Bygge av DH-hylla. Vart sitter DHs grendosor?

Permalänk
Medlem

Bygge av DH-hylla. Vart sitter DHs grendosor?

Hej kära sweclockare!
Nu är det så att jag håller på med en enkel, något ful, dock robust hylla till Dreamhack Summer.
Mina vänner hade inget behov av en så jag bygger en singel 80x60(vetskap finns om att det är 83*60, men marginal har aldrig dödat).

Nu till problemet/frågan:
Jag planerar att sätta på en baksida på hyllan och kom på att jag kanske krockar med ev. grendosor/eluttag/grenuttag/nätdosor, ja ni fattar...
Hur ser layouten ut med de dosor som DH placerar ut, har man otur så krockar man ju med en av dessa?
Minns att de var något flexibla i sidled men man kan ju inte bara putta över dosan mot "mittemot grannen".

Någon här som kan dela med sig av erfarenheter eller helst exakt hur layouten ser ut?

Cheers!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det är onödigt med baksida på men kanske ett nät eller träribber som ligger på längden? Så att sladdarna kommer igenom och man ser lite igenom

Permalänk
Medlem

de ligger utspridda med nätverkshubbar lite varstans längs raderna.
Sen får du ju tänka på att varenda kotte har med sig sitt egna grenuttag också...

och det är TRÅNGT!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetra98:

Tycker att det är onödigt med baksida på men kanske ett nät eller träribber som ligger på längden? Så att sladdarna kommer igenom och man ser lite igenom

Jag behöver det för att min konstruktion ska bli stabil, men ja ribbor skulle fungera bra med.
Nät ser jag ingen anledning att ha då jag inte är ute efter nån typ av skydd egentligen utan bara hållfasthet.

Skrivet av daskedennis:

de ligger utspridda med nätverkshubbar lite varstans längs raderna.
Sen får du ju tänka på att varenda kotte har med sig sitt egna grenuttag också...

och det är TRÅNGT!

Jag är medveten om nätverkshubbarna men de brukar stå på små pelare och i värsta fall får jag ställa min hylla någon cm åt något håll.
Men hamnar grendosan där benet ska vara har jag inte mycket att säga till om.
Klart det är trångt men håller man sig till måtten är det ju lugnt, alla har ju sina egna grendosor men de får de behålla på sin egna sida

Visa signatur
Permalänk

http://www.sweclockers.com/galleri/9772-hylla-till-dreamhack här har du en fungerande hylla jag byggt, routrarna brukar vara 2 st som är uppdelade i mitten. så att de är lika långt mellan de som det är till sidorna. Det är bara att räkna på bokningssidan.

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

http://www.sweclockers.com/galleri/9772-hylla-till-dreamhack här har du en fungerande hylla jag byggt, routrarna brukar vara 2 st som är uppdelade i mitten. så att de är lika långt mellan de som det är till sidorna. Det är bara att räkna på bokningssidan.

Ser ju stabilt ut
Men eftersom ni hade sidor på hyllan; hur gjorde ni med grendosorna?
Lät ni grannarna få dem på sin sida?
Just nu är tanken att sätta baksidan.10cm högre upp så att en dosa går in under

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Ser ju stabilt ut
Men eftersom ni hade sidor på hyllan; hur gjorde ni med grendosorna?
Lät ni grannarna få dem på sin sida?
Just nu är tanken att sätta baksidan.10cm högre upp så att en dosa går in under

det är inga sidor utan ett uppspännt nät, inga problem och gick enkelt med häftpistol

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

det är inga sidor utan ett uppspännt nät, inga problem och gick enkelt med häftpistol

Jaha okej!
Härligt med lite estetik! Jag kommer ha en stationär hylla som jag inte tänker skruva upp på plats utan ta med mig som den är.
Dumt med facit i hand, men jag är inte helt missnöjd.
Jag har i dagsläget en kontruktion som bygger på sidoväggar av 15mm MDF för att kunna ha tunnare stomme( blir ju mer plats över att sprida ut sig på då).
För att lösa grendoseproblemet lät jag det vara en 10cm glipa mellan bordet och bakre sidoväggen. Nu är det bara att vänta! och kanske få dit lite kabeldragningshål osv.

Här är en provisorisk bild på hyllan:

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Jaha okej!
Härligt med lite estetik! Jag kommer ha en stationär hylla som jag inte tänker skruva upp på plats utan ta med mig som den är.
Dumt med facit i hand, men jag är inte helt missnöjd.
Jag har i dagsläget en kontruktion som bygger på sidoväggar av 15mm MDF för att kunna ha tunnare stomme( blir ju mer plats över att sprida ut sig på då).
För att lösa grendoseproblemet lät jag det vara en 10cm glipa mellan bordet och bakre sidoväggen. Nu är det bara att vänta! och kanske få dit lite kabeldragningshål osv.

Här är en provisorisk bild på hyllan:
https://lh3.googleusercontent.com/XSn-byzz7z62mMs7TDVhPLQsC1_...

jag ser tyvärr ingen bild..

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

jag ser tyvärr ingen bild..

Eländiga Google Drive, har lyckats förrut genom att modda urlen, anyhow vi kör postimg istället

Visa signatur