Behöver köpråd/andra råd!

Permalänk

Behöver köpråd/andra råd!

Tjoflöjt!

FUNDERAR på att eventuellt köpa lite nytt.

Sitter just nu på ett gtx 670 AMP!, men det är så nedrans stort, så jag tror inte ens att det får "plats" om jag köper till ett kort och kör SLI? Detta isf -> KFA2 GeForce GTX 670 2048MB
http://www.inet.se/produkt/5409472/kfa2-geforce-gtx-670-2048m...

Just nu är det ungefär 1/2cm som skulle skilja mellan korten i avstånd. För tight? (har ett asus P8P67)

Mina andra funderingar är om jag ska skeppa iväg kortet jag har nu, och införskaffa 2 av samma kort-> KFA2 GeForce GTX 670 2048MB
Någon som har erfarenhet av detta kort?

Är 2 ref-kort att föredra, eller tvärtom i ett SLI/CF-bygge? (med tänkter på värme)

Min GPU ligger just nu på 29 idle/67 stress, enligt MSI Kombustor (vet inte om det är en bra "källa"?)

Har även en tanke på att köpa 2 "Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB"
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...
Samma fundering här: Någon som har erfarenhet? Passar kylningen bättre eller sämre än referens?

Hur ligger korten till, enligt er, SLI vs CF?

Lirar i princip: BF3, Company Of Heroes 2, Minecraft... Och kommer bli en heeeeel del TW: Rome 2 när det kommer

Kan väl även tillägga att jag har ett Fractal Design R3, med 1 fläkt under, 1 bak, 1 ovan, och 2 i fronten.

Sedan är jag även en sådan dryg jäkel som vägrar att överklocka minsta lilla

Permalänk

2 ref kort brukar vara att föredra men aldra helst vattenkylning. Men jag skulle rekommendera ett 670 ref kort att köpa till och stoppa in det högst upp och sen sätta ditt AMP! kort under det, avståndet är tillräckligt men du kommer se att tempsen går upp.

Om man använder ref kort så sprutar de ut luften så de slipper sugga in varandras varmluft, men som enskilt kort så är det varmare och mer högljut.

BF3 så fungerar SLI och CF lika bra bra, CoH2 är i beta och verkar inte helt stabilt med CF, men det går att stänga av i CCC. Minecraft är Java och får inget kärlek av mer än ett kort.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN