Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Några nya rabattkoder för Maj via Sweclockers någon ?

SWEC1305

Permalänk

Täckte mer på den som är mellan 5 -15 %.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Täckte mer på den som är mellan 5 -15 %.

15%-koden för April slutade gälla i tisdags och brukar normal sett dyka upp en gång per månad.
Så du får nog vänta ett tag på den.

Permalänk

haha
Edit: http://i.imgur.com/21DI73A.jpg om det inte går att se

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Beställde ett tillbehör till mobilen
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_sams...
Det har på tisdag gått 3 månader, jag förstår att ni inte kan trolla fram en produkt men lite information om vad som händer hade varit skönt.

ordernummer 37658434.

Varför jag skriver här är att jag tycker eran kundtjänst hade riktigt dryg och otrevlig attityd mot mig i Ärenden - nr E751DBE01E.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kriller007:

Beställde ett tillbehör till mobilen
http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_sams...
Det har på tisdag gått 3 månader, jag förstår att ni inte kan trolla fram en produkt men lite information om vad som händer hade varit skönt.

ordernummer 37658434.

Varför jag skriver här är att jag tycker eran kundtjänst hade riktigt dryg och otrevlig attityd mot mig i Ärenden - nr E751DBE01E.

Hejsan!
Vad jag förstår efter att ha pratat med kundtjänst är att att den produkt du väntar på ännu inte har släppts på marknaden. Det står tillfälligt slut på vår site men den har tydligen inte haft release ännu.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan!
Vad jag förstår efter att ha pratat med kundtjänst är att att den produkt du väntar på ännu inte har släppts på marknaden. Det står tillfälligt slut på vår site men den har tydligen inte haft release ännu.
Mvh
Andreas

Så vit och blå är släppt men inte svart? Logiskt?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Så vit och blå är släppt men inte svart? Logiskt?

Det är ju inte CDON's fel om Samsung inte släppt svart version ännu..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för snabb och smidig support när mina Sapphire grafikkort crashade.
Det är precis så här man vill ha det som kund!
Felanmälan -> RMA -> Pengarna tillbaka

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Undrar om ni har några planer på att ta in Ducky shine tangentbord, mer specifikt med röda switchar? Vet att de finns i andra butiker, men har ett presentkort jag skulle vilja använda

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Tjenare! Har ett Corsair CX750M nätaggregat köpt ifrån er i närheten av påsk. Den har haft hemsk Coil Whine sen jag köpte den men har inte tagit tag i det förän nu hade jag tänkt. Finns det möjlighet att lägga till några slantar och byta upp sig till ett annat? Och givetvis skicka tillbaka CX750M, inget fel på det förutom att det låter mycket!

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Under eran "outlet" så beställde jag och säkert flera andra en dator (Dell Inspiron 17R SE-7720) för 5990kr.
Fick orderbekräftelse och allt.
Nästa dag gick jag in och kollade om datorn fanns kvar. Den fanns inte kvar på eran hemsida. Jag kontaktade eran support utan svar.

Men några dagar senare fick jag reda på att datorn blivit annullerad då Dell inte längre skickar den till er. Snacka om att bli besviken.
Jag kollade sedan efter en ny laptop på eran hemsida och till min förvåning.. SER JAG DATORN DÄR!

http://cdon.se/hemelektronik/17inch_dell_inspiron_17r_se_7720...

Samma dator förutom att ni har 500gb mer i hårddisken. Dock för 2000kr mer.
Riktigt dålig stil av er tycker jag. 500 GB är inte värt 2000kr extra.

Hur som helst.. så känner jag mig blåst och kommer i framtiden inte använda mig av eran hemsida för att köpa, jag vill VETA att jag FÅR DET JAG KÖPER och inte hoppas.

EDIT:
Hade det varit felpris eller liknande så hade jag förstått, men sätt inte ut datorer ni inte kan leverera.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Beställde en i7 2600K igår för 1490kr (1390kr med kampanj-kod), några timmar efter att jag hade beställt gick den från "Köp" till "Bevaka" och tog då antagligen slut i lagret. Hur får jag veta när ni kan leverera den?

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Undrar om denna usb-modem: http://cdon.se/hemelektronik/tp-link_ma180__3.75g_hsupa_usb_a... är operatörslåst eller inte. Visst tar den sim-kort? En annan fråga är om man får med någon mjukvara för att ställa in APN inställningar mm.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Epic:

Hej! Undrar om ni har några planer på att ta in Ducky shine tangentbord, mer specifikt med röda switchar? Vet att de finns i andra butiker, men har ett presentkort jag skulle vilja använda

Hej,
Jag har pratat med ansvarig och det finns tyvärr inga sådan planer just för tillfället.
Mvh//Andreas

Skrivet av Sarresebbe:

Tjenare! Har ett Corsair CX750M nätaggregat köpt ifrån er i närheten av påsk. Den har haft hemsk Coil Whine sen jag köpte den men har inte tagit tag i det förän nu hade jag tänkt. Finns det möjlighet att lägga till några slantar och byta upp sig till ett annat? Och givetvis skicka tillbaka CX750M, inget fel på det förutom att det låter mycket!

Hejsan,
Jag måste be dig att kontakt kundtjänst gällande detta, är det fel på produkten så gäller givetvis garanti och ni kan säkert hitta en lösning ifall du samtidigt vill uppgradera.
Mvh//Andreas

Skrivet av Kakann:

Beställde en i7 2600K igår för 1490kr (1390kr med kampanj-kod), några timmar efter att jag hade beställt gick den från "Köp" till "Bevaka" och tog då antagligen slut i lagret. Hur får jag veta när ni kan leverera den?

Hej,
Jag har fått dina orderuppgifter, jag återkommer med besked inom kort.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har fått dina orderuppgifter, jag återkommer med besked inom kort.
Mvh//Andreas

Hej,

Den står nu som "Varorna packas" så jag lyckades knipa en innan de tog slut. Tack ändå för snabbt svar!

//Kakann

Permalänk
Avstängd

Cdon kan verkligen packa hårddiskar.

Den tunna bubbelpåsen hade dessutom gått sönder i ena änden så det var ju ett mirakel att det enss låg något i den när jag hämtade ut den...

Vågar man börja använda den här ?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

http://i40.tinypic.com/344f9cw.jpg

http://i42.tinypic.com/4h5qtl.jpg

Den tunna bubbelpåsen hade dessutom gått sönder i ena änden så det var ju ett mirakel att det enss låg något i den när jag hämtade ut den...

Hejsan,
Jag har skickat vidare detta till "logistik". Det är inte våra vanliga rutiner att packa hårddiskar på det här sättet, något har gått väldigt fel, vi ber om ursäkt. Återkom till mig när du har testat hårddisken ifall du misstänker att något är fel på den.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

http://i40.tinypic.com/344f9cw.jpg

http://i42.tinypic.com/4h5qtl.jpg

Ja det vågar du eftersom att förpackningen hårddisken ligger i ska klara lite smällar.

Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Införskaffade nyligen THOR Vingtor: http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Dock har den höga idle temps som gör mig smått orolig, just nu ligger det på cirka 47 - 51c. Är det verkligen meningen att CDONs datorer ska ha så löjligt höga temps? Jag har aldrig sett en laptop på en sådan nivå i idle. Jag har försökt mejla er angående detta men supporten hänvisade mig vidare till någon THOR support utan att ge mig telefonnummer eller e-mail.

Kan ni vänligen bekräfta om dessa temperaturer är normala för Vingtor?

Permalänk
Medlem

Det är ju inte "farligt" höga, och det är ändå en laptop.. Hur är temps under load?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyie:

Det är ju inte "farligt" höga, och det är ändå en laptop.. Hur är temps under load?

