Permalänk
Medlem

HTC One x tvärdog...

Hej, jag hade ca 2 % var i mobilen igår när jag jade ifrån mig telefonen, sov borta så hade ingen laddare så att den var tvärdöd när jag vaknade förvånade mig inte, men det händer verkligen ingenting med den nu, när jag har den i laddaren så är det ett högfrikvet ljud som brukar kunna vara men ingen lampa eller nånting lyser, har provat att hålla i powerknappen bra länge liksom power + V-ner, r gansa beroende av mobilen så finns det något mer jag an göra eller gäller det tt skicka in den på lagning?

Permalänk
Medlem

Hur länge har den legat på laddning?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

2 timmar

Permalänk
Medlem

Konstigt problem, men har du provat att ladda via både vägguttag och USB-ingång på datorn?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Testat med en annan laddare?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har provar med 3 olika laddare och även usb laddaren, förstår ingenting eftersom den fungerade fin fint när jag lade ifrån mig telefonen....

Permalänk
Medlem

Kan det helt enkelt vara så att batteriet är helt dött?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan vara så tråkigt att batteriet dog när det laddade ur helt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonash93:

Har provar med 3 olika laddare och även usb laddaren, förstår ingenting eftersom den fungerade fin fint när jag lade ifrån mig telefonen....

Jag antar att du inte har använt den vid laddning, då du nämnde att du hade lågt batteri, annars kan det vart en varning för överhettning och den stängdes därmed av. Om det är fallet låt den bara stå ett tag och låt den svalna ett tag.

Annars är det antagligen batteriet/någon koppling i luren som det är fel på, och du behöver lämna in den på lagning om du inte fixar det själv. Som Pantsoff även säger så gillar inte dessa batterier att bli helt urladdade, utan det brukar vara rekommenderat att börja ladda vid 15-25%. Efter ett antal urladdningar gissar jag på att batteriet dör, men låter konstigt om det är första gången den blir urladdad.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Kan vara så tråkigt att batteriet dog när det laddade ur helt.

Inte alls troligt eftersom telefonens visning 0% != batteriets 0%.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Inte alls troligt eftersom telefonens visning 0% != batteriets 0%.

Det är väl klart det kan vara felet...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Läst om detta på diverse forum. Batteriet kan ha felat från urladdningen. Det ska inte vara på så lätt att ladda ur till en skadlig nivå, det är en oavsiktlig brist/defekt.

Du kan testa detta genom att låna annan one x ägares batteri lite fort och se om din startar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det är väl klart det kan vara felet...

Nix det är det inte, med anledning av det jag tidigare skrev. Såvida inte det som styr laddningen är defekt.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pecill:

Nix det är det inte, med anledning av det jag tidigare skrev. Såvida inte det som styr laddningen är defekt.

Varför kan inte batteriet totaldö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför kan inte batteriet totaldö?

Det är såklart att det kan, men inte på det sättet denna person beskrev.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Har haft samma problem flera gånger, lösningen har jag ännu inte satt fingret på, men lägg luren på väggladdning under flera timmar, usb från datorn räcker inte. Sedan så kan man göra ett .bat program som startar om luren i bootloader, vid varje uppstart så får luren några mV som efter några timmar är över 30% vilket bör räcka för att sedan starta luren normalt och sedan ladda den normalt.

@echo off :start fastboot getvar battery-voltage fastboot reboot-bootloader ping /n 6 localhost >nul goto start

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände med min Nokia N8 förra veckan och den är tvärdöd än, självklart gick 2 års garantin ut nån vecka innan.

Har beställt ett nytt batteri och en torx skruvmejsel och hoppas på det bästa.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Läst om detta på diverse forum. Batteriet kan ha felat från urladdningen. Det ska inte vara på så lätt att ladda ur till en skadlig nivå, det är en oavsiktlig brist/defekt.

Du kan testa detta genom att låna annan one x ägares batteri lite fort och se om din startar.

One X har inte löstagbart batteri så det blir svårt.

TS: Detta är inget som ska kunna hända vid normalt bruk, så det är ett solklart RMA-fall.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

One X har inte löstagbart batteri så det blir svårt.

TS: Detta är inget som ska kunna hända vid normalt bruk, så det är ett solklart RMA-fall.

Detta är något som tyvärr kan hända under hård användning, och batteriet är ganska lätt att ta ut och byta, då unibody skalet endast sitter ihop med lite lim runt skärmen. Ett plektrum eller liknande räcker för att dela på luren

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

En grej som jag reagerade på innan jag lade ifrån mig telefonen var att jag kunde använda den relativt mycket efter att jag såg att det var 3 % kvar, hade räknat med att jag knappt skulle kunna skicka iväg ett sms på det, men hann både surfa och dra iväg ett par sms när jag hade 5-2 % Kvar, och som sagt så var det ca 2% när jag gick och la mig. men ska ringa tele 2 imorgon och höra vad dom säger.... Någon som vet om jag kan tala åt mig någon av dom senaste mobilerna på marknaden eller kommer dom bara att laga den? Har ca 1 år kvar på mitt abbonemang Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Detta är något som tyvärr kan hända under hård användning, och batteriet är ganska lätt att ta ut och byta, då unibody skalet endast sitter ihop med lite lim runt skärmen. Ett plektrum eller liknande räcker för att dela på luren

Det kan (uppenbarligen) hända, men det är ändå inget som man ska behöva tolerera som kund. Vidare skulle jag inte råda NÅGON att öppna upp telefonen och försöka ingripa själv (och därmed riskera garantin) för något som helt klart går som garantirep.

Permalänk
Inaktiv

Lämna in den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ringt till dom nu och det ska ta ca 2-3 veckor!!! Någon som vet vilken typ av kompensation som man kan ta ut? Just nu är jag så j**vla arg att en 1 år gammal mobil bara ska lägga av osv.....

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att du ska få någon bättre kompensation bara för att du är arg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonash93:

Har ringt till dom nu och det ska ta ca 2-3 veckor!!! Någon som vet vilken typ av kompensation som man kan ta ut? Just nu är jag så j**vla arg att en 1 år gammal mobil bara ska lägga av osv.....

Man får ingen kompensation. Det man får MAX är att de drar bort på månadskostnaden den tiden du var utan telefon.

Permalänk
Medlem

Prova att "jucka" lite...

Jag har också drabbats av detta fenomen. Men löste det genom att med laddaren i kopplad i telefonen och i väggen, koppla i och ur usb anslutningen vid laddaren flera gånger (ett 50-tal elletr så). Vet inte vad det beror på, men det fixade problemet flör mig. jag antar att telefonen är så tom på ström att den inte tar laddning vanligt, men det trycks in lite varje gång man "juckar" med laddaren.

/Boriz

Permalänk
Skrivet av jonash93:

Har ringt till dom nu och det ska ta ca 2-3 veckor!!! Någon som vet vilken typ av kompensation som man kan ta ut? Just nu är jag så j**vla arg att en 1 år gammal mobil bara ska lägga av osv.....

Har du testat det jag postade ovan? Det löser garanterat problemet då den forcear mobilen med lite ström vid varje uppstart, oavsett hur tomt batteriet är innan.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Har du testat det jag postade ovan? Det löser garanterat problemet då den forcear mobilen med lite ström vid varje uppstart, oavsett hur tomt batteriet är innan.

Jag är osäker om det fungerar däremot, han behöver väl ändå komma in på fastboot på luren, vilket han inte gör då den är stendöd. Annars fungerade detta som en lösning för mig när jag hade för lågt batteri för att flasha osv.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz