Permalänk
Avstängd

Lego Chassis?

Hej, hade tänkt mig att bygga ett chassis utav Lego.

Jaja, jag vet "Herp Derp, faggot. LEGO lol" Men bygga ett chassi av Lego är både lätt och du har många valmöjligheter.

Så vad tycker ni om idéen? Några rekommendationer?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Skrivet av subtector:

Hej, hade tänkt mig att bygga ett chassis utan Lego.

Du menar väl utav?

Kolla i Galleriet för lite inspiration typ: http://www.sweclockers.com/galleri/5391-chassi-i-lego

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CebitZeros:

Du menar väl utav?

Kolla i Galleriet för lite inspiration typ: http://www.sweclockers.com/galleri/5391-chassi-i-lego

Haha, sjävklart menar jag utav, får nog ta å redigera tråden
Tack för länken ska kolla in det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Är väl ingen som tycker att lego är ett "herp derp" val eller vad du nu kallar det.

Du kan googla på det, många som gjort det tidigare, så kanske du får lite inspiration till just ditt chassi.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Hoppas inte att någon tar illa upp, men chassit ni kikar på galleriet var ju redigt fult... Jag föreslår iaf att om du ska bygga i lego, att du håller dig till en eller max två olika färger. Helst en. Har du inte den möjligheten finns det nog rätt stor risk att det blir lika fult som det i galleriet. Du lär ha kul nu du bygger det oavsett dock Lycka till!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShockCore:

Hoppas inte att någon tar illa upp, men chassit ni kikar på galleriet var ju redigt fult... Jag föreslår iaf att om du ska bygga i lego, att du håller dig till en eller max två olika färger. Helst en. Har du inte den möjligheten finns det nog rätt stor risk att det blir lika fult som det i galleriet. Du lär ha kul nu du bygger det oavsett dock Lycka till!

Meh.. utseende spelar inte så jätte, jätte stor roll för mig
Tänkte mest, om jag bygger ett chassi utav Lego så kan jag göra ett litet och kompakt chassi, och sen är det väldigt enkelt enkelt att bygga till lite extra plats för nya komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Är väl ingen som tycker att lego är ett "herp derp" val eller vad du nu kallar det.

Du kan googla på det, många som gjort det tidigare, så kanske du får lite inspiration till just ditt chassi.

Näee, men asså nu är det så att jag är 14 år gammal. Och ungefär 90% av alla i min ålder tycker Lego är fånigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Näee, men asså nu är det så att jag är 14 år gammal. Och ungefär 90% av alla i min ålder tycker Lego är fånigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan du hälsa dem att Lego är tufft och de kan sluta tjyvröka och börja bygga det coolaste chassit som existerar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Äh, Lego är fantastiskt. Stå på dig! Vi vill se ett riktigt roligt bygge! Kreativitet ska inte begränsas av grupptryck.

Kolla om detta kan vara till hjälp? Den ska innehålla rätt mycket, förutom att designa legokonstruktioner alltså.
Digital konstruktionsmjukvara för lego

OT: Har du inte sett James May och hans lego hus så rekommenderas det varmt! http://www.topgear.com/uk/photos/james-may-lego De sänder det antagligen om tre veckor, på tisdagen, kanal 9.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Äh, Lego är fantastiskt. Stå på dig! Vi vill se ett riktigt roligt bygge! Kreativitet ska inte begränsas av grupptryck.

OT: Har du inte sett James May och hans lego hus så rekommenderas det varmt! http://www.topgear.com/uk/photos/james-may-lego De sänder det antagligen om tre veckor, på tisdagen, kanal 9.

Hehe, när det gäller grupptryck så bryr jag 0% om andras åsikter.
Om mina vänner inte tycker om Lego, och dom säger att man är töntig/barnslig som bygger med det så ger jag dem "Not a single fuck was given"-blicken
Jag skrev herp derp för att jag misstänkte att de som är här var lika omogna som de i min ålder..

Jag är inte mycket av en TV människa, har tyvärr inte sett James Mays' legohus
Sedan när jag kommer hem ska jag söka runt på internet efter lite inspiration och påbörja legochassi projektet!

Tack för hoppet, btw

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson30:

Då kan du hälsa dem att Lego är tufft och de kan sluta tjyvröka och börja bygga det coolaste chassit som existerar.

Jo.. ja, jag har ju redan predikat och lyckats få ett antal att spela Minecraft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Ja, minecraft är något av en pånyttfödelse för många gamla legobyggare.
Hoppas det blir något bra av ditt chassi, lycka till!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Något som jag skulle vilja