Permalänk
Medlem

Nätverkstelefon

Letar efter en nätverkstelefon antingen ansluten med kabel eller trådlös anslutning. Den ska användas till IPtelefoni.
Kan inte hitta nåt på prisjakt när jag söker på nätverkstelefon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danielv:

Letar efter en nätverkstelefon antingen ansluten med kabel eller trådlös anslutning. Den ska användas till IPtelefoni.
Kan inte hitta nåt på prisjakt när jag söker på nätverkstelefon.

Nått från Cisco kanske? http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1299&t=1052

Men du behöver förståss en provider också, en växel eller ett abonnemang hos en leverantör, fast det förstod du nog?

Permalänk
Rekordmedlem

Skype säljer för sitt system https://se.chatandvision.com/RTX-DUALphone-4088-%28White%29/p...
Cisco har för företagsnät, dessutom har många bättre hemmaroutrar stöd för valfria dectenheter idag så du behöver egentligen bara en decttelefon som du sedan kopplar ihop med teleleverantörens egna nät, Telia har börjat leverera dect i de nya smartarna så jag förmodar att det bara är att ansluta valfri dectenhet och ringa om man har iptele via dem.
Men du får fråga din ipteleoperatör vad som gäller för just dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Förutom ovan svar kan jag tipsa om Snom som har OK lurar, både fasta telefoner och SIP-dect.
Billigast och mest funktionella är kanske att köpa en ATA-box. Förenklat så kopplar du en nätverkssladd från den till routern/switchen och en vanlig analog telefon i andra ändan. Kan vara en vanlig hemma dect "trädgårdstelefon" eller liknande. Tex Cisco SPA 112
Finns också en del generella SIP-lurar billigt på tex Ebay, tex Yealink, Broadcom och flera noname-produkter.

Kräver naturligtvis en telefoni-provider. Som ovan säger så kanske du först ska höra med din internetleverantör. Fyll på med lite mer info vad du söker efter så får du bättre svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skype säljer för sitt system https://se.chatandvision.com/RTX-DUALphone-4088-%28White%29/p...
Telia har börjat leverera dect i de nya smartarna så jag förmodar att det bara är att ansluta valfri dectenhet och ringa om man har iptele via dem.
Men du får fråga din ipteleoperatör vad som gäller för just dem.

Jag har abonnemang hos telia, IP-telefoni. Allt går via en medieomvandlare som kopplas till en Router med ingång för telefoni. Så kopplar telefonen via nätverksuttaget i väggen eller det trådlösa. Ok du menar att Telia säljer såna i sina butiker. Nåt jag kan söka på Prisjakt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Danielv:

Jag har abonnemang hos telia, IP-telefoni. Allt går via en medieomvandlare som kopplas till en Router med ingång för telefoni. Så kopplar telefonen via nätverksuttaget i väggen eller det trådlösa. Ok du menar att Telia säljer såna i sina butiker. Nåt jag kan söka på Prisjakt?

Smarten kan du inte köpa den står ju Telia för, jag har läst att de nya tg799 som de börjat använda har stöd för dect men jag använder det inte själv men fråga kundtjänst om det funkar för dig och om du kan få en 799 om du har en äldre enhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.