Bannad från Mw2, utan att ha använt fusk. Vilka kontaktar man?

Permalänk
Medlem

Bannad från Mw2, utan att ha använt fusk. Vilka kontaktar man?

Hejsan alla glada människor. Nu är det så att det uppstått ett ganska stort problem, min polare har blivit bannad från MW2 för att han fuskar, problemet är bara att han inte gör det. Han är bara en väldigt bra CoD spelare(spelar onödigt många timmar) och hans stats brukar vara typ 40-5 och han blir då kallad cheater, men vi har tänkt att det gör nog inget då han är en helt legit spelare.

Idag uppstod dock ett problem, vi skulle spela lite TDM, jag kom in men när han kom in blev han kickad och det stod"Blablabla kicked: Cheat detected". Och sen när han skulle spela stog det typ: "Youve been temporatily banned from this server" och kan inte joina någon server överhuvudtaget. Vem kontaktar man för detta?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Hur kan du vara så säker på att han inte fuskar?

cod går ju knappt att lira online. Massvis med uppenbara fuskare och idioter som tycker att man fuskar så fort man får en kill.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

om det bara står "temporarily banned from this server" så är det endast en temporär ban och endast på den servern (fast MW2 kör väl peer to peer med en host... så bannan av den hosten). Bara att leta reda på ett nytt game.

Om han är tagen av spelets Anti-cheat system så har han fusk installerat

Permalänk
Inaktiv

Finns risk att de är lika hårda med bans som valve, och då blir det nog dina föräldrar du ska kontakta för att få köpa ett nytt MW2...
Sorry to say :/

Permalänk
Medlem

Du får be han spela sämre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Du var då en jävla elak människa, du får ta hans ord för att hans polare inte fuskar. Hjälp han istället för att komma med meningslösa påståenden som du inte kan bevisa för 3 ynka öre.. Va håller detta forum på att bli egentligen!

Det var inte ett påstående eller anklagelse, utan en frågeställning. Den syftar på det faktum att varken TS eller vi kan veta vad någon har gjort. Att ta någons ord gör man då det finns en anledning att lita på personen, villket vi över internet inte kan ha eller ens veta om TS har.

Dock så kan vi mycket väl spekulera i vad det skulle finnas för teoretisk lösning ifall påståendet skulle vara sant, därmed kan vi nå ett svar som tillfredställer TS.

Att hota om Sweclockers förfall för att motverka ett beteende på forumet käns överdrivet, men nu när du gör det så kan jag göra detsamma och varna att Sweclockers teoretiska förfall skulle ligga i hur personer som du tar sig rätten att göra personliga påhopp som jagar bort oss användare som söker ett trevligt forum.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Hur kan du vara så säker på att han inte fuskar?

cod går ju knappt att lira online. Massvis med uppenbara fuskare och idioter som tycker att man fuskar så fort man får en kill.

Jag vet att han inte fuskar för att jag suttit bredvid honom när han lirat, senast igår. Och sen vet han inte hur man installerar fusk.

Till er andra som faktiskt gett mig bra svar, jag tackar er. Ska be han prova igen imorrn och se om det funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

jag är säker på att VAC inte bannad utan anledning, verkar att MW2 använder VAC, han har modifierat då ev. DLL filer för att få fördelar för sig själv, för VAC bannar inte t.ex. för en ful-config eller makros etc, du är rätt fri med VAC ändå?
Det "logiska" KAN vara att om han har EAC eller dylikt som kanske fungerar ihop med MW2 som detectas som fusk, de är det enda jag kan tänka mig som kan krocka i detta tillfälle med VAC och INGET annat.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Jag vet att han inte fuskar för att jag suttit bredvid honom när han lirat, senast igår. Och sen vet han inte hur man installerar fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är rymdforskning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Det var inte ett påstående eller anklagelse, utan en frågeställning. Den syftar på det faktum att varken TS eller vi kan veta vad någon har gjort. Att ta någons ord gör man då det finns en anledning att lita på personen, villket vi över internet inte kan ha eller ens veta om TS har.

Dock så kan vi mycket väl spekulera i vad det skulle finnas för teoretisk lösning ifall påståendet skulle vara sant, därmed kan vi nå ett svar som tillfredställer TS.

Att hota om Sweclockers förfall för att motverka ett beteende på forumet käns överdrivet, men nu när du gör det så kan jag göra detsamma och varna att Sweclockers teoretiska förfall skulle ligga i hur personer som du tar sig rätten att göra personliga påhopp som jagar bort oss användare som söker ett trevligt forum.

Ska inte gå in allt för mycket i detta nu och förstöra din fina svenska som du behövde för att svara på mitt inlägg. Men att spekulera i om hans kompis fuskar eller inte tycker jag är meninslöst när du inte har någon information och att det faktiskt inte har med saken att göra alls. Han ber om hjälp hur han ska kontakta någon för att se varför hans kompis har blivit bannad och eventuellt bli unbannad. Han ber inte dig att komma och dra frågeställningar om hans kompis fuskar och basera det på om du ska ge honom hjälp eller inte.

Detta har börjat bli en sak här på Sweclockers att istället för att hjälpa TS så ska man leka polis och säga att han ska "lära sig spela", "prata med personen i fråga", "sluta fuska" o.s.v. Detta börjar bli lite av ett elitistforum istället för ett forum där folk kan få hjälp..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Det är rymdforskning...

Men är man intresserad av det så skiter man ju i att ta reda på det...

Spelar även jag en hel del men bara för att jag startar spelet så söker jag ju inte efter vilka fusk som finns eller hur jag använder mig av dom.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Ska inte gå in allt för mycket i detta nu och förstöra din fina svenska som du behövde för att svara på mitt inlägg. Men att spekulera i om hans kompis fuskar eller inte tycker jag är meninslöst när du inte har någon information och att det faktiskt inte har med saken att göra alls. Han ber om hjälp hur han ska kontakta någon för att se varför hans kompis har blivit bannad och eventuellt bli unbannad. Han ber inte dig att komma och dra frågeställningar om hans kompis fuskar och basera det på om du ska ge honom hjälp eller inte.

Detta har börjat bli en sak här på Sweclockers att istället för att hjälpa TS så ska man leka polis och säga att han ska "lära sig spela", "prata med personen i fråga", "sluta fuska" o.s.v. Detta börjar bli lite av ett elitistforum istället för ett forum där folk kan få hjälp..

Jag förstår vad du menar, men ifall du är alltför aggressiv i sina metoder riskerar du skrämma bort de som faktiskt försöker hjälpa till.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Vi kom fram till att det förmodligen är lättast om han köper ett nytt MW2, men då uppstog en ny fråga. Måste man göra ett nytt steam acc då? Och räcker det med att avinstallera det, eller måste man göra något mer innan man installerar det nya?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Vi kom fram till att det förmodligen är lättast om han köper ett nytt MW2, men då uppstog en ny fråga. Måste man göra ett nytt steam acc då? Och räcker det med att avinstallera det, eller måste man göra något mer innan man installerar det nya?

Har han inte fuskat hade iaf inte jag gett upp så lätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Har han inte fuskat hade iaf inte jag gett upp så lätt...

Jag läste mig till at VAC-bans är permanenta och aldrig lyfts, spelar ingen roll om man fuskar eller inte.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

Vi kom fram till att det förmodligen är lättast om han köper ett nytt MW2, men då uppstog en ny fråga. Måste man göra ett nytt steam acc då? Och räcker det med att avinstallera det, eller måste man göra något mer innan man installerar det nya?

Vad jag vet så bannas MW2 på steam kontot, så han får nog göra ett nytt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200933:

Finns risk att de är lika hårda med bans som valve, och då blir det nog dina föräldrar du ska kontakta för att få köpa ett nytt MW2...
Sorry to say :/

Det är Valve som sköter AntiCheat i MW2.
VAC som det också heter. "Valve Anti Cheat"

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawrgasm:

Jag vet att han inte fuskar för att jag suttit bredvid honom när han lirat, senast igår. Och sen vet han inte hur man installerar fusk.
Till er andra som faktiskt gett mig bra svar, jag tackar er. Ska be han prova igen imorrn och se om det funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är som att inte veta hur man går in i windows. Man installerar inte fusk (vanligtvis) utan man använder med största sannolikhet en .exe file som sedan automatiskt slår på ev. WH.

Skrivet av Curemylife:

Men är man intresserad av det så skiter man ju i att ta reda på det...

Spelar även jag en hel del men bara för att jag startar spelet så söker jag ju inte efter vilka fusk som finns eller hur jag använder mig av dom.

Fortfarande inte raketforskning direkt.. Att "installera" ett fusk gör man med ett knapptryck eller helt enkelt byter ut en fil. Det är betydligt enklare att starta ett fusk än att starta själva spelet via steam.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Blev själv bannad för att ha fuskat, visserligen hade jag tagit en kort tripp till ryssland när jag gjorde det enl valve.

Visste faktiskt inte att jag rest till ryssland och på 25 minuter! express flyg där alltså!

Sjhälv anser jag att VAC till MW2 är ett skämt. Både jag och andra vänner blev under en månad alla bannade pga fusk... har dock aldrig startat spelet med fusk eller olagliga mods.

Valve är r*v hål på den punkten...(ursäkatar språket)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är som att inte veta hur man går in i windows. Man installerar inte fusk (vanligtvis) utan man använder med största sannolikhet en .exe file som sedan automatiskt slår på ev. WH.

Fortfarande inte raketforskning direkt.. Att "installera" ett fusk gör man med ett knapptryck eller helt enkelt byter ut en fil. Det är betydligt enklare att starta ett fusk än att starta själva spelet via steam.

Men jag vet fortfarande att han inte fuskar, grabben vet inte ens hur man laddar ner MineCraft. Han har somsagt bara spelar för mycket CoD i sina dar.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawrgasm:

Men jag vet fortfarande att han inte fuskar, grabben vet inte ens hur man laddar ner MineCraft. Han har somsagt bara spelar för mycket CoD i sina dar.

Anklagar inte honom för någonting.. Problemet är väl att VAC inte bannar i onödan. Det bannar knappt ens i fall där VAC borde banna. Så frågan blir fortfarande om han inte har fuskat eller alt. någon har lyckats få tag i kontot och fuskat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Anklagar inte honom för någonting.. Problemet är väl att VAC inte bannar i onödan. Det bannar knappt ens i fall där VAC borde banna. Så frågan blir fortfarande om han inte har fuskat eller alt. någon har lyckats få tag i kontot och fuskat.

Vi börjar tro att någon hackat hans konto, men eftersom VAC tydligen inte lyfter någon ban, så kände vi att det var lättare att bara ge upp och köpa ett nytt MW2.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Men är man intresserad av det så skiter man ju i att ta reda på det...

Spelar även jag en hel del men bara för att jag startar spelet så söker jag ju inte efter vilka fusk som finns eller hur jag använder mig av dom.

Tänkt om alla tänkte som du, då hade ingen fuskat men nu är det ju tyvärr så att allt för många är giriga och vill äga andra på spel. Och nej men om man kör såpass mycket så att man är ganska duktig på spelet så använder man nog datorn mer än att bara sätta på ett spel. I så fall så är det inte speciellt svårt (rättare sagt busenkelt) att hitta guider om hur man använder fusk. Räcker med att skriva ''Mw2 cheat'' på google.

Permalänk
Medlem

Börja spela BF3 så slipper ni alla P12er som blir galna så fort dom blir ägd av någon mer erfaren spelare.
Man kan få scores på 40-5 utan att någon lyfter på ögonbrynet.

Men till din polares problem. Activision's support är det nog ni måste vända er till angående ban.
Sen om någon har hackat hans konto så se då till att lösa alla säkerhets frågor innan ni använder en ny användare.
Stabil brandvägg, bra virus skydd som kontrollerar alla inkommande anslutningar.
F-secure har jag mycket bra erfarenheter av.

Här är deras online scanner.
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/online-scanner

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Inaktiv

blev bannad en gång. Fick ett spel som kompensation!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Anklagar inte honom för någonting.. Problemet är väl att VAC inte bannar i onödan. Det bannar knappt ens i fall där VAC borde banna. Så frågan blir fortfarande om han inte har fuskat eller alt. någon har lyckats få tag i kontot och fuskat.

Alternativt fuskare som "delar med sig" av en väldigt uppenbar variant av fusket, just för att de ska bli bannade. Har hänt mig i DayZ, det var en snubbe som jag märkt var hacker (en lång histora), som jag sen följde efter på ett par servers genom DayZ commander för att varna alla admins om dem, och säga till dem att hålla ett öga på honom och hans två kompisar, efter ett tag blev de irriterade och gav mig någon sorts hacker meny också, som resulterade i ban från den servern inom 10 sekunder.

I MW2 minns jag tidigare att jag gått in på en server som direkt dragit upp mig till max lvlen, så det skulle nog också kunna vara en möjlighet att något liknande hänt i MW2, att hackern försökt få honom bannad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Vi börjar tro att någon hackat hans konto, men eftersom VAC tydligen inte lyfter någon ban, så kände vi att det var lättare att bara ge upp och köpa ett nytt MW2.

Är din kompis felaktigt bannad så kommer dem släppa bannen.

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Börja spela BF3 så slipper ni alla P12er som blir galna så fort dom blir ägd av någon mer erfaren spelare.
Man kan få scores på 40-5 utan att någon lyfter på ögonbrynet.

Haha sådant brukar hända mig på Bf3 också, bara för att man råkar springa runt med en Bolt-Action och panga haha ;).
Det kommer alltid finnas någon som gnäller på att det är någon som fuskar så fort som de blir dödade.
Men det händer inte lika ofta på Bf3 som på Cod, det kan jag hålla med om!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molo:

Är din kompis felaktigt bannad så kommer dem släppa bannen.

Nepp. Enda gången de har lyft någon VAC-ban (vad jag vet) är när de bannade massor av spelare av misstag på MW2.

Jag har själv blivit VAC bannad på CS:S utan att ha använt någon form av fusk tidigare. Kan förstås inte bevisa att jag inte gjort det, men ni får helt enkelt lita på mig.

Enda alternativet för min del var att köpa om spelet på en ny Steam användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Du var då en jävla elak människa, du får ta hans ord för att hans polare inte fuskar. Hjälp han istället för att komma med meningslösa påståenden som du inte kan bevisa för 3 ynka öre.. Va håller detta forum på att bli egentligen!

OnT:
Jag misstänker att det är Activision som håller i CoD och då är det smartast att gå till http://support.activision.com/ och använda deras support.

En en gång så blir jag attackerad därför att folk antar att jag menar något helt annat än det jag skrev. Jag ställde en fråga och jag menade inget annat än precis det jag frågade. Det var inget påstående, jag ville bara veta hur han kunde veta det innan jag fortsatte diskussionen.

Skrivet av Rawrgasm:

Jag vet att han inte fuskar för att jag suttit bredvid honom när han lirat, senast igår. Och sen vet han inte hur man installerar fusk.

Han kan ju ha fuskat andra gånger än när du kollat. Om man inte vill att polarn ska veta att man fuskar så drar man ju inte igång det när han står bredvid.

Hursomhelst, det låter ju nästan som en temp-ban av admin på servern. är det en vac-ban så har han nästan garanterat haft fusk igång.

Skrivet av SwedenVirre:

Blev själv bannad för att ha fuskat, visserligen hade jag tagit en kort tripp till ryssland när jag gjorde det enl valve.

Visste faktiskt inte att jag rest till ryssland och på 25 minuter! express flyg där alltså!

Sjhälv anser jag att VAC till MW2 är ett skämt. Både jag och andra vänner blev under en månad alla bannade pga fusk... har dock aldrig startat spelet med fusk eller olagliga mods.

Valve är r*v hål på den punkten...(ursäkatar språket)

Det är ju uppenbart att någon använt ditt konto. Alltså så har de all rätt att banna kontot. Finns stor risk att samma sak hänt ts om killen är så ohändig med datorer som han säger så är det ju knappast otroligt att någon skulle lyckats få tag på han password.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595