Har inte hunnit genomföra några tortyrtester i Prime men den högsta temperatur jag nått är 68c, det hände under helt vanligt användande som surfande och lyssna på musik. Testade också Unigine Heaven för att se om GPUn var orsaken till hettan men så var inte fallet då CPU temps var de samma. Är väl bara att konstatera att CDON gjort en jävligt dålig design för att kyla processorn, hela laptoppen är varm, som att lägga händerna på ett element. Jag har svårt att tro att 50c ska vara normala idle temps. Har en tre år gammal skit HP från skolan som ligger på 38c idle...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har inte hunnit genomföra några tortyrtester i Prime men den högsta temperatur jag nått är 68c, det hände under helt vanligt användande som surfande och lyssna på musik. Testade också Unigine Heaven för att se om GPUn var orsaken till hettan men så var inte fallet då CPU temps var de samma. Är väl bara att konstatera att CDON gjort en jävligt dålig design för att kyla processorn, hela laptoppen är varm, som att lägga händerna på ett element. Jag har svårt att tro att 50c ska vara normala idle temps. Har en tre år gammal skit HP från skolan som ligger på 38c idle...

Har för mig att Fujitsu är tillverkaren av datorerna så det enda CDON gör är att rebranda Fujtisus produkt som sin egna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man använda flera rabattkoder samtidigt?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Får jag med en sata kabel om jag köper den här http://cdon.se/hemelektronik/seagate_barracuda_1tb_7200rpm_64... ?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Kan man använda flera rabattkoder samtidigt?

Nej bara en rabattkod men flera presentkort funkar bra.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Får jag med en sata kabel om jag köper den här http://cdon.se/hemelektronik/seagate_barracuda_1tb_7200rpm_64... ?

Nej tyvärr inte. Bara disken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Navicula:

Hej CDON,

Införskaffade nyligen THOR Vingtor: http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Dock har den höga idle temps som gör mig smått orolig, just nu ligger det på cirka 47 - 51c. Är det verkligen meningen att CDONs datorer ska ha så löjligt höga temps? Jag har aldrig sett en laptop på en sådan nivå i idle. Jag har försökt mejla er angående detta men supporten hänvisade mig vidare till någon THOR support utan att ge mig telefonnummer eller e-mail.

Kan ni vänligen bekräfta om dessa temperaturer är normala för Vingtor?

Hejsan,
Thor-support detaljer nedan, de har exakta värden för vilka datorerna ska hålla sig inom, rent spontant låter det högt.
Mvh//Andreas

Stationär:
THOR PC tel support 010-703 21 88
Öppet vard. 09:00 – 16:00
Helger: Stängt
Övriga tider telefonsvarare.

Laptop:

Supportnumret: 0767-855 955
Kl. 10-17 vardagar. Lunchstängt 12-13

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Thor-support detaljer nedan, de har exakta värden för vilka datorerna ska hålla sig inom, rent spontant låter det högt.
Mvh//Andreas

Laptop:

Supportnumret: 0767-855 955
Kl. 10-17 vardagar. Lunchstängt 12-13

Ringde supporten ett par gånger men fick inget svar, har ni fika paus på CDON eller vad? Dock på tredje försöket fick jag tag på någon och det är tydligen normalt att THOR Vingtor ska ligga på 50c vid idle. Fläktarna går riktigt lågt eller så är de avstängda, de startar bara då temperaturen når en viss peak.

Japp det är väl bara att behålla mitt värmeelement till laptop och hoppas att fläktarna i datorn vet vad de håller på med Ni som läser detta och letar efter en slimmad laptop som inte får händerna att svettas, THOR laptops uppfyller inte dessa krav. Dock är det bra pris för prestanda i portabelt format.

EDIT Får jag föreslå att CDON förtydligar kontaktuppgifter till THOR laptop support på hemsidan så folk slipper samma trubbel som jag. (Länk på kundservice sidan vore en idé)

Permalänk
Medlem

Ingen ny rabattkod på gång eller är det Swec1305 som gäller?

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]