Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Justbecause:

Spelar ingen roll om det är Samsung i Taiwan eller var det är, saken i sig drar med sig hela företaget

Jo det vet jag, folk vet inte bättre..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Jo det vet jag, folk vet inte bättre..

Att veta bättre eller inte har ingen betydelse, varken du, jag eller någon annan vet varför de började, ifall Samsung i helhet haft kännedom och godkännt det hela etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Justbecause:

Att veta bättre eller inte har ingen betydelse, varken du, jag eller någon annan vet varför de började, ifall Samsung i helhet haft kännedom och godkännt det hela etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Just därför anklagar man hela Samsung istället för bara Samsung TW..
Man vet inte bättre.

Permalänk
Avstängd

Vad skickar dom med för hörlurar ? är det några beats lurar?

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

En öppen fråga, till alla. Är det dumt att förbeställa ett exemplar? Tänker på "måndagsexemplar" men jag vet inte om HTC har haft problem med det? Är det smart att vänta några dagar efter att den släpts Eller bara beställa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

En öppen fråga, till alla. Är det dumt att förbeställa ett exemplar? Tänker på "måndagsexemplar" men jag vet inte om HTC har haft problem med det? Är det smart att vänta några dagar efter att den släpts Eller bara beställa på?

Verkar som du ska vara mycket snabb att beställa....

http://www.engadget.com/2013/04/22/nokia-preliminary-injuncti...

Över att HTC fååt köpa mikrofoner av ST Electronics, som de tillverkar exklusivt åt Nokia.
"microphone components [were] invented by and manufactured exclusively for Nokia."

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Verkar som du ska vara mycket snabb att beställa....

http://www.engadget.com/2013/04/22/nokia-preliminary-injuncti...

Över att HTC fååt köpa mikrofoner av ST Electronics, som de tillverkar exklusivt åt Nokia.
"microphone components [were] invented by and manufactured exclusively for Nokia."

Jäklar vilken röra. Undra om inte detta kommer att försena One ännu mer här i norden.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Den kan bli sälj stopp i hela världen i värsta fall..

Troligtvis är det ST electronics som kommer att åka på en j***la smäll

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Den kan bli sälj stopp i hela världen i värsta fall..

Troligtvis är det ST electronics som kommer att åka på en j***la smäll

Att det alltid ska hända något! HTC är ett märke som jag själv föredrar, har själv en One X, men tyvärr så har det ju inte gått så så bra för dem under den senaste tiden mest pga dålig marknadsföring men finns väl självklart andra orsaker som konkurrenskraftiga Samsung och Apple. Jag tycker det känns som att One är den "rätta" från HTC, som att dem skulle kunna fånga en större del av konsumenterna än vad dem gjort innan, känns som att de satsar på rätt saker helt enkelt.

Förhoppningsvis påverkar inte detta HTC och One i högre grad, tror inte det blir säljstopp. Är själv otroligt sugen på en One, men då jag sitter idag med en HTC One X på ett abonnemang med 1 års bindningstid kvar. Hade abonnemanget gått ut hade det definitivt blivit ett köp.

Jag önskar HTC all lycka till sin värstinglur och hoppas på att de säljer bättre än tidigare generation!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Att det alltid ska hända något! HTC är ett märke som jag själv föredrar, har själv en One X, men tyvärr så har det ju inte gått så så bra för dem under den senaste tiden mest pga dålig marknadsföring men finns väl självklart andra orsaker som konkurrenskraftiga Samsung och Apple. Jag tycker det känns som att One är den "rätta" från HTC, som att dem skulle kunna fånga en större del av konsumenterna än vad dem gjort innan, känns som att de satsar på rätt saker helt enkelt.

Förhoppningsvis påverkar inte detta HTC och One i högre grad, tror inte det blir säljstopp. Är själv otroligt sugen på en One, men då jag sitter idag med en HTC One X på ett abonnemang med 1 års bindningstid kvar. Hade abonnemanget gått ut hade det definitivt blivit ett köp.

Jag önskar HTC all lycka till sin värstinglur och hoppas på att de säljer bättre än tidigare generation!

Vad är det som hindrar Nokia från att sätta säljstopp för HTC one? HAAC mikrofonen är något som jag antar att Nokia har satsat stora summor pengar i för att utveckla. HAAC mikrofonen sopar banan med alla andra smarttelefoner.. Varför skulle Nokia tillåta att någon annnan använder dem då?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Vad är det som hindrar Nokia från att sätta säljstopp för HTC one? HAAC mikrofonen är något som jag antar att Nokia har satsat stora summor pengar i för att utveckla. HAAC mikrofonen sopar banan med alla andra smarttelefoner.. Varför skulle Nokia tillåta att någon annnan använder dem då?

Det beror väl på hur mycket HTC har med detta och göra, vilket dem i och för sig borde ha, hårdvaran kommer ju inte bara av sig självt. ST Electronics är väl den "stora" boven som har ett avtal med Nokia som tydligen brytits. Sen är det väl inte klart källan stämmer som egentligen är relativt säker källa eller om Nokia har fel, jag menar det händer mycket i mobilbranschen idag, man kan inte riktigt hålla koll på vad som är sant eller inte och vi får helt enkelt låta rätten avgöra detta.

Är själv något besviken över HTC om detta skulle stämma.

Detta talar ju däremot mycket om för att det stämmer: http://blog.htc.com/2013/03/htc-one-distortion-free-recording/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det beror väl på hur mycket HTC har med detta och göra, vilket dem i och för sig borde ha, hårdvaran kommer ju inte bara av sig självt. ST Electronics är väl den "stora" boven som har ett avtal med Nokia som tydligen brytits. Sen är det väl inte klart källan stämmer som egentligen är relativt säker källa eller om Nokia har fel, jag menar det händer mycket i mobilbranschen idag, man kan inte riktigt hålla koll på vad som är sant eller inte och vi får helt enkelt låta rätten avgöra detta.

Är själv något besviken över HTC om detta skulle stämma.

Detta talar ju däremot mycket om för att det stämmer: http://blog.htc.com/2013/03/htc-one-distortion-free-recording/

Det ser ju onekligen inte särskillt ljust ut... Men förstår inte hur de kunde tro att inte Nokia skulle märka det...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

Tusan också! Är verkligen inte bra för varken mig eller HTC. Jag behöver HTCs telefon och HTC behöver mina pengar >:C

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wyver:

Verkar som du ska vara mycket snabb att beställa....

http://www.engadget.com/2013/04/22/nokia-preliminary-injuncti...

Över att HTC fååt köpa mikrofoner av ST Electronics, som de tillverkar exklusivt åt Nokia.
"microphone components [were] invented by and manufactured exclusively for Nokia."

Så att riskera att få ett "måndagsexemplar" av hela telefon har absolut ingen betydelse i din värld bara man får den microfonen?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Det ser ju onekligen inte särskillt ljust ut... Men förstår inte hur de kunde tro att inte Nokia skulle märka det...

Först var jag lite tveksam till Engadgets bild, men nu hittar jag något som stämmer överens. Titta, här har vi antagligen det chippet:

http://www.chipworks.com/blog/recentteardowns/files/2013/03/HTC-One-Box3-board2.jpg

Vänstra nedre hörnet, svart plast över. Måste vara där det är placerat.

Skrivet av Justbecause:

Så att riskera att få ett "måndagsexemplar" av hela telefon har absolut ingen betydelse i din värld bara man får den microfonen?!

Skickades från m.sweclockers.com

Var lite så jag tänkte också, men verkar nästan som att det är där från flera källor om man kollar på bilderna från Ones insida.

Nyheten har nått till Sverige: http://www.idg.se/2.1085/1.504034/htc-far-bannor-fran-nokia

http://www.swedroid.se/htc-one-stoppas-i-hollandsk-domstol/#more-77398

Tråkigt, men rätt ska självklart va rätt: http://www.guardian.co.uk/technology/2013/apr/23/nokia-wins-court-injunction-htc

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Vad innebär det här mikrofon strulet för oss i Sverige då? kommer vi som bestllt sent eller beställt den svarta att få vänta säg ytterligare en månad mist innan vi har telefonen i handen.

Om man får vänta mycket längre så känns det som S4:an är ett alternativ istället för One även om jag helst vill ha One

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Vad innebär det här mikrofon strulet för oss i Sverige då? kommer vi som bestllt sent eller beställt den svarta att få vänta säg ytterligare en månad mist innan vi har telefonen i handen.

Om man får vänta mycket längre så känns det som S4:an är ett alternativ istället för One även om jag helst vill ha One

Skulle gissa på att de vita som skickas ut först hinner komma till Sverige, resten får vänta då HTC blir tvunga att hitta ny lösning(mikrofonchip) vilket kanske inte alls blir lika bra som man tänkt sig. Väldigt tråkigt, hade klart blivit en fin lur.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Så hur ska man göra nu då? Beställa en så snart som möjligt eller avvakta?

Permalänk
Medlem

Tråkigt när man läst/sätt alla dessa "fel" med byggkvalitén som verkar vara rätt vanliga.
http://www.youtube.com/watch?v=NwOu5oXpjVQ

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilloanne:

Så hur ska man göra nu då? Beställa en så snart som möjligt eller avvakta?

Det sårar hjärtat att säga att jag hade avvaktat nog, men säljstoppet kommer antagligen göra att du får vänta ett tag.

Skrivet av Devil May Cry:

Tråkigt när man läst/sätt alla dessa "fel" med byggkvalitén som verkar vara rätt vanliga.
http://www.youtube.com/watch?v=NwOu5oXpjVQ

Den där har redan nämnts i tråden och har inte sätt det problemet från många källor, men ge mig gärna en om du har en!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Phone house och dustin har fått in telefonerna nu och det ser ut som många kommer få sin telefon i övermorgon om man ska tro swedroid

Och på kompletts hemmsida står det att den svarta "ska" finnas i lager den 2 maj.

Hoppas detta stämmer och att man snart får sin lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Phone house och dustin har fått in telefonerna nu och det ser ut som många kommer få sin telefon i övermorgon om man ska tro swedroid

Och på kompletts hemmsida står det att den svarta "ska" finnas i lager den 2 maj.

Hoppas detta stämmer och att man snart får sin lur.

Det borde stämma, Jag fick sms ifrån telia där de sa att jag kan hämta ut min idag

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem

Fan vad jag önskar att denna inte var så mycket dyrare än S4 som student. Känner att jag egentligen vill ha One men blir S4 pga. priset på mecenat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte byta batteri själv (som man kan på S4) på denna, så vad kostar det att få batteriet bytt när det börjar bli trött?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fan vad jag önskar att denna inte var så mycket dyrare än S4 som student. Känner att jag egentligen vill ha One men blir S4 pga. priset på mecenat.

Dyrare? Dom kostar väl i princip lika?

På elgigantens hemsida kostar dom lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Dyrare? Dom kostar väl i princip lika?

På elgigantens hemsida kostar dom lika mycket.

Tror han menade att det finns studentrabatt på S4, och inte på One.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Det borde stämma, Jag fick sms ifrån telia där de sa att jag kan hämta ut min idag

Vad menar du? Enligt telia's hemsida så har de beräknat att man kan få tag i luren den 8e Maj.

Men du menar att du kan få luren idag den 25/4-13?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Jag ska hämta ut min efter jobbet, beställde den i början av april då stod det beräknad leverans 18 april, sen sköt de fram leveransdatumet till 8e maj. Måste vara så att dom som beställer telefonen idag får den runt den 8e maj

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr3d4tor:

Jag ska hämta ut min efter jobbet, beställde den i början av april då stod det beräknad leverans 18 april, sen sköt de fram leveransdatumet till 8e maj. Måste vara så att dom som beställer telefonen idag får den runt den 8e maj

Tror dem som beställer idag får vänta längre, med tanke på säljstoppet, om de nu inte skulle betala Nokia licenspengar om Nokia ens skulle vilja sälja.

För er som skaffar/skaffat One: http://www.swedroid.se/uppdatering-till-htc-one-lovar-bland-annat-forbattrad-kamera-och-ljud-notis/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Sms ifrån 3: din beställning är skickad. leverans om 1-2 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |