Hjälp med drivrutiner för Creative Sound Blaster Audigy 2, till windows 8

Permalänk
Medlem

Hjälp med drivrutiner för Creative Sound Blaster Audigy 2, till windows 8

Hej!

När jag hade vista funkade ljudet. Nu när jag installerade windows 8 så funkade fortfarande ljudet men en dag så bara frystes hela datorn, jag gjorde inget speciellt. Nu när jag försöker installera drivrutinerna (Ljudkortet är Creative Sound Blaster Audigy 2, det är gammalt, från 2002) Så funkar det inte att installera drivrutinerna för att det blir error i InstallShield, Det står "Setup is unable to detect a supported product on your system, please ensure that your product is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit.

Så jag kan inte installera drivrutinerna för att det blir error på installshield.

Tack så mycket!.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till ett par högtalare?, det låter långsökt. Det låter mer som om du har problem med ditt ljudkort.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

om du ansluter dina högtalare med 3,5mm till datorn så finns det inga drivrutiner till dom. det är drivrutiner till ljudkortet i så fall.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havi:

Hej!

Jag har ett par gamla högtalare som jag brukade använda när jag hade vista. Nu när jag installerade windows 8 så funkade fortfarande ljudet men en dag så bara frystes hela datorn, jag gjorde inget speciellt. Nu när jag försöker installera drivrutinerna (Högtalarna är Creative Sound Blaster Audigy 2, de är gamla, från 2002) Så funkar det inte att installera drivrutinerna för att det blir error i InstallShield, Det står "Setup is unable to detect a supported product on your system, please ensure that your product is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit.

TL:DR Jag har ett par gamla högtalare som slutade fungera och nu så kan jag inte installera drivrutinerna för att det blir error på installshield.

Tack så mycket!.

Drivrutiner till en analog enhet? There is no such thing.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Prova installera drivrutiner på "compatibility mode" det brukar fixa problemet.

Visa signatur

MVH
linkedin: alpzee, twitter: @alpzee
hemsida: [URL="http://www.alpzee.se"]www.alpzee.se[/URL]
facebook: https://www.facebook.com/AlpZeeWebSolution

Permalänk
Avstängd

När man googlar namnet "Creative Sound Blaster Audigy 2" så är det ett ljudkort, i vilket du kopplar en förstärkare som driver högtalare.
Nu kan högtalarna och förstärkaren var i samma låda (Aktiva högtalare).

Uppenbart är drivisarna för ljudkortet avsedda för WinXP eller äldre (Du har drabbats av MS berömda bakåtkompatibilitet).

Vad händer om du Googlar "Creative Sound Blaster Audigy 2" och drivrutiner/drivers, till ett nyare Windows.
Kanske ett besök hos Creative och deras support/drivrutins nedladdning kan avhjälpa felen.
Kanske behövs inte drivrutiner alls för ljudkortet i Win7 eller Win8.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik samt frågeställning ändrad*

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Tänk på att en bra rubrik och frågeställning är det bästa sättet för att ge bra svar.

Gällande frågan så är det drivrutiner för ditt ljudkort du söker det finns inte drivrutiner för analoga högtalare.

De drivrutiner som är närmast windows 8 är dem för windows 7 dem hittar du här:

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?prodID=149&prodName=Audigy%202#

Testa dessa annars får du vänta och se om dem skriver nya för windows 8. Creative är dessvärre inte direkt kända för att ha bra drivrutinssupport.

I och med att ljudkortet dessutom är såpass gammalt så hade jag personligen gjort följande:

A. testa med drivrutinen jag länkade ovan

B om det inte funakr klockrent, hade jag tagit ur ljudkortet och kört på det inbyggda på moderkortet i stället

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Jag är kass när det gäller sånt här, men jag fick ett par högtalare av pappa + ett ljudkort, nu funkar inte ljudet när jag har de i ljudkortet och jag tror det är drivrutinernas fel, jag kan inte ha surround ljud om jag inte har ljudkortet som funkar.

Problemet är att jag inte kan installera drivrutinerna i windows 8, drivrutinerna är till för windows 7 och neråt. Men ljudet funkade innan för att windows 8 tog med drivrutinerna från windows vista, men sen var jag tvungen att formatera om datorn och efter de funkar det inte. (Jag var tvungen att formatera om för att hdd fick spel)

Jag har kontaktat creative och väntar på svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havi:

Jag är kass när det gäller sånt här, men jag fick ett par högtalare av pappa + ett ljudkort, nu funkar inte ljudet när jag har de i ljudkortet och jag tror det är drivrutinernas fel, jag kan inte ha surround ljud om jag inte har ljudkortet som funkar.

Problemet är att jag inte kan installera drivrutinerna i windows 8, drivrutinerna är till för windows 7 och neråt. Men ljudet funkade innan för att windows 8 tog med drivrutinerna från windows vista, men sen var jag tvungen att formatera om datorn och efter de funkar det inte. (Jag var tvungen att formatera om för att hdd fick spel)

Jag har kontaktat creative och väntar på svar.

Jag kör samma kort tillsammans med win8, funkar jättebra faktiskt, kör just nu de drivarna som win8 la in själv men körde med de "riktiga" förut, de som ger kontrollpanel och DDL och sådant, anyway, det är lite konstigt att din dator inte hittar de alls, jag skulle provat att ta ur, starta datorn, och sätta tbx det och se om det dyker upp igen (eller den kanske hittar de men inte har drivisar? vad vet jag), sen har creative tyvärr slutat göra drivrutiner för detta kort sedan länge, tror XP eller vista var de sista som fanns, som tur är finns comunity drivare till win 8. Länk för nerladning och guide på hur man lägger in de finns här:
http://forums.creative.com/showthread.php?t=698949

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Hur laddar jag ner det från den sidan? Hittar ingen nerladdnings länk.

EDIT: Var tvungen att registrera mig, så jag hittade den nu.

^Jag testade att installera det men det funkar inte heller, allt felet ligger i installshield, den vill inte installera, det står så här: Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product are properly installed before running this Setup program.

Setup will exit.

Slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havi:

Hur laddar jag ner det från den sidan? Hittar ingen nerladdnings länk.

EDIT: Var tvungen att registrera mig, så jag hittade den nu.

^Jag testade att installera det men det funkar inte heller, allt felet ligger i installshield, den vill inte installera, det står så här: Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product are properly installed before running this Setup program.

Setup will exit.

Slut.

med andra ord, datorn hittar av ngn anledning inte kortet alls, prova att ta ur kortet ur datorn och starta utan, sedan stäng av och sätt tbx det och se om det dyker upp då. enda jag kan komma på bara så. Btw tips, citera så jag märker att du har svarat.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

med andra ord, datorn hittar av ngn anledning inte kortet alls, prova att ta ur kortet ur datorn och starta utan, sedan stäng av och sätt tbx det och se om det dyker upp då. enda jag kan komma på bara så. Btw tips, citera så jag märker att du har svarat.

Okej, tack

EDIT: Jag tog ut ljudkortet, startade datorn, stängde av datorn sen satte jag i ljudkortet igen med högtalarna i när jag startade det. De funkar fortfarande inte

Det största problemet är att jag inte kan installera drivrutinerna, det står så här:
Setup is unable to detect a supported product on your system, please ensure that your product is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit.

Bild: http://imgur.com/8xoKJrr