Hur gör jag för att föra över pengar till PayPal?

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att föra över pengar till PayPal?

Hejsan, det är såhär att ingen av mina föräldrar vill länka ihop sina kort på mitt PayPal (för dom är rädda att köpa online) och mitt kort funkar inte online. Hur kan jag göra för att sätta in pengar på PayPal utan detta?
Finns det något Pre-Paid card (över 7.10$, för det är så mkt jag behöver) som man kan använda PayPal med?

Permalänk
Medlem

När du loggar in på ditt paypal konto så ska du kunna hitta information på hur du sätter in pengar genom att betala via din internetbank. Det var så jag gjorde förr i tiden iallafall

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

När du loggar in på ditt paypal konto så ska du kunna hitta information på hur du sätter in pengar genom att betala via din internetbank. Det var så jag gjorde förr i tiden iallafall

Hmm, men tror du jag kan göra det via mitt kort?
Har ett kort jag bara kan handla med i affärer och sånt.

Permalänk
Medlem

Om du kan logga in på ditt konto via internet så ja, annars nej.
Om det inte går så är det väl bara att använda dina föräldrars internetbank då du inte alls behöver använda deras kreditkortinfo på nätet utan loggar in via någon tillfällig kod eller dosa istället

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

Du ska kunna göra en vanlig banköverföring som du gör när du betalar en räkning också kommer pengarna in på ditt Paypal konto. Kontonummer och "OCR" som du ange ska stå nånstans inne på ditt konto.

Permalänk
Medlem

Du kan också gå till en helt vanlig klassisk bank och sätta in pengarna genom konto och OCR nummer du får från Paypals sida. (Dvs, sätta in kontanter till paypal)

Permalänk
Skrivet av Thormillion:

Hejsan, det är såhär att ingen av mina föräldrar vill länka ihop sina kort på mitt PayPal (för dom är rädda att köpa online) och mitt kort funkar inte online. Hur kan jag göra för att sätta in pengar på PayPal utan detta?
Finns det något Pre-Paid card (över 7.10$, för det är så mkt jag behöver) som man kan använda PayPal med?

du kan köpa prepaid card till tex Paypal eller liknande från statoil/pressb etc

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv

Har du Maestro från swedbank kan du med internet bank generera ett mastercard e-kort och länka till ditt paypal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thormillion:

Hejsan, det är såhär att ingen av mina föräldrar vill länka ihop sina kort på mitt PayPal (för dom är rädda att köpa online) och mitt kort funkar inte online. Hur kan jag göra för att sätta in pengar på PayPal utan detta?
Finns det något Pre-Paid card (över 7.10$, för det är så mkt jag behöver) som man kan använda PayPal med?

https://www.paypal.com/se/webapps/helpcenter/article/?solutio...

För bara över via internetbanken, inga konto-/kreditkort behövs, tar ett par bankdagar att genomföra överföringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Du ska kunna göra en vanlig banköverföring som du gör när du betalar en räkning också kommer pengarna in på ditt Paypal konto. Kontonummer och "OCR" som du ange ska stå nånstans inne på ditt konto.

"som när du betalar en räkning"

Här menar du en betalning hoppas jag?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

"som när du betalar en räkning"

Här menar du en betalning hoppas jag?

Paypal har ett konto på SEB där du sätter in pengar via bankgiro och dessa hamnar sedan på ditt
Paypalkonto efter ett par dagar.
OCR/meddelande som man skall skriva in finns på Paypalkontot.