att tillverka en dylik bracket är inte svårt. Plåt kan du få tillklippt hos en plåtslagare elr mekanisk verkstad.

Permalänk
Medlem

Har inte tillgång till dom verktygen.

Blir till att hitta någon firma som kan tillverka en åt mig.
Gjorde en ritning idag i sketchup.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men det där ser mycket svagt ut i mitten.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer vara några problem.
Ska ju inte tillverka den i aluminium

edit:

Hade lite tid över så jag förbättrade designen något