Permalänk

Headset 1000 kr

Tjena!
Använder just ni siberia v2 och känner att det är dags för en uppgradering. Jag lägger mig på prisnivån runt 1000 kr.
Jag vill att dom ska sitta skönt, bra ljud gärna och surround även mikrofonen är väldigt viktig då min nuvarande brusar för att kompisar.

Tacksam för tips !

/Vincent

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 350 kan vara något att kolla på.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Jag kör med turtle beach x12 väldigt nöjd med mina! Bra ljud och bra bas enligt mig.

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle just säga .. Qpad QH-90. Köpte dessa på Kampanj, och funkar utmärkt, hade förut Corsair vengeance 2000, de vägde både mer och att plasten på sidorna av hörlurar gick i sönder vilket är ett känt problem, enda fördelen med Corsair Vengeance 2000 var trådlösa :). Annars så våldtar Qpad QH-90, corsair vengeance 2000 på alla sätt och viss!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...
Några av dessa kanske...
Jag använder G35 just nu och som standard användare tycker jag dem är helt underbara och micken brusar inte ett dugg:) Jag kan inte säga något om de andra eftersom jag inte testat dem men jag tror att dem är rätt lika allihopa:)

Permalänk

Sennheiser PC360.

Permalänk
Medlem

har ett corsair vengeance 1500 och gillar det skarpt, sitter bra och ljudet är underbart (jämfört med siberia)

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ett par Logitech G930 som vad jag förstått är likvärdiga med G35. Jag vet att ljud är högst subjektivt, men personligen skulle jag råda dig att testa dom och jämföra med annat i prisklassen innan du köper. Personligen är jag djup missnöjd med ljudkvaliteten, även om jag tycker att mikrofonen och annat är i toppklass.

Har pysslat med ljud i över tio år och tror mig ha en ganska bra uppfattning om vad jag kan förvänta mig i prisklassen. Men återigen, välljud är subjektivt. Andra tycker säkert att G35/G930 har utmärkt ljudkvalitet.

Permalänk
Skrivet av DerpMcDerp:

Har ett par Logitech G930 som vad jag förstått är likvärdiga med G35. Jag vet att ljud är högst subjektivt, men personligen skulle jag råda dig att testa dom och jämföra med annat i prisklassen innan du köper. Personligen är jag djup missnöjd med ljudkvaliteten, även om jag tycker att mikrofonen och annat är i toppklass.

Har pysslat med ljud i över tio år och tror mig ha en ganska bra uppfattning om vad jag kan förvänta mig i prisklassen. Men återigen, välljud är subjektivt. Andra tycker säkert att G35/G930 har utmärkt ljudkvalitet.

Som jag, jag tycker att ljudet är 10/10 i mina g930 men jag har inget att jämföra med, mitt enda problem med mina g930 är att de är fula men framförallt tunga. Batteritiden, micken osv är grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Som jag, jag tycker att ljudet är 10/10 i mina g930 men jag har inget att jämföra med, mitt enda problem med mina g930 är att de är fula men framförallt tunga. Batteritiden, micken osv är grymt!

Smaken är som baken. Får väl lägga till brasklappen att jag inte normalt använder mitt headset för musiklyssning. Och för allt annat duger de gott. Möjligen hade de kunnat vara lite billigare.

Permalänk
Skrivet av DerpMcDerp:

Smaken är som baken. Får väl lägga till brasklappen att jag inte normalt använder mitt headset för musiklyssning. Och för allt annat duger de gott. Möjligen hade de kunnat vara lite billigare.

Definitivt!
Ja, det är i dyraste laget tycker även jag som fick det för 922kr med CDON's EXPO-kod (25%) för ett tag sedan.

Permalänk

lite över din budget: Astro Gaming A40, kostar ca 2045kr (med mixamp, ca 1695kr utan mixamp) på http://gamestate.co/, A30 ligger lite närmre din budget på 1045kr utan mixamp. Dock så är inte micen det starkaste på Astros headsets, om du vill ha bra mic och bra ljud så är det väl Sennheiser man ska kolla på

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decalibration:

Sennheiser PC360.

ligger dock bra bit över 1000-kronors gränsen. Dessutom behöver man ett bra ljudkort till PC360, den inbyggda verkar bara förstöra den.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Det är en no-brainer nu när QH-90 kostar 700:- på rea

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Mithras:

ligger dock bra bit över 1000-kronors gränsen. Dessutom behöver man ett bra ljudkort till PC360, den inbyggda verkar bara förstöra den.

Jaså, senast jag kollade måste den varit på rea eller något, för den låg på 1111;- ifall jag inte missminner mig.

Permalänk

QPAD QH-90!<3<3<3<33<3<33<3<33<3<3

Permalänk
Permalänk

Har ett plantronics .Audio 995h som jag är nöjd med. Har plöjt igenom en hel del headset genom åren, men detta är nog det jag gillar mest. Dock betydligt billigare än du hade tänkt dig. Har haft detta i snart två år och märker inget direkt slitage på varken själva lurarna eller batteriet.

+ micen är riktigt bra, fäll bort = mute
+ trådlös med hyffsad räckvidd, kan dra till köket å göra kaffe utan att tappa kontakten
+ funkar i både mac och pc
+ helt ok ljud utan överdriven bas, lite smaksak vad man gillar så klart
- ingen laddningsvarning/batteriindikation, löses genom att alltid sätta dom på ladd efter man använt
- kan ej användas och laddas samtidigt

http://www.ebay.com/itm/Plantronics-Audio-995-Wireless-Headph...

Finns många på ebay för runt det priset.

typo
Permalänk

Tack för alla svar!
Enligt sweclockers test så har Qpad QH-90 inte den bästa mikrofonen, vet inte riktigt hur petig han är men har tröttnat på när kompisarna säger att mikrofonen brusar och har sig men det är kanske inte problemet med dom här? Ni som har dessa för gärna skriva hur era kompisar tycker mikrofonen funkar, skulle uppskattas!

Corsair Vengeance 2000 verkar ha mycket diskant ljud om jag läste rätt vilket inte låter så lockande, något som ni har märkt när ni använt dom?
Någon som har testat Cooler Master Storm Sirus?

/vincent

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av stanikz:

Skulle just säga .. Qpad QH-90. Köpte dessa på Kampanj, och funkar utmärkt, hade förut Corsair vengeance 2000, de vägde både mer och att plasten på sidorna av hörlurar gick i sönder vilket är ett känt problem, enda fördelen med Corsair Vengeance 2000 var trådlösa :). Annars så våldtar Qpad QH-90, corsair vengeance 2000 på alla sätt och viss!

Vad tycker dina kompisar om mikrofonen? enligt sweclockers test så va den sådär?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decalibration:

Jaså, senast jag kollade måste den varit på rea eller något, för den låg på 1111;- ifall jag inte missminner mig.

Ja det var en rea isf, kostar runt 1400 lite överallt

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=596155

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Sennheiser PC360 kostar runt 1400 men skulle rekommendera Audio Technica ATH-AD700 extremt bra för gaming dock har den inte mikrofon ):

http://www.amazon.com/Technica-ATH-AD700-Open-air-Audiophile-...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/25539-zalman_mikrofon Bra mikrofon för billig peng.

Permalänk
Skrivet av terminator94zozo:

Sennheiser PC360 kostar runt 1400 men skulle rekommendera Audio Technica ATH-AD700 extremt bra för gaming dock har den inte mikrofon ):

http://www.amazon.com/Technica-ATH-AD700-Open-air-Audiophile-...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/25539-zalman_mikrofon Bra mikrofon för billig peng.

Tack men mikrofon är ett måste !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Tack men mikrofon är ett måste !

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju också köpa en Modmic. http://www.modmic.com/

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Vad tycker dina kompisar om mikrofonen? enligt sweclockers test så va den sådär?

Ärlig talat, micen var suverän på Corsair likväl är det på Qpad, de har absolut inte klagat. Dem tycker det låter jätte bra utan några som helst problem. Själv har jag aldrig tänk på det med micen och aldrig har några av mina vänner klagat på varken Corsair eller Q-pads mic. Men jag har däremot frågat gällande Q-pad nu, och de tycker att micen är väldigt klart och fint ljud utan några brus som helst.

Så på frågan om micen så är det nog lika vassa och bra.

Men om jag personligen ska dra en slutsats mellan Corsair och Q-pad

Corsair var tunga, det är inget man bryr sig om egentligen men nu när jag har haft Q-pad på mig, aldrig ska jag gå tillbaka till några tyngre hörlurar.
Sen blir man enormt varm i öronen efter några timmars användning med Corsair, det blir man med Q-pad också, dock så är det mycket mer bekväma enligt mitt huvud passform och man känner inte att man ha på sig några kilo i nacken.

Corsair släppte in mycket mera yttre ljud, med Q-pad så är det mycket mera isolerat. Ifall du bor i en 1:a med din tjej och har dator i köket som jag så är det mycket skönare med Q-pad, då när hon var i köket eller lagade mat förr så var det jobbigt med Corsair för man hörde allt hon gjorde i bakgrunden, men med Q-Pad så tänker jag aldrig på att hon är i köket. Men när det gäller isolering så ska man nog skaffa sig Logitechs G35 för min lillebror har dem, och de isolerar så sjukt mycket. Men ljudkvalitet är inte så kass heller som Sweclockers recension.

Men enligt mig och mitt tycke så är Qpad den skönaste hörlurar jag har haft, då jag har ägt ca 6 olika märken där bland.. Corsair, Sony, Koss, Steelseries (överskattat skit), Qpad etc.

Permalänk
Medlem

Kör Razer Blackshark

Visa signatur

it's not about the kills, it's about the calls

Permalänk

Köp Razer Chimaera 5.1. Runt 1800 kr på CDON