När kommer nästa generation grafikkort?

Permalänk

När kommer nästa generation grafikkort?

Som rubriken lyder, när kommer nästa generation grafikkort? Vad jag kunnat läsa så kommer det åtminstonde dröja till i slutet av detta år?

Är det några intressanta varianter av den befintliga generationen på G?

Jag funderar på att skaffa en ny dator då Haswell släpps (dvs juni) och funderar om det då kommer finnas några "nya" grafikkort på marknaden, eller kommer det vara samma utbud som idag?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

De kanske överraskar oss och släpper dem imorgon?

Men allvarligt, ingen vet.

Titan LE och Titan Ultra är på G dock.

Dold text
Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Specsen till Radeon 8000 finns ju ute men 700 serien vet jag inte mycket om. Även jag väntar tills nästa serie då 8000 seriens kprt blir förvånansvärt starka. 8870 kommer utklassa 7970 totalt om specsen stämmet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Specsen till Radeon 8000 finns ju ute men 700 serien vet jag inte mycket om. Även jag väntar tills nästa serie då 8000 seriens kprt blir förvånansvärt starka. 8870 kommer utklassa 7970 totalt om specsen stämmet

Skickades från m.sweclockers.com

Radeon 8000-serien är för OEM datorer... (Och det är samma som 7000-serien)
http://www.sweclockers.com/nyhet/16337-amd-doper-om-radeon-hd...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Radeon 8000-serien är för OEM datorer... (Och det är samma som 7000-serien)
http://www.sweclockers.com/nyhet/16337-amd-doper-om-radeon-hd...

shiet, missade detdär, fast såhäri efterhand minns jag att jag läate artikeln då den skrevs :P. My bad. Då återstår bara att kliura ut vad jag har fått tag i för specs :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Dem kommer intebpusha nåt revolutionerande kort du förlorardem andelar på äldre versioner..
De har säkert en viss procent andel som de max ökar carje version med..
Undrar hur du tänkte med att 8xxx skulle vara så massivt med tankte på att du missa att det e en rebrand för oem..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

Dem kommer intebpusha nåt revolutionerande kort du förlorardem andelar på äldre versioner..
De har säkert en viss procent andel som de max ökar carje version med..
Undrar hur du tänkte med att 8xxx skulle vara så massivt med tankte på att du missa att det e en rebrand för oem..

det undrar jag också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har på känn att NVIIDA kommer med en ny generation Q1/Q2 2014.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p