Funderingar kring Siberia v2

Permalänk

Funderingar kring Siberia v2

Hejsan!
Jag fick en fundering gällande mina nuvarande Siberia v2 (jag vet, jag vet, jag tycker inte heller om de). Mitt problem är att de knakar så mycket att de är nästintill oanvändbara när jag spelar, eftersom jag rör på huvudet så pass mycket, och micen tar in mycket av detta knak, samt att jag inte själv hör något.
Går det att på något sätt hävda att detta är ett "fel" så att man kan få pengarna tillbaka, jag börjar bli less på det här nu. Köptes för ca 5 månader sedan på mitt lokala teknikmagasin. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Snacka med affären!
Mina Siberia funkar perfekt och har gjort det i 1eller 1,5 år nu.
Om det är så illa låter det inte normalt.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Hejsan!
Jag fick en fundering gällande mina nuvarande Siberia v2 (jag vet, jag vet, jag tycker inte heller om de). Mitt problem är att de knakar så mycket att de är nästintill oanvändbara när jag spelar, eftersom jag rör på huvudet så pass mycket, och micen tar in mycket av detta knak, samt att jag inte själv hör något.
Går det att på något sätt hävda att detta är ett "fel" så att man kan få pengarna tillbaka, jag börjar bli less på det här nu. Köptes för ca 5 månader sedan på mitt lokala teknikmagasin. Tack på förhand!

Beror på hur du menar. Kan hålla med om att de knakar lite, och om det ingår i designen finns det nog inte mycket annat än att konstatera att headsetet är dåligt byggt allmänt, om det dock INTE är som alla andra siberias så kan du kanske lämna tillbaka det, fast skulle tro att du får ett nytt då, knappast pengarna tillbaka. :/

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av TheGiant:

Snacka med affären!
Mina Siberia funkar perfekt och har gjort det i 1eller 1,5 år nu.
Om det är så illa låter det inte normalt.

Okej, det ska jag göra, tack!

Skrivet av olle_gamer98:

Beror på hur du menar. Kan hålla med om att de knakar lite, och om det ingår i designen finns det nog inte mycket annat än att konstatera att headsetet är dåligt byggt allmänt, om det dock INTE är som alla andra siberias så kan du kanske lämna tillbaka det, fast skulle tro att du får ett nytt då, knappast pengarna tillbaka. :/

Joo, det känns inte som om det är normalt, och kan jag inte få tillbaka pengarna så får jag väl sälja de och köpa något annat
Riktigt missnöjd, jag gillade ju er SteelSeries

Permalänk

Jag har just nu ett Siberia V2(inte USB modellen), och mikrofonen helt plötsligt bara slutade funka. Lite konstigt kan man ju tycka.

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 770 Superclocked CPU: Intel I5 2500K 3,9GHz RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16GB HDD: Western Digital Caviar 1TB + External Western Digital 1TB Case: NZXT Guardian 921

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Okej, det ska jag göra, tack!

Joo, det känns inte som om det är normalt, och kan jag inte få tillbaka pengarna så får jag väl sälja de och köpa något annat
Riktigt missnöjd, jag gillade ju er SteelSeries

Har reklamerat min corsair vengeance m60 en gång för mjukvareproblem. Det var jättemånga fel. Jag fick en ny mus då. Den hade också några av problemen som den gamla hade, men jag orkade inte lämna tillbaka den igen då (posta till cdon)
Sen när jag såg att func ms-3 kostade 500kr på rea tänkte att det kanske skulle vara värt att ändå lämna tillbaka den, få pengarna tillbaks och köpa ms-3:an, men cdon ville bara skicka en ny mus då, så jag sket i det. (den fungerar ändå bra på den datorn jag använder mest)
Företagen får tydligen skicka nytt exemplar flera gånger innan man får pengarna tillbaks. ^^
Men som sagt, om det är något fel på just ditt exemplar så ska du ju inte tveka att lämna in det! Om inte annat får du iaf ett fungerade ex tillbaka, som du kanske skulle kunna sälja då, om du så önskar.

Visa signatur

5900X | 3080