hur får man mikrofon eko?

Permalänk
Medlem

hur får man mikrofon eko?

Tjena, satt och pillade lite i windows efter en lösning att få fram mikrofonens ljud i hörlurarna( som är ett par Steelseries siberiaV2, ej usb versionen ). Undrar om det finns något program för detta eftersom windows lösning gav en sekunds fördröjning, som kanske inte låter som mycket men det känns längre.

tackar för svar

Permalänk

Ifall man går in i kontroll panelen och ljud, den in på Ljudenheter och microfon så skall där finnas på andra tabben har jag för mig att Där finns tre alternativ om att få ut mic ljud i lurarna/högtalarna

var dock ett tagsen jag gjorde detta... Mac OSX gör en lite windows förlamad

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Rekordmedlem

Är det medhörning du menar, eko vill du väl inte ha ? Annars så fixar de flesta musikprogram eko/reverb.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Har kollat och försökt men det ger fortfarande den där irriterande 1 sekundens fördröjning

Permalänk
Medlem

Japp medhörning menar jag. Ska prova något sådant program

Permalänk
Medlem

har du något "externt" ljudkort? alltså inte moderkortets ljud.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Nope det är moderkortets inbyggda ljudkort som jag kör med

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan köra med ASIO-drivrutiner. Sedan vet jag inte riktigt hur vasst windows egna lösning för medhörning är.

Permalänk
Medlem

Se om ditt ljudkort stödjer ASIO, sedan är det bara att använda valfritt program som spelar upp det du säger direkt (typ fl studio etc) och välja ASIO som input så bör det vara nog låg delay för att det inte ska vara märkbart.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427BOSS:

Japp medhörning menar jag. Ska prova något sådant program

Kontrollpanelen -> Maskinvara och ljud -> Ljud -> Inspelning (flik) -> Dubbelklicka på mikrofon -> Lyssna (Flik) -> klicka i lyssna på den här enheten.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Det du just beskrev har jag provat, detta ger en irriterande fördröjning

Permalänk
Medlem
Skrivet av 427BOSS:

Det du just beskrev har jag provat, detta ger en irriterande fördröjning

Helt logiskt kommer du få en fördröjning med ett ljudkort. Det du skulle kunna göra är att antingen köpa det vassaste ljudkortet som finns kanske, eller på något sätt dra ytterliggare en kabel som går direkt till en audio in på högtalarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1LL33:

Helt logiskt kommer du få en fördröjning med ett ljudkort. Det du skulle kunna göra är att antingen köpa det vassaste ljudkortet som finns kanske, eller på något sätt dra ytterliggare en kabel som går direkt till en audio in på högtalarna.

Nej, det krävs inte något värstingkort för att göra det han vill. Allt han behöver är ett ljudkort med stöd för ASIO.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av 427BOSS:

Det du just beskrev har jag provat, detta ger en irriterande fördröjning

Inbyggda ljudkort är aldrig särskilt anpassade för låga latenser, det är mer för att det ska gå att använda ljudenheter utan att köpa något separat.

Tror dessvärre inte du kommer undan fördröjningen utan att köpa ett bättre ljudkort (osäker på hur pass bra PCI-ljudkort är, kör själv på ett externt då jag håller på mycket med musikinspelning, det kortet ger mig ca 1,6 ms fördröjning, vilken inte är hörbart).

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Har fått det att funka bra nu. använder ASIO 4 all (tackar alla som rekommenderade det) samt windows lyssna funktion, som nu funkar mycket bättre