Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk

Fixa din egna p2pool.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av Morna:

Njae, volymen är låg på de andra börserna (i jämförelse med mtgox) så ja om de hade haft större volym så skulle nog inte svängningen kunna vara lika kraftig. Däremot är 1000 btc en jätteliten del i sammanhanget. En framtida tanke är ju att nära alla 21 mille btc är mineade så kan du dela de i andra enheter, mBTC/uBTC och så vidare så i praktiken ska man inte behöva mer än vad som redan finns eller vad som kommer skapas. Att antalet är ändligt är inte "fel" eller ett problem i sig enligt designen.

Ja volymen diffar ju mellan sidorna men det kan inte diffa för mycket för då skulle man kunna tjäna mycket på att köpa/sälja från olika sidor. Jag skrev 1000 gånger mer inte 1000 i volym. Skulle volymen vara högre så skulle (kanske) valutan stiga/rasa mindre...om så är fallet skulle fler "personer" med mindre volym inte panik sälja = stabilare ?

Just nu så är det en eller några med mycket bitcions som säljer vilket gör att priset rasar mycket och sen kommer folk med få bitcoins och panik säljer.

Men det jag säger kan inte stämma helt heller, måste bero en del på hur mycket enskilda köper, hur mycket som säljs på x tid

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Saxn:

Tips på stratum ltc pools?

Kört Notroll men så mycket strul så dags att byta. Håller på med coinotron men känns ej bekvämt. Tips på andra servrar?

WeMineLTC.com

Dock är Manual Payouts dåligt. Kör bara på Auto Payouts så slipper du 0.1LTC fee.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

WeMineLTC.com

Dock är Manual Payouts dåligt. Kör bara på Auto Payouts så slipper du 0.1LTC fee.

Tror jag har kört där, kmmer dock inte ihåg varför jag bytt. Får ta och kolla in den igen!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Saxn:

Tror jag har kört där, kmmer dock inte ihåg varför jag bytt. Får ta och kolla in den igen!

Märker inte något direkt negativt förutom att de inte har Email att kontakta via utan bara på BitcoinTalk.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Som sagt: https://github.com/forrestv/p2pool
Inga fees, får LTC rakt in i walleten så fort blocken hittas, aldrig nere.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Som sagt: https://github.com/forrestv/p2pool
Inga fees, får LTC rakt in i walleten så fort blocken hittas, aldrig nere.

Får det inte att fungera. Har cgminer och vill mina LTC. Har kört run_p2pool.exe för att sedan ändrat i min .bat fil till 127.0.0.1 med något user/pass... Sedan startar jag cgminer men funkar ej. URLen funkar ej, aja får se om jag orkar sätta mig och fixa det.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligheter hör inte hemma på Sweclockers. Inte heller uppmaningar till brott.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Får det inte att fungera. Har cgminer och vill mina LTC. Har kört run_p2pool.exe för att sedan ändrat i min .bat fil till 127.0.0.1 med något user/pass... Sedan startar jag cgminer men funkar ej. URLen funkar ej, aja får se om jag orkar sätta mig och fixa det.

Kör du med växlarna "-net litecoin user pass"?

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Det var då väldigt vad intresset dog när värdet sänktes, snåljåpar!

Permalänk
Skrivet av psychoworker:

Det var då väldigt vad intresset dog när värdet sänktes, snåljåpar!

Precis vad jag sa när alla drog igång i 200%.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Tyckte jag var intressant läsning (kanske redan finns länkat):
http://nerdr.com/bitcoin-exchange-scam-bitcoins-are-worthless...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tyckte jag var intressant läsning (kanske redan finns länkat):
http://nerdr.com/bitcoin-exchange-scam-bitcoins-are-worthless...

Verkligen intressant!
Det är helt klart många som tjänar stora pengar på BitCoins och såklart även många som förlorar på det.
Att det skulle vara så pass lätt att manipulera trodde jag inte, eller hoppades snarare inte.

Vartåt utveckligen till slut går ska bli intressant att se!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Det var då väldigt vad intresset dog när värdet sänktes, snåljåpar!

Verkligen trist att det blev så!
Tycker dock att forumdelen borde öppnas upp ändå för de som fortfarande mine'ar på som vanligt

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Hur funkar tjänster som Mt. Gox och liknande egentligen? Trodde det var mer som en börs, där säljare och köpare möts, än som ett traditionellt växlingskontor. Någon som vet?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Intresset är på topp för mig! Dock är datorn helt i delar så inte lika aktiv.
Man kan ju dessutom inte skriva till sig själv

Hade

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Intresset är på topp för mig! Dock är datorn helt i delar så inte lika aktiv.
Man kan ju dessutom inte skriva till sig själv

Hade

Fått hem alla delar som behövs nu?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Fått hem alla delar som behövs nu?

1 kort kvar samt ett par externers senså borde allt vara klart i hårdvaru vägarna!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Verkligen intressant!
Det är helt klart många som tjänar stora pengar på BitCoins och såklart även många som förlorar på det.
Att det skulle vara så pass lätt att manipulera trodde jag inte, eller hoppades snarare inte.

Vartåt utveckligen till slut går ska bli intressant att se!

Jag tror inte att det är så lätt att manipulera kursen. Tycker inte att mailet till NERDr.com är trovärdigt. Dels får jag en känsla av fejk när jag läser brevet. Dels kan man fråga sig varför någon som just manipulerat kursen på sin egen växlingssajt över huvud taget skulle skriva ett brev. Och till sist - varför skicka brevet till NERDr.com (vad är det för sajt egentligen)?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Jag tror inte att det är så lätt att manipulera kursen. Tycker inte att mailet till NERDr.com är trovärdigt. Dels får jag en känsla av fejk när jag läser brevet. Dels kan man fråga sig varför någon som just manipulerat kursen på sin egen växlingssajt över huvud taget skulle skriva ett brev. Och till sist - varför skicka brevet till NERDr.com (vad är det för sajt egentligen)?

https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2013/04/1...
Rekommenderad läsning.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Ännu en spekulativ artikel. Denna hävdar att det finns en person som styr ett gigantiskt botnet. Om det är sant så kan det säkert användas för att attackera Bitcoin. Mer osäkert om det skulle gå att använda för att mining. I vilket fall som helst skulle väl ett sånt botnet vara en fara för nästan allt och alla på internet, inte bara Bitcoin?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Ännu en spekulativ artikel. Denna hävdar att det finns en person som styr ett gigantiskt botnet. Om det är sant så kan det säkert användas för att attackera Bitcoin. Mer osäkert om det skulle gå att använda för att mining. I vilket fall som helst skulle väl ett sånt botnet vara en fara för nästan allt och alla på internet, inte bara Bitcoin?

Spekulativ? Läste du ens hela? Personen i fråga är mycket öppen med sitt botnät och ingenting är spekulation. Mera läsning om du behöver:
https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2012/12/0...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

Spekulativ? Läste du ens hela? Personen i fråga är mycket öppen med sitt botnät och ingenting är spekulation. Mera läsning om du behöver:
https://community.rapid7.com/community/infosec/blog/2012/12/0...

Spekulativ för att jag inte ser några hårda fakta. Bara för att någon säger att de kontrollerar ett gigantiskt botnet betyder inte att de faktiskt gör det. När jag googlar "botnet named Skynet" får jag i princip bara träffar som har Rapid7 som källa. Om det nu rör sig om 12 000 - 15 000 kapade datorer, borde det inte vara stort nog för att få uppmärksamhet från fler håll än Rapid7? OBS! Jag säker inte att det är falskt, men jag skulle vilja se lite mer bevis innan jag säger att det är sant.

Edit: För det första - om 12 000 – 15 000 datorer minar Bitcoins åt en person skulle de kunna göra det antingen i befintliga pooler, eller som egna pooler. Oavsett vilket borde det väl gå att spåra? Alla BTC-transaktioner är väl offentliga. Det vore intressant att se någon duktig analytiker sätta tänderna i den senaste månadens händelser på BTC-marknaden.

För det andra ser jag flera frågetecken kring att ett botnet skulle mina BTC.
1. Datorer som minar blir varma. Ägarna till de kapade datorerna borde märka att deras datorer börjar låta som reaplan/brinna upp så fort de INTE används.
2. Hur stor skillnad gör 12 000 – 15 000 extra random datorer som minar sporadiskt? Dels är en stor del av dem antagligen avstängda en stor del av dygnet, dels har antagligen en väldigt liten del av dem high-end-grafikkort från AMD. Dessa datorer skulle säkert räcka för att göra personen som styr detta botnet rik, men jag har svårt att se att det skulle göra mycket från eller till på hela BTC-nätverket som minar 60 Thash/s. Inte så mycket så att det skulle kunna orsaka den senaste tidens turbulens på MTC-marknaden iaf.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Spekulativ för att jag inte ser några hårda fakta. Bara för att någon säger att de kontrollerar ett gigantiskt botnet betyder inte att de faktiskt gör det. När jag googlar "botnet named Skynet" får jag i princip bara träffar som har Rapid7 som källa. Om det nu rör sig om 12 000 - 15 000 kapade datorer, borde det inte vara stort nog för att få uppmärksamhet från fler håll än Rapid7? OBS! Jag säker inte att det är falskt, men jag skulle vilja se lite mer bevis innan jag säger att det är sant.

Edit: För det första - om 12 000 – 15 000 datorer minar Bitcoins åt en person skulle de kunna göra det antingen i befintliga pooler, eller som egna pooler. Oavsett vilket borde det väl gå att spåra? Alla BTC-transaktioner är väl offentliga. Det vore intressant att se någon duktig analytiker sätta tänderna i den senaste månadens händelser på BTC-marknaden.

För det andra ser jag flera frågetecken kring att ett botnet skulle mina BTC.
1. Datorer som minar blir varma. Ägarna till de kapade datorerna borde märka att deras datorer börjar låta som reaplan/brinna upp så fort de INTE används.
2. Hur stor skillnad gör 12 000 – 15 000 extra random datorer som minar sporadiskt? Dels är en stor del av dem antagligen avstängda en stor del av dygnet, dels har antagligen en väldigt liten del av dem high-end-grafikkort från AMD. Dessa datorer skulle säkert räcka för att göra personen som styr detta botnet rik, men jag har svårt att se att det skulle göra mycket från eller till på hela BTC-nätverket som minar 60 Thash/s. Inte så mycket så att det skulle kunna orsaka den senaste tidens turbulens på MTC-marknaden iaf.

1: Han har själv gått ut på Reddit och sagt att han lägger med sin payload i grafiskt intensiva spel som folk tankar på usenet. Väldigt smart då man kan garantera att användarna har rätt så kraftiga grafikkort. Dessutom har han gjort en profil då korten används till ~70%, märks inte speciellt mycket på fläktar och dylikt. Utöver det så har ställt in det så att det är hookat till tgb/mus, så fort användaren rör mus eller tgb så slutar den mina.

2: Han har ju gått ut med hur mycket han tjänar på bitcoinsen, inte några jättesummor. Allt finns där i artiklarna eller på reddit. Det är inte miningen som gjort någon turbulens på marknaden, det är att han/andra använder botnät till att DDOS:a t.ex Mtgox. Folk paniksäljer så fort det börjar bli strul med börserna. Detta använder vissa personer/grupper till sin fördel genom att köpa lågt och sälja dyrt.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyToad:

1: Han har själv gått ut på Reddit och sagt att han lägger med sin payload i grafiskt intensiva spel som folk tankar på usenet. Väldigt smart då man kan garantera att användarna har rätt så kraftiga grafikkort. Dessutom har han gjort en profil då korten används till ~70%, märks inte speciellt mycket på fläktar och dylikt. Utöver det så har ställt in det så att det är hookat till tgb/mus, så fort användaren rör mus eller tgb så slutar den mina.

2: Han har ju gått ut med hur mycket han tjänar på bitcoinsen, inte några jättesummor. Allt finns där i artiklarna eller på reddit. Det är inte miningen som gjort någon turbulens på marknaden, det är att han/andra använder botnät till att DDOS:a t.ex Mtgox. Folk paniksäljer så fort det börjar bli strul med börserna. Detta använder vissa personer/grupper till sin fördel genom att köpa lågt och sälja dyrt.

Att folk paniksäljer när börserna är nere tror jag också på. Men i den första artikeln du länkade till står "The reason for the drop might be caused by a sudden increase in the availability of coins." Jag antog att du menade att personen som styr Skynet har skapat tillgången på BTC med sitt minande botnet. Men det är egentligen två saker: 1. någon person som tjänar pengar på ett botnet som minar BTC åt honom 2. någon (samma person?) som tjänar pengar på att överbelasta BTC-börsarna.

Har någon DDOS-attack på MTGox bekräftats?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Att folk paniksäljer när börserna är nere tror jag också på. Men i den första artikeln du länkade till står "The reason for the drop might be caused by a sudden increase in the availability of coins." Jag antog att du menade att personen som styr Skynet har skapat tillgången på BTC med sitt minande botnet. Men det är egentligen två saker: 1. någon person som tjänar pengar på ett botnet som minar BTC åt honom 2. någon (samma person?) som tjänar pengar på att överbelasta BTC-börsarna.

Har någon DDOS-attack på MTGox bekräftats?

Ja, ett par. Den stora när dom stängde all handel runt ett dygn och sedan många mindre. Senast igår.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Slush's pool blev DDoSad i flera dagar också, kom upp för bara någon dag sedan.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Heh handlar om princip sak här, GUIminer ska funka.
Det var länge sedan jag vart såhär frustrerad över drivrutiner... Tvungen att köra vanlig avinstallation via kontrolpanel -> AMD cleanup bullshit utility -> Revo Uninstaller -> Driver sweeper -> Boota in i felsäkert -> köra driver sweeper igen -> AMD bullshit cleanup ultility -> starta om i vanligt läge -> installera 13.1 -> starta om igen -> Voila! det grävs guld i GUI nu!

Tack så mycket!
Detta löste alla mina problem med ATI's jefla drivrutiner.

Permalänk

Hur går det för er som fortfarande håller på? få lite fart på tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychoworker:

Hur går det för er som fortfarande håller på? få lite fart på tråden!

Går bra!
En rigg uppe som stått på i en vecka snart, sedan är delar på g för rigg numero 2.
Är dock lite fundersam om jag skall fortsätta mina Feathercoin (FTC).

Andra?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas