GTA IV kraschar i starten

Permalänk
Medlem

GTA IV kraschar i starten

Mitt GTA IV kraschar en stund efter att jag har tryckt på start i början. Jag går in på spelet, det startar fint. SEN när jag klickar på start så står det "Loading No.1" eftersom det var det senaste uppdraget jag gjorde. Den laddar ungefär 5-7 sek sen stängs musiken av och spelar stängs ner och jag kommer till skrivbordet. Observera att jag har ominstallerat spelet säkert 3 gånger. Jag har windows 8 64 bit och datorn är här: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/170598-lenovo_y500-co...

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig och har upptäckt att msi afterburner får det att krascha. Om du använder afterburner så stäng av det och testa igen.

Permalänk
Medlem

Nej jag använder inte afterburner, jag har inte överklockat eller funderat på att överklocka datorn

Permalänk
Medlem

Har du laddat ner spelet och crackat eller köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan vara Games for windows live som krånglar. Det har fått mina spel att krasha rätt mycket i windows 8 då det ironiskt nog inte fungerar särskilt bra i just windows 8. Finns ett par bra guider på games for windows live windows 8 problem som löser detta problem. Om det är vad jag tror det är i alla fall.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ladda ner Xliveless. Det tar bort skiten G4WL permanent så du slipper problem med det.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spelet på steam när det var på rea. Jag tror inte det är games for windows som gör det eftersom det har funkat förut. För live grejen kommer ner och det står att jag har loggat in och så. Men det kraschar alltid i samma läge och det är när jag ska gå in på mitt sparade spel. Kan man börja om från början utan att behöva gå in på spelet?? Det verkar vara något med just "sparningen" som jag gör så att det stängs ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twixy9:

Jag har köpt spelet på steam när det var på rea. Jag tror inte det är games for windows som gör det eftersom det har funkat förut. För live grejen kommer ner och det står att jag har loggat in och så. Men det kraschar alltid i samma läge och det är när jag ska gå in på mitt sparade spel. Kan man börja om från början utan att behöva gå in på spelet?? Det verkar vara något med just "sparningen" som jag gör så att det stängs ner

Som du kanske vet måste du skapa ett G4WL-konto för att kunna spara i spelet? Det är jättevanligt att just det skräpet förstör dina sparfiler eller krånglar på annat sätt. Tar du däremot bort det kan du spara i spelet direkt på hårddisken utan några konstigheter. Men du måste ev. börja om från början igen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

En lösning när jag hade samma problem var att avinstallera games for windows live och sedan ladda ner den manuella installationen av programmet för microsofts officiella sida.

Permalänk
Medlem

Jag använder mitt xbox live konto på GFWL och det har funkat jättbra ändå tills igår, då det bara slutade funka, det kraschade hela tiden när jag skulle gå in på min sparfil. Och jag har tagit bort GFWL. Sen så installerade jag det från från microsofts hemsida http://www.xbox.com/sv-SE/LIVE/PC/DownloadClient

Men det funkar fortfarande inte, exakt samma sak som förut. Hur tar man bort GFWL då? Skulle gärna vilja har kvar det eftersom det göra så att man kan joina sina vänner. Men om det är det som gör så att det kraschar så tar jag gärna bort det.

Permalänk
Medlem

Nu testade jag att logga ut från GFWL och då startade den ett nytt spel och då funkar det! Så nu kan jag köra, men hur ska jag spara nu? Och om jag loggar in, kommer det fuckaupp igen då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twixy9:

Nu testade jag att logga ut från GFWL och då startade den ett nytt spel och då funkar det! Så nu kan jag köra, men hur ska jag spara nu? Och om jag loggar in, kommer det fuckaupp igen då eller?

Som sagt var, du kan inte spara om du inte är inloggad. Men om du avaktiverar GFWL med Xliveless så kan du spara.
Det bara är så att deras lilla klient är värdelös och borde ha aborterats bort för länge sen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan du skicka en länk till Xlivless? Är det svårt att installera? Tack så jättemycket för hjälpen iallafall!! Bra att det finns kunniga snälla människor som kan hjälpa till.

Permalänk

Jag köpte GTA EFLC också när den va på rea.
Spelet brukar oftast krascha när man har kört runt 20-30 minuter. Har det också med live att göra? Så irriterande.....