Xbox "Durango" blir Xbox Infinity – eller endast Xbox

Permalänk
Melding Plague

Xbox "Durango" blir Xbox Infinity – eller endast Xbox

Om knappt en månad lanseras uppföljaren till Xbox 360, men det råder fortfarande oklarheter kring namnet på den nya spelkonsolen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att kalla något för "Infinity" känns väl egentligen rätt begränsande om man tänker på det: Vad kallar man (den oundvikliga) efterföljaren sen utan att det blir krystat?
(Xbox Infinity +1 ?? )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Borde bara kalla det för Xbox.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Att kalla något för "Infinity" känns väl egentligen rätt begränsande om man tänker på det: Vad kallar man (den oundvikliga) efterföljaren sen utan att det blir krystat?
(Xbox Infinity +1 ?? )

kanske inte blir någon uppföljare

Permalänk
Medlem

Gör en Apple, the new Xbox.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Delta? (Kryss, Kvadrat, Cirkel, Triangel)

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Xbox 720 tycker jag passar bäst eftersom de döpte förra till Xbox 360.
Bara Xbox hette första konsolen.

Permalänk
Medlem

Komma med något nytt kanske?

Pratade om Xbox infinity för typ 14 dagar sen med min lillebror som går mellanstadiet då han trodde den nya Xboxen skulle heta Xbox 8 så jag fick förklara för honom att den liggande 8:an är symbolen/tecknet för infinity/oändlighet.

Så det kommer förmodligen heta Xbox Infinity

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tror att de tänkt till lite och gjort ett X till en åtta för att göra en Xbox Infinity samtidigt som de får en koppling till win8 genom att ha en 8 i bild? Självklart med win8-gränssnitt i konsolen.

Permalänk
Medlem

Skönt att det är snack om namnändring. Xbox 720 låter riktigt löjligt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Borde heta "Xbox" rakt av bara, då detta högst sannolikt är den sista krysslådan vi får

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Bryr vi oss om namnet? Jag har inte sagt Xbox 360 sen dagen jag köpte den för att få rätt konsoll.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Avstängd

Som jag misstänkte...720 låter lamt

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Att kalla något för "Infinity" känns väl egentligen rätt begränsande om man tänker på det: Vad kallar man (den oundvikliga) efterföljaren sen utan att det blir krystat?
(Xbox Infinity +1 ?? )

Men det blir ju fortfarande bara Infinity

Jag tycker det känns konstigt att döpa en ny produkt till samma namn som en gammal. Undrar hur många som köper ett nytt xbox på blocket/tradera men får ett gammalt istället Scam Warning!

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Borde heta "Xbox" rakt av bara, då detta högst sannolikt är den sista krysslådan vi får

Man kan ju hoppas. Lämna konsolmarknaden åt nintendo och sega.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Så länge det inte heter Xbox8 så är jag nöjd.

Det heter infinity för att det kommer att ta så lång tid innan nästa kommer!
http://www.badumtss.net/

Permalänk
Avstängd

Det enda jag är rädd för att det är för mycket fokus på att sociala nätverk och hela den biten, Likt shareknappen på playstation (who gives a fuck). Fint om det blir mer som en mediastation och mellanhanden mellan tv/projj och dator men med möjligheter för fler appar och att kommunikationen mellan den och w8 (stationär + platta) blir mer utvecklat än det är nu.

Hade också vart riktigt riktigt tungt om det kom ut någon ny feature (tänk vr, 3d, agument reality osv) och inte bara en uppdatering på hårdvaran. Blev uppriktigt sagt fruktansvärt besviken på ps4 eftersom "nästa generation" kändes som något jag sett för några år sedan.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

Den heter krysslåda!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Borde heta Xbox 5, så tror många som inte är så insatta att den är nyare än Playstation 4

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Borde heta "Xbox" rakt av bara, då detta högst sannolikt är den sista krysslådan vi får

Om så är fallet så kanske "Xbox - The End" vore mer passande? Eller "XTE" om man skall förkorta lite?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"The console formerly known as Xbox" hade varit ballt. Lite långt kanske, men ballt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Entusiast

Borde vara dödsstraff på att kalla nya modeller samma sak som gamla. Det blir ändå nya Xbox eller nya Ipad vilket sen ställer till problem när vi får en till Ipad för då har vi Ipad, Ipad och Ipad, det vill säga nya Ipad, första Ipad och den förra Ipad. Ännu jobbigare blir det när vi får ännu fler modeller med samma namn. Macbooks har ju fått hänga på ett år och en säsong för att det ska gå att lista ut vilken produkt det är folk faktiskt har. Tyvärr verkar otyget sprida sig och det har ju blivit väldigt populärt bland spel nu också.
-"Har du spelat Tomb Raider?"
-"Vilket av dem?"
-"Alltså det som bara heter Tomb Raider"
-"Ja, vilket av dem?"
Kommer vi få se ett till Tomb Raider två snart också?

Nog med galla och bitterhet. Det där med handkontrollen låter väldigt intressant. Som jag förstått det är Xbox kontroller väldigt bra att köra till en dator om man vill lira lite plattform via spel. De verkar ju ha ett bra stöd bland spel och med drivrutiner. Jag har varit sugen på att köpa mig ett par och ha till datorn. Fast om det kommer en ny modell med pekplatta som faktiskt går att använda som touchpad så blir det nog att vänta. Det låter ju som ett väldigt intressant komplement till den framtida HTPC/casual speldator jag är sugen på att slänga ihop. Då skulle man ju kunna använda handkontrollen även i Windows för att navigera och klicka igång Steam till exempel. Vore ju najs att bara kunna ta kontrollen direkt och inte behöva gräva fram en mus också bara för att man vill spela lite. Det kommer inte bli något Xbox för mig men följer med spänning handkontrollen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Den heter krysslåda!

Kryxxbosk

Permalänk
Medlem

Att kalla den 720 känns som det kan blandas ihop med det förlegade 720p.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Långsökt kanske, men Infinity kan ha något att göra med att de tänker sig att man ska kunna byta ut komponenter efter hand och att själva lådan alltid ska vara kvar?

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Borde vara dödsstraff på att kalla nya modeller samma sak som gamla. Det blir ändå nya Xbox eller nya Ipad vilket sen ställer till problem när vi får en till Ipad för då har vi Ipad, Ipad och Ipad, det vill säga nya Ipad, första Ipad och den förra Ipad.

Haha jag tänker på Ullevi. Först fanns Ullevi, sen byggde de nya Ullevi, sen byggdes gamla om så att den blev nyare än nya Ullevi och helt plötsligt så fattar man inte vilken som är vilken

Permalänk
Medlem
Skrivet av simowewe:

Långsökt kanske, men Infinity kan ha något att göra med att de tänker sig att man ska kunna byta ut komponenter efter hand och att själva lådan alltid ska vara kvar?

Dagens skämt!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Idiotiskta idéer med dessa namn; SimCity 5 blev bara SimCity, det senaste Tomb Raider och Generals 2 lila så. Sedan att i alla fall SimCity 5 och Generals 2 är rena skämten blir ännu värre då det smutsar ner namnen på klassikerna.

Hur ger man namn till en uppföljare då? Xbox 360 2.0? SimCity 2?! Ingen logisk mening alls.

Kort och gott, lägg ner med dessa dumheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nog med galla och bitterhet. Det där med handkontrollen låter väldigt intressant. Som jag förstått det är Xbox kontroller väldigt bra att köra till en dator om man vill lira lite plattform via spel. De verkar ju ha ett bra stöd bland spel och med drivrutiner. Jag har varit sugen på att köpa mig ett par och ha till datorn. Fast om det kommer en ny modell med pekplatta som faktiskt går att använda som touchpad så blir det nog att vänta. Det låter ju som ett väldigt intressant komplement till den framtida HTPC/casual speldator jag är sugen på att slänga ihop. Då skulle man ju kunna använda handkontrollen även i Windows för att navigera och klicka igång Steam till exempel. Vore ju najs att bara kunna ta kontrollen direkt och inte behöva gräva fram en mus också bara för att man vill spela lite. Det kommer inte bli något Xbox för mig men följer med spänning handkontrollen.

Jag tänkte precis samma sak, jag hoppas verkligen att det blir så!
Enda nackdelen är ju att jag måste uppgradera min htpc för att kunna spela spel på den, men det är egentligen ingen nackdel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"the console formerly known as Durango"

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4