Ingen signal, snälla hjälp!!

Permalänk

Ingen signal, snälla hjälp!!

Hej!
Fick hem mitt nya HD 7850 grafikkort idag men får ingen signal på skärmen när jag sätter i den! Jag bytte tillbaka till mitt gamla o de funkade så de är inget fel på moderkortet..

Sen så tog jag ut och satte i de batteriet i datan men de blev ingen skillnad..

Någon som har haft liknande problem eller vet hur jag ska gå till väga för stt kösa detta?
Hade vart jätte snällt!! Testar allt möjligt, kan de vara så att ja måste uppdatera bios eller nått?

Tacksam för svar!!!

/oscar

Permalänk
Medlem

Vad heter ditt andra grafikkort? Vilka andra delar har du i din dator, CPU, minne, PSU?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Var kopplar du in skärmkabeln? I moderkortet eller grafikkortet?

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem

Kolla om du har kopplat bildkabeln på grafikkortet och ej moderkortet. Många gör det misstaget.

EDIT: Har du även avinstallerat gamla drivrutiner?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Mitt andra grafikkort är ett HD5770
pc specs:
AMD Phenom II x4 965 3,4Ghz
Corsair 8gb internminne
PSU: Fractal design 450watt
Just nu så har jag jag det inkopplat i moderkortet, har 2 skärmar så den ena sitter i grafikkortet men den skärmen är svart o har ingen signal..

tack för svar!!

Permalänk

Prova att installera de nya drivrutinerna.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesoscar:

Mitt andra grafikkort är ett HD5770
pc specs:
AMD Phenom II x4 965 3,4Ghz
Corsair 8gb internminne
PSU: Fractal design 450watt
Just nu så har jag jag det inkopplat i moderkortet, har 2 skärmar så den ena sitter i grafikkortet men den skärmen är svart o har ingen signal..

tack för svar!!

Har du avinstallerat dina gamla grafikdrivrutiner från ditt gamla kort?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charlesoscar:

Mitt andra grafikkort är ett HD5770
pc specs:
AMD Phenom II x4 965 3,4Ghz
Corsair 8gb internminne
PSU: Fractal design 450watt
Just nu så har jag jag det inkopplat i moderkortet, har 2 skärmar så den ena sitter i grafikkortet men den skärmen är svart o har ingen signal..

tack för svar!!

Förstod kanske inte riktigt, men koppla inte in något i moderkortet.

Testa även andra utgångar på grafikkortet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag har 2 skärmar.

Den ena skärmen har jag kopplat till moderkortet då det är det ända sättet som jag kan få bild på.

Den andra skärmen är kopplad till grafikkortet och den visar bara no signal. jah har testat alla möjliga kombinationer men jag får alldrig någon signal på skärmen när jag pluggar in i grafikkortet.

Jag har inte avinstallerat gammla drivrutiner, skall göra detta

Jag har försökt att installera drivrutiner men cataclyst hittar ju inte min gpu, när jag kör catalyst så uppdaterar den bara mitt innbygda grafikkort som är ett radeon 3000series.. Har försökt att disablea detta i bios men har bara ett option och det är uma?? :/

Jag vet iaf att alla kablar sitter där dom skall osv, grafikortet startar samtidigt som datan och fläkten snurrar, kan detta ha någonting med CMOS att göra?

Permalänk

Har ett Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5

Permalänk

Hur tar ja bort gammla drivers då? När jag är inne i enhetshanteraren så finns bara de innbyggda kortet där ;o

Permalänk
Avstängd

Kolla i BIOS eller UEFI om du kanske måste stänga av moderkortets grafikkretsar, för att grafikkortet ska användas av Windows/Hårdvaran.

På mitt gamla ASUS AM2 (uppgraderades till AM3) moderkort, var jag tvungen att stänga av moderkortets "HD-output" eller något annat lustig engelsk datorteknisk term. För att få igång ett GT 430? men sedan funkade det fint att byta till ett GT 550 ti, utan att pilla i BIOS.

Fast har du haft ett annat grafikkort fungerande på moderkortet, så borde det inte vara i Bios det felar.

Har kopplat in den strömsladden till grafikkortet, från nätaggregatet?

Visa signatur
Permalänk

Aa tack jag skall leta efter detta alternativet!!

Mitt moderkort: Msi 760gm-e51

Ja, allting är ikopplat riktigt!!

Jag clearade CMOS genom att flytta jumpern och sen tillbaks den och nu funkar varken moderkortets eller grafikkortets dvi-uttag, blir så trött!!!

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in 6pins kontakten till ditt nya grafikkort?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Som sagt så har jag kopplat in allting rätt, fläktarna snurrar vilket betyder att grafikkortet är ikopplat till mit nätagg

Permalänk
Medlem

Jag funderar om din PSU orkar driva den nya grafikkortet. Har du en annan PSU som du kan testa med?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk

Hmm har tyvärr inget annat :/ men om den nu inte skulle palla de, borde inte datan inte starta alls då? Eller fläktarna på grafikkortet funkar ju

Permalänk
Skrivet av Charlesoscar:

Hur tar ja bort gammla drivers då? När jag är inne i enhetshanteraren så finns bara de innbyggda kortet där ;o

Har du provat att installera drivrutinerna för det nya graffikkortet med dvd du fick med den?

Satte ett grafikkort på ett moderkort som inte hade det förut. Det funkade inte så då installerade jag drivrutinerna från dvdn och uppdaterade också genom windows update, och då funkade dte äntligen.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Skrivet av Charlesoscar:

Jag har 2 skärmar.

Den ena skärmen har jag kopplat till moderkortet då det är det ända sättet som jag kan få bild på.

Den andra skärmen är kopplad till grafikkortet och den visar bara no signal. jah har testat alla möjliga kombinationer men jag får alldrig någon signal på skärmen när jag pluggar in i grafikkortet.

Jag har inte avinstallerat gammla drivrutiner, skall göra detta

Jag har försökt att installera drivrutiner men cataclyst hittar ju inte min gpu, när jag kör catalyst så uppdaterar den bara mitt innbygda grafikkort som är ett radeon 3000series.. Har försökt att disablea detta i bios men har bara ett option och det är uma?? :/

Jag vet iaf att alla kablar sitter där dom skall osv, grafikortet startar samtidigt som datan och fläkten snurrar, kan detta ha någonting med CMOS att göra?

Då kanske du ska slå på Eyefinity? på nvidia måste man det annars får man inte bild på skärm NR2.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

tack för alla svar!
jag ska testa detta, problemet med att installera drivrutinerna är att det inte går (vad jag har hittat) att ladda ner enskilda drivrutiner, man kan bara ladda ner cataclyst från deras hemsida och de var även de som fanns på skivan.. alltså, cataclyst söker igenom mitt system och installerar deivrutinerna efter vad den hittar och den hittar bara det integrerade grafikkortet och uppdaterar dom drivrutinerna den hittar inte 7850 och installerar heller inte de drivrutinerna!

om de är nån som vet läng till just dom drivrutinerna så skulle ja uppskatta de mkt!!

har iaf sökt runt mkt på många olika forum och något som verkar att lösa det för det flesta är att uppdatera BIOS!! jag har kollat på msi s hemsida och de finns uppdateringar till BIOS och även beta-bios

Permalänk

verkar som grafikkortet var defekt, funkade nämligen inte i min kompis data heller...

ska ja vända mig till SAPPHIRE eller pixmania där ja köpte de?

Permalänk
Skrivet av Charlesoscar:

verkar som grafikkortet var defekt, funkade nämligen inte i min kompis data heller...

ska ja vända mig till SAPPHIRE eller pixmania där ja köpte de?

Man vänder sig till där man köpte det, så till pixmania då.

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