Kategorinamn för produkter som moddar datorer?

Permalänk
Medlem

Kategorinamn för produkter som moddar datorer?

Ska börja sälja modding till datorer i min webshop men är osäker på vad jag bör döpa huvudkategorin till. Det ska kortfattat innehålla modding till datorer.

Kort och enkelt vad ska kategorin heta för att vara tydlig?

t.ex
Data modding
Datormodding
PC modding
etc, vad tycker ni den bör heta för att vara korrekt?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

PC bling.

Permalänk
Medlem

pc modding eller det svenska datormoddning.

Flera butiker kör på enbart "moddning", detta tycker jag känns mest korrekt då det ändå är en datorbutik du har

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Fastna inte på vad det heter, ta en undersökning på google och se vad andra butiker listar det som och sök på orden och se hur mycket träffar du får upp.
Gör därefter en bedömning vilket kategorinamn du ska använda dig av.

Vinsten är att du får mer (bättre?) indexeringar genom sökmotorer på den term som används oftast och även de som kanske inte är jättekunniga förmodligen förstår, gör de inte det så har de nog inte ramlar in till din webbutik genom en annons i Kalle Anka utan har hittat en produkt genom google, sett länkar eller liknande och vet delvis från början vad som kan tänkas finnas där.

Gött att du utökar, har funderat på varför du inte gjort det tidigare

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jo nu blir det utökning till datavärlden. Tidigare har det i rpincip bara varit diodslingor, kablerstrupor och krympslang. Nu blir det datorkontakter, kablar, dekaler, ccfl rör, verktyg för kontakter, kabelhantering m.m, sen så blir det nog att gå in på vattenkylning fläktar m.m. , vi får se

Tack för namntipsen, ska kika runt och se vad det blir.

Visa signatur

-Star

Permalänk

Datorstyling är väl min spontana tanke baserat på vad dina andra kategorier är.
*Bilstyling *Eltillbehör

Men du bör ju koppla ordet "moddning" till sökning på något sätt då det är det gångbara ordet inom hobbyn.
Vad man söker på och vad det heter kan ju vara olika saker.
Men slutresultatet ska ju vara snyggt, passa in och lättförståligt.
Bäst blir det om man har i åtanke att folk är idioter. Gör man en lösning som en idiot förstår så förstår ju alla andra det med.

Permalänk

Data moddning?, Ska du blinga till deras hårddiskar med diamanter?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Mmm, datorstyling skulle passa om det endast var det men om jag ska blanda in vattenkylning i det hela så är det inte endast styling utan någon form av modifiering varav "modding" skulle passa bättre. Problemet i mitt fall är att jag inte endast har datorprodukter. De flesta butiker som har modding kan enkelt döpa sin kategori till modding eftersom allt annat är datorrelaterat, i mitt fall måste det bli typ PC modding eller dator modding. Ska som sagt kika runt och se vad som verkar rimligast.

Tack för all feedback!

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Men om jag gör så här då, kan ni länka till alla butiker ni vet sysslar med detta så kan jag se hur de lagt fram det Vattenkylning och pc modding vill säga. Det kanske rent av find någon bra tråd här på forumet som har det ?(ahh tillhör en av de slöare som sällan orkar kolla igenom alla trådar ).

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Skippa vattenkylning.
Ta en titt i forumet på alla som vill vattenkyla, du kommer möjligen höja omsättningen X antal kkr men du kommer även öka supportärenden som egentligen inte är kopplade till dig som butik, t.ex. användning, produkten X ger inte den kylning kunden förväntat sig, Produkt X passar inte med Y o.s.v.
En okunnig kund som väljer fel pratar lika mycket bull som en som verkligen haft reella problem med en butik.
Möjligen om du lägger väldigt mycket tid på att ha lite fakta-dokument, information om att det krävs förkunskaper etc. för att inte orsaka skador etc så de verkligen vet om i förväg vad produkterna används till och hur, men det är fortfarande en chansning.

Större butiker "har råd" att svara en kund med "vi ger inte support på hur du använder produkten", det har inte en liten butik råd med. Allraminst vattenkylning där minsta misstag blir dyrköpt lärdom.

Just my 5 cents

-- Butikslista --
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1052
Klicka upp kategorin BUTIKER

är du lat så är jag lat

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Kylning är dock styling det med och inte bara LEDs och liknande kan jag tycka.
Styling och moddning är samma sak fast olika ord. Båda betyder ju att ändra.

Jag håller med HCP. Support kostar tid och pengar. Men du kan ju sälja det, bara var klar med att du inte ger support om hur det används. Om du nu inte kan vattenkylning extremt bra. Då kan det vara värt att göra sig ett namn på den biten för att få reklam för hela butiken.

Jag har jobbar 3½ år inom internethandel så har lite koll

Permalänk
Medlem

Jo vattenkylning är jag hyffsat insatt i, har kört det i min dator i säkert 8 år nu, svårt att fatta hur man kan misslyckas

Utförlig information om produkterna har jag i vilket fall på alla andra saker på hemsidan så kan inte förstå varför jag inte skulle ha det med detta också

Visa signatur

-Star

Permalänk

Har du kunder som läser alt så ska du vara lycklig
"Måste man ha vatten i vattenkylning?"
"Vad ska man ha en pump till?

Rekordet är en kund som skickade in en näshårstrimmer 2ggr för att den inte fungerade. Felet var att han hade inte satt i batterier.

Permalänk
Medlem

Jo du mindre smarta kunder har jag också haft Diodlampor kan man ofta vände på 2 sätt och ena sättet fungerar den inte, du anar inte hur många jag har fått säga "testa vända den" till själv tycker man det är självklart att testa vända på den om den inte fungerar, käns som att man dumförklarar kunder genom att skriva "fungerar inte lampan testa vända på den".

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Nu är det i alla fall up änd running
Tack för hjälpen!

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Nice, du hade en damsäker produkt såg jag. Var under PCI slot plåtarna
Annars tycker jag det ser bra ut, lite mer synbarhet i rätt bransch så

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!