Fult "marknadsföringstrick" - Dustinhomes weekendrea

Permalänk

Fult "marknadsföringstrick" - Dustinhomes weekendrea

Ok att man är van vid att butikerna lagom till mellandagsreorna höjer sina ordinarie priser lite diskret i förväg för att få rean att verka ännu mer lockande, men måste nog säga att dustinhomes weekendrea idag tar priset. Och till skillnad från de flesta fysiska butiker som sysslar med detta oärliga beteende så finns det ju en eller flera webbsidor som dokumenterar varje vara i varje webbutiks prisförändring kronologiskt, fritt för alla att se, så det går ju inte att blåneka.

Ta själva en titt på prisjakt.nu här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1004541

Där kan man klart och tydligt se att man dagarna innan höjt priset på ett högtalarsystem från 3000kr till 6000kr för att idag kunna påstå att man har satt ner varan med 50% när man i själva verket säljer den till ordinarie pris.

Är det ens någon som längre upprörs av något sådant, eller förväntar man sig numera att återförsäljare är oärliga? Sådant beteende borde rimligtvis ge upphov till en förtroendekris för branschen och följaktligen en minskad konsumtion av kapitalvaror (folk är mindre benägna att köpa dyrt om förtroendet/säkerheten/garanti etc är låg), något som i slutändan drabbar hela ekonomin menligt, så det är ju synnerligen allvarligt och samhällsundergrävande i sin natur. Frågan är väl om det ens är lagligt?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Ok ...
...samhällsundergrävande i sin natur. Frågan är väl om det ens är lagligt?

detta används väl redan flitigt av många återförsäljare. jag är inte det minsta förvånad.
och nej ingen har förtroende för återförsäljare längre eller i alla fall inte allt för mycket. vissa företag har ju dock lite mer förtroende som tex Inet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

detta används väl redan flitigt av många återförsäljare. jag är inte det minsta förvånad.
och nej ingen har förtroende för återförsäljare längre eller i alla fall inte allt för mycket. vissa företag har ju dock lite mer förtroende som tex Inet.

Känner du att det har gjort dig mer restriktiv när du ska inhandla en dyrare elektronikprodukt, kanske till den punkt att du nån gång avstår från köpet? Eller handlar du som förr?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

Lagligt? Ja.

Moraliskt rätt? Diskutabelt.

Är det utbrett? Ohh ja..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Känns som att de flesta gör så här. Fulast är ändå musikbutiken 4sound tycker jag. De sätter alltid ett ordinarie pris på varor, som ingen butik i Sverige tar, sen skriver de "4soundpris:" vilket är det riktiga pris. Detta för att försöka få det att låta som att de har specialpris när det egentligen är marknadspriset. Det fulaste är när de har en stor rea och då tar reaprocenten från "ordinariepris" som de då aldrig tagit vilket får det att låta som att det är rea på flera tusen när det egentligen kan vara på 50kr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Just på grund av detta så är butikernas information (i detta fall "50% rea") helt ointressent.
Varför ens läsa och ta till sig det? Finns ett mycket bättre sätt:

1) Vill du ha produkten?
2) Om ja på (1), har produkten i rean ett bra pris jämfört med andra återförsäljare för stunden?
3) Om ja på (2), köp.

Förstår inte hur / varför man skulle basera ett köp på nån sorts information från <en> enskild återförsäljare...

Permalänk

Som tidigare sagts i tråden är detta inget ovanligt hos många återförsäljare. Känner inte att detta är något som sticker ut över det vanliga, så här har det alltid och kommer förmodligen alltid att gå till. Även om från 3000 till 6000 kanske är en gnutta extremt.

Visa signatur

Att felsöka en dator på håll är som att köra bil från baksätet.

Nedanstående påstående är sant.
Ovanstående påstående är falskt.

Permalänk
Medlem

Säger bara cykelringen...

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Ännu ett bra exempel är deras Windows 8 Pro Uppgradering.

http://www.dustinhome.se/page/7071

Enligt deras Weekens Rush är denna produkt prissänkt med 74%. Priset Dustin tar är 549 kronor.
Det betyder att uppgraderingsversionen har kostar drygt 2100 kronor hos Dustin.
Prisjakt anger inte en enda butik som säljer produkten till det priset idag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434886c

Ser man också på prishistoriken så ser man att Dustin sänkte priset på Windows 8 Pro Upgrade till 549 kronor den 2 april.
Prissänkning med 74% känns inte helt sann.

Åge

Permalänk
Medlem

Tråkigt men andra företag tex Cdon jobbar precis likadant. 90% av produkterna dom säljer på sitt 15% rabbatt erbjudande har överpriser. Mycket konstig prissättning på många av produkterna.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Jag hade gjort exakt samma sak haha

Visa signatur

|||

Permalänk

Såhär har man hållt på lääääänge, billigast priser är det när det är lågsäsong. När folk köper minst helt enkelt.

CDON's 15% har allt endel bra rabatter(och jag gillar inte CDON kom ihåg det) Men ett Asus 7970 DCU2 Top för 3300kr är bra pris rakt av. Så bra så jag slopade min CDON bojkott och köpte ett förra månaden.

Kollar man kurvorna på priserna så ser man ganska snabbt ett mönster där det sänks innan rea för att höjas till normal nivå, samma kurva varje år

Permalänk
Medlem

Fast kollar man på prisutvecklingen på länken du skickade med så var det ju inte längesedan den låg på 6000:- heller. En rea får väl inte vara hur länge som helst (?) så de kan kanske ha höjt den till ordinarie pris en månad eller så för att kunna rea ut den igen?

Men visst, det du beskriver förekommer hos de allra flesta och det känns som om folk generellt är medvetna om detta men ingen tycks ha makt eller ork för att göra något åt det.
Själv spenderar jag ganska lång tid på att forska lite kring större inköp (tog mig säkert 8 månader innan jag inhandlade mina Adam A7 monitorer ) så under den tiden hinner jag oftast med att hålla ett getöga på pristrenderna också

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Såhär har man hållt på lääääänge, billigast priser är det när det är lågsäsong. När folk köper minst helt enkelt.

CDON's 15% har allt endel bra rabatter(och jag gillar inte CDON kom ihåg det) Men ett Asus 7970 DCU2 Top för 3300kr är bra pris rakt av. Så bra så jag slopade min CDON bojkott och köpte ett förra månaden.

Kollar man kurvorna på priserna så ser man ganska snabbt ett mönster där det sänks innan rea för att höjas till normal nivå, samma kurva varje år

Precis, inget nytt här inte.
Som konsument idag måste man verkligen kolla upp saker och ting så man inte blir lurad.

REA, "vrakpriser", "fynd" osv är bara ordbajs och behöver idag inte betyda något alls. Det är inte som "förr i tiden" när en REA faktiskt var just det.
Och mellandagsrea var just mellandagsrea, på riktigt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Falcon:

Precis, inget nytt här inte.
Som konsument idag måste man verkligen kolla upp saker och ting så man inte blir lurad.

REA, "vrakpriser", "fynd" osv är bara ordbajs och behöver idag inte betyda något alls. Det är inte som "förr i tiden" när en REA faktiskt var just det.
Och mellandagsrea var just mellandagsrea, på riktigt.

Ja mellandagsrean 2013 var inte rolig på någon butik alls. Kändes som en Säsongsrea.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man kan förvänta sig, alla återförsäljare har liknande/samma priser redan då priserna likriktats på grund av att många använder prisjakt/pricerunner. Visst de använder ofta orden fel men det är inte som "förr i tiden" då återförsäljare hade större marginaler och då kunde ha större reor "på riktigt" utan att ta av reservkapital så som tex. CDON troligtvis gör för att slå sig in på marknaden.

tl;dr jag bryr mig inte då priserna redan är pressade i botten och därför sällan blir bättre än så. Då får man ge sig ut på jakt och ha rejält med tålamod.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

Förmodligen har någon på Dustin slösurfat på CDON och plockat upp denna fula vana

Trodde inte man fick göra såhär men det kanske inte är någon som bryr sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheMAN!:

Ok att man är van vid att butikerna lagom till mellandagsreorna höjer sina ordinarie priser lite diskret i förväg för att få rean att verka ännu mer lockande, men måste nog säga att dustinhomes weekendrea idag tar priset. Och till skillnad från de flesta fysiska butiker som sysslar med detta oärliga beteende så finns det ju en eller flera webbsidor som dokumenterar varje vara i varje webbutiks prisförändring kronologiskt, fritt för alla att se, så det går ju inte att blåneka.

Ta själva en titt på prisjakt.nu här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1004541

Där kan man klart och tydligt se att man dagarna innan höjt priset på ett högtalarsystem från 3000kr till 6000kr för att idag kunna påstå att man har satt ner varan med 50% när man i själva verket säljer den till ordinarie pris.

Är det ens någon som längre upprörs av något sådant, eller förväntar man sig numera att återförsäljare är oärliga? Sådant beteende borde rimligtvis ge upphov till en förtroendekris för branschen och följaktligen en minskad konsumtion av kapitalvaror (folk är mindre benägna att köpa dyrt om förtroendet/säkerheten/garanti etc är låg), något som i slutändan drabbar hela ekonomin menligt, så det är ju synnerligen allvarligt och samhällsundergrävande i sin natur. Frågan är väl om det ens är lagligt?

Du har ju inte länkat till samma produkt som de har på sin rea, den på rean är svart och heter http://www.prisjakt.nu/redirect.php?e_id=271994191

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Ännu ett bra exempel är deras Windows 8 Pro Uppgradering.

http://www.dustinhome.se/page/7071

Enligt deras Weekens Rush är denna produkt prissänkt med 74%. Priset Dustin tar är 549 kronor.
Det betyder att uppgraderingsversionen har kostar drygt 2100 kronor hos Dustin.
Prisjakt anger inte en enda butik som säljer produkten till det priset idag.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434886c

Ser man också på prishistoriken så ser man att Dustin sänkte priset på Windows 8 Pro Upgrade till 549 kronor den 2 april.
Prissänkning med 74% känns inte helt sann.

Åge

Men du har ju jämfört två olika produkter!

Den Dustin annonserade för 549 kr på Weekend Rush (och fortfarande säljer till detta pris) är Windows 8 Pro uppgradering från Windows XP/Vista Vista/Windows 7:
http://www.dustinhome.se/product/5010655482/microsoft-windows...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434881

Den produkt du länkar till på Prisjakt (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434886c) är uppgradering från Windows 8 Standard till Windows 8 Pro, vilket är något helt annat. Och den har alltid kostat ganska litet.

Sen har nog priserna gått upp och ned på även den första produkten. Det var kampanjpris i vintras på denna uppgradering och nu verkar det alltså vara någon ny kampanj. Men det är nog Microsoft som sänkt priset, inte Dustin.

Permalänk
Skrivet av Datoristen:

Men du har ju jämfört två olika produkter!

Den Dustin annonserade för 549 kr på Weekend Rush (och fortfarande säljer till detta pris) är Windows 8 Pro uppgradering från Windows XP/Vista Vista/Windows 7:

Sen har nog priserna gått upp och ned på även den första produkten. Det var kampanjpris i vintras på denna uppgradering och nu verkar det alltså vara någon ny kampanj. Men det är nog Microsoft som sänkt priset, inte Dustin.

Du har så rätt! Beklagar misstaget!

Ser man på Prisjakts historik så har priset för uppgraderingen från Windows 7 till Windows 8 på runt 550 kronor legat kvar sedan länge, dock inte enbart i en butik.

Kampanjpriset i vintras var 279 kronor och löpte ut i och med ingången till februari i år.

Åge

Permalänk
Skrivet av DanTheMAN!:

Ok att man är van vid att butikerna lagom till mellandagsreorna höjer sina ordinarie priser lite diskret i förväg för att få rean att verka ännu mer lockande, men måste nog säga att dustinhomes weekendrea idag tar priset. Och till skillnad från de flesta fysiska butiker som sysslar med detta oärliga beteende så finns det ju en eller flera webbsidor som dokumenterar varje vara i varje webbutiks prisförändring kronologiskt, fritt för alla att se, så det går ju inte att blåneka.

Ta själva en titt på prisjakt.nu här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1004541

Där kan man klart och tydligt se att man dagarna innan höjt priset på ett högtalarsystem från 3000kr till 6000kr för att idag kunna påstå att man har satt ner varan med 50% när man i själva verket säljer den till ordinarie pris.

Är det ens någon som längre upprörs av något sådant, eller förväntar man sig numera att återförsäljare är oärliga? Sådant beteende borde rimligtvis ge upphov till en förtroendekris för branschen och följaktligen en minskad konsumtion av kapitalvaror (folk är mindre benägna att köpa dyrt om förtroendet/säkerheten/garanti etc är låg), något som i slutändan drabbar hela ekonomin menligt, så det är ju synnerligen allvarligt och samhällsundergrävande i sin natur. Frågan är väl om det ens är lagligt?

Hej!
Tråkigt att ni känner att vi försöker lura våra kunder. Det är inte alls vår mening. Ordinarie pris på systemet är 5990 kr. Det ser ni på prisjakt och det ser ni på vår hemsida nu. Våra priser går alltid upp och ner i pris. Vi har kampanjer i stort sätt hela tiden.

När vi skriver att den är prissänkt med 50% så är det från ordinarie pris, alltså 5990:-

Men vi tar till oss kritiken och ska försöka vara tydligare i framtiden.
Ha en bra dag alla!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Men vi tar till oss kritiken och ska försöka vara tydligare i framtiden.

Just den meningen gillar jag, om ni verkligen lyssnade på detta och utförde till 100%.
Era kampanjer skulle inte se lika maffiga ut, men de skulle vara ärliga gentemot alla presumtiva kunder.

Tyvärr är större skalan av kunderna inte entusiaster som vet vad de handlar och tittar till 90% på priset, vilket gör att denna typ av kampanjer tyvärr är lönande för företaget, ni är inte ensamma så se det inte som en pik.
Dock är det ju en del av strategin i stora bolag så vi lär nog fortsätta se dessa kampanjer (hos alla större butiker).

Tycker Dustin kan ha en "Sverige schysstaste entusiastbutiksmånad" där ni INTE har dessa "fulkampanjer" utan sänker varor på riktigt, så att era kampanjpriser verkligen är låga gentemot stora skaran på t.ex. prisjakt.
Jag betalar hellre normalpris och stöder ett schysst företag med sunda värderingar än jagar 50 spänn lägre pris på t.ex. en mus.
Tyvärr är vi få som tänker på det sättet, jag kanske börjar bli gammal

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HCP:

Just den meningen gillar jag, om ni verkligen lyssnade på detta och utförde till 100%.
Era kampanjer skulle inte se lika maffiga ut, men de skulle vara ärliga gentemot alla presumtiva kunder.

Tyvärr är större skalan av kunderna inte entusiaster som vet vad de handlar och tittar till 90% på priset, vilket gör att denna typ av kampanjer tyvärr är lönande för företaget, ni är inte ensamma så se det inte som en pik.
Dock är det ju en del av strategin i stora bolag så vi lär nog fortsätta se dessa kampanjer (hos alla större butiker).

Tycker Dustin kan ha en "Sverige schysstaste entusiastbutiksmånad" där ni INTE har dessa "fulkampanjer" utan sänker varor på riktigt, så att era kampanjpriser verkligen är låga gentemot stora skaran på t.ex. prisjakt.
Jag betalar hellre normalpris och stöder ett schysst företag med sunda värderingar än jagar 50 spänn lägre pris på t.ex. en mus.
Tyvärr är vi få som tänker på det sättet, jag kanske börjar bli gammal

Tänker på samma sätt.
Va samma när jag köpte mina DT990, så köpte jag dom direkt från Beyerdynamicdc för att dom gör sjukt bra grejer även fast dom kostade mycket mer, när tex vissa butiker hade prissänkt dom 40 %.

Dock har jag pengar och kan resonera så lite bättre, jag jagade också rea när jag inte hade jobb och pengar i den skalan.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

därför kollar man alltid prisjakt, även om det står att det är 95% REA.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av morxy49:

därför kollar man alltid prisjakt, även om det står att det är 95% REA.

Va som på Mediamarkt när jag va där med 3 polare (jag handlar aldrig något från dem eller tex Elgiganten av personliga skäll)

Dom bara OMG 40 % REA PÅ DENNA SKÄRMEN ,och jag vet vad den kostar normalt sätt och så sa jag det "dom bara nä men varför skulle dom ha mycket REA om det inte va mycket REA" jag bara ...........

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Det är en sak att höja priserna före kampanjer, men jag har varit med om nånting som enligt mig är helt oacceptabelt.
Det var när jag var på praktik på en elektronik affär (litet lokalt företag, ingen större kedja) för många många år sedan.
Affären hade fått in ett kylskåp, kombinerad kyl och frys, som hade en skada på ena hörnet efter transport.
(Minns inte det exakta priset på varan, så ger exempel pris istället.)
Varan skulle ha kostat 6999 kronor egentligen, men eftersom det var en kosmetisk skada på den sa chefen på företaget att vi lägger 7599 kronor som pris istället och säger till kunder att dom kan få det för 6999 kronor istället, pga av skadan i hörnet.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Om dustinhome kommer in i den här tråden...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va som på Mediamarkt när jag va där med 3 polare (jag handlar aldrig något från dem eller tex Elgiganten av personliga skäll)

Dom bara OMG 40 % REA PÅ DENNA SKÄRMEN ,och jag vet vad den kostar normalt sätt och så sa jag det "dom bara nä men varför skulle dom ha mycket REA om det inte va mycket REA" jag bara ...........

o han ba, o hon ba, o alla ba dog.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av morxy49:

o han ba, o hon ba, o alla ba dog.

Ja skrev och tänkte samtidigt sen bara POST :=

Skrivet av gabinono:

Om dustinhome kommer in i den här tråden...

Dom har redan skrivit i tråden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

1. sluta impuls handla och "åka in och handla på mellandagsrean"
2. köp bara om du kan bevisligen påvisa att det är billigt och det är en vara du har användning av
3. vet vad du ska köpa innan du går in i butiken.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |