Nya in-ear lurar för 300kronor

Permalänk
Medlem

Nya in-ear lurar för 300kronor

Tja som sagt jag har totalt tröttnat på lurarna som följde med till Samsung s3. Jag lyssnar för det mesta på house musik så basen ska vara där, Men samtidigt låta bra. Så kom med förslag:)

Permalänk

Undrar detsamma! Vill dock inte ha en bra bas. Lyssnar på rock/metal.

Permalänk
Medlem

Sennheiser Precision CX-300 II såklart

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340775

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Tja som sagt jag har totalt tröttnat på lurarna som följde med till Samsung s3. Jag lyssnar för det mesta på house musik så basen ska vara där, Men samtidigt låta bra. Så kom med förslag:)

Skrivet av belieberslayer:

Undrar detsamma! Vill dock inte ha en bra bas. Lyssnar på rock/metal.

Halloj grabbar!

Jag har personligen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=266416 och tycker de spelar vidrigt bra!

Både basen och ljudet är extremt klart och inga som helst konstiga ljud har uppstått.

Kan även rekommendera andersson lurar (de må dock vara lite dyrare).

Visa signatur

In Win 503 | i7-6700k | ASUS GTX 1080 Strix | 32GB Corsair Vengeance 2133MHz | Samsung EVO 850 500GB | WD Blue 1TB | EVGA Supernova G1 750W | ASUS Z170 PRO Gaming

Permalänk
Medlem

Klipsch Image S4 är riktigt bra för 299kr. Isolerar fint och låter riktigt bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=439519

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB l Kingston Fury Beast RGB 32GB l Corsair RM1000x Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB

Permalänk
Medlem

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

Permalänk

Är man ute efter billiga lurar så är Creative EP630 jävligt prisvärda. Många ansera att dom är jämförbara med CX300 Tex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=27749

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

Correctomundo.
Dessa ska du ha.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av Slabb^:

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

De har högst betyg av alla på prisjakt. Sett flera som rekommenderat dessa! Tackar.

Permalänk
Medlem

Du kan aldrig gå fel med ett par Sennheiser

Permalänk
Skrivet av PangarN:

Tja som sagt jag har totalt tröttnat på lurarna som följde med till Samsung s3. Jag lyssnar för det mesta på house musik så basen ska vara där, Men samtidigt låta bra. Så kom med förslag:)

http://www.inet.se/produkt/6303323/sennheiser-cx300-ii-precision-svart

Väldigt bra tryck i dessa lurar, använder de själv då jag mest lyssnar på Metalcore. Enligt mig är basen i toppklass för detta pris!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Skrivet av belieberslayer:

Undrar detsamma! Vill dock inte ha en bra bas. Lyssnar på rock/metal.

Tyngre metal har ju ändå mycket bas!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Klipsch s4 såklart, bästa ljudet för 300 spänn, de har tung bas, men inte som Beats by dr shit som överröstar alla andra ljud.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/106869-klipsch_h...

Enda nackdelen är att de behöver brännas in för att låta som bäst.

Recension:

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av DeadPixel:

Tyngre metal har ju ändå mycket bas!

Det är mest Black Sabbath, Green Day, Deep Purple, Ozzy, Rage Against The Machine, Slayer mm. som spelas här. Jo det är klart det är bas, men inget som tar över, som i elektronisk musik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

This! Mycket bra och kan enligt många jämföras med det mesta under 1000 kr. Sök på recensioner

Permalänk
Skrivet av belieberslayer:

Det är mest Black Sabbath, Green Day, Deep Purple, Ozzy, Rage Against The Machine, Slayer mm. som spelas här. Jo det är klart det är bas, men inget som tar över, som i elektronisk musik!

Jo det är sant, tänkte mer på The Devil Wears Prada, Suicide Silence, August Burns Red mm ^^

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

Hur anser du dessa är jämfört med CX400-II?

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Inaktiv

Glöm inte E30, neutralare än E10 med over-ear passform.

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

Correctomundo.
Dessa ska du ha.

Skrivet av Slabb^:

Finns egentligen bara ett val i denna prisklass; SoundMagic E10.
http://www.dustinhome.se/product/5010615416/soundmagic-e10-bl...

De både låter och ger ett kvalitetsintryck som om de hade kostat det femdubbla.

Håller helt med om att SoundMagic är riktigt bra grejer, MEN om man har studentkonto på Dustin så får man storebror E30 för ~280:- Det dras av när man är inloggad, en helt grym deal.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Håll dig borta från Skullcandy hursomhelst, sämre lurar får du leta efter...

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Håller helt med om att SoundMagic är riktigt bra grejer, MEN om man har studentkonto på Dustin så får man storebror E30 för ~280:- Det dras av när man är inloggad, en helt grym deal.

De är båda fantastiska, speciellt om man ser till vad de kostar, men frågan i detta fall är om E30 låter bättre!
Värt att notera är att E30 "går bakom, över och slutligen in i örat" så att säga, till skillnad från E10 som är en vanlig plug 'n play-modell.

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

De är båda fantastiska, speciellt om man ser till vad de kostar, men frågan i detta fall är om E30 låter bättre!
Värt att notera är att E30 "går bakom, över och slutligen in i örat" så att säga, till skillnad från E10 som är en vanlig plug 'n play-modell.

Dom är bra för att vara in-ears möjligen.. Tryck i basen är det dock inte på E10.

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

De är båda fantastiska, speciellt om man ser till vad de kostar, men frågan i detta fall är om E30 låter bättre!
Värt att notera är att E30 "går bakom, över och slutligen in i örat" så att säga, till skillnad från E10 som är en vanlig plug 'n play-modell.

Ja det beror ju på vad man föredrar Jag hade aldrig haft några 'over-ear' innan E30, chansade och tycktesen att det var jättebra. Sitter jävligt stadigt då, inte så man råkar rycka ur dom. Liite jobbigare att sätta i bara när man måste dra runt sladden, men det är ju en vanesak som man inte märker efter ett tag

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Sennheiser Precision CX-300 II såklart

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340775

Har haft två sådana par och de är grymt bra men bytta precis till "Philips O′Neill Tread Black" från teknikmagasinet och måste säga att jag blev riktigt imponerad. Vädigt tight och djup bas som inte letar sig in i mellanregistret. Bästa in-ear jag hört in den prisklassen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Har haft två sådana par och de är grymt bra men bytta precis till "Philips O′Neill Tread Black" från teknikmagasinet och måste säga att jag blev riktigt imponerad. Vädigt tight och djup bas som inte letar sig in i mellanregistret. Bästa in-ear jag hört in den prisklassen!

Lustig design men det låter bra

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Klipsch s4 såklart, bästa ljudet för 300 spänn, de har tung bas, men inte som Beats by dr shit som överröstar alla andra ljud.
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/106869-klipsch_h...

Enda nackdelen är att de behöver brännas in för att låta som bäst.

Recension:
http://www.youtube.com/watch?v=AHN126YQDf0

Tycker inte att dessa lurar har tung bas överhuvudtaget. De är väldigt mediokra. Alldeles för mycket diskant också, så om man lyssnar på rock etc så kan det bli jävligt jobbigt. Även på filmer, om ett flygplan flyger förbi t.ex. Öronen nästan blöder. Många låtar kan jag inte ens lyssna på... Förmodligen de sämsta par in-ear jag har ägt. Hade själv kört på Sennheiser ts. Har inte haft ett part Sennheiser in-ear, men alla andra Sennheiser jag har provat och ägt har varit mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Tycker inte att dessa lurar har tung bas överhuvudtaget. De är väldigt mediokra. Alldeles för mycket diskant också, så om man lyssnar på rock etc så kan det bli jävligt jobbigt. Även på filmer, om ett flygplan flyger förbi t.ex. Öronen nästan blöder. Många låtar kan jag inte ens lyssna på... Förmodligen de sämsta par in-ear jag har ägt. Hade själv kört på Sennheiser ts. Har inte haft ett part Sennheiser in-ear, men alla andra Sennheiser jag har provat och ägt har varit mycket bra!

Låter som effekten av att du inte har bränt in dem, burn-in är ett känt "problem" med s4, de låter väldigt mediokert i början. De flesta upplever att de låter som bäst efter ca 100 timmar, vill man använda lurarna direkt är Klipsch s4 ett dåligt val. Bästa vore väl om man lägger en gammal mobil med lurarna inkopplade i någon låda för att sedan ta fram de om några dagar, då har de garanterat bränts in.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Låter som effekten av att du inte har bränt in dem, burn-in är ett känt "problem" med s4, de låter väldigt mediokert i början. De flesta upplever att de låter som bäst efter ca 100 timmar, vill man använda lurarna direkt är Klipsch s4 ett dåligt val. Bästa vore väl om man lägger en gammal mobil med lurarna inkopplade i någon låda för att sedan ta fram de om några dagar, då har de garanterat bränts in.

Har haft lurarna sedan början av December. Det har inte med någon burn-in att göra. Har redan använt dem långt över 100 timmar eftersom att jag lyssnar på musik minimum 2 timmar per dag. Det jag sa är känt med Klipsch S4. Det är bara att söka på google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Har haft lurarna sedan början av December. Det har inte med någon burn-in att göra. Har redan använt dem långt över 100 timmar eftersom att jag lyssnar på musik minimum 2 timmar per dag. Det jag sa är känt med Klipsch S4. Det är bara att söka på google.

Isåfall har vi helt olika uppfattningar, är väl medveten om att jag och väldigt många andra tycker att lurarna har rätt tung bas och överlag har bra ljud. Antingen så har du fått ett måndags-ex eller så har du inte satt i dem ordentligt i öronen, eller så jämför du med 3000-kronors hörlurar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Isåfall har vi helt olika uppfattningar, är väl medveten om att jag och väldigt många andra tycker att lurarna har rätt tung bas och överlag har bra ljud. Antingen så har du fått ett måndags-ex eller så har du inte satt i dem ordentligt i öronen, eller så jämför du med 3000-kronors hörlurar.

Burn in = ljudvärldens kvacksalvare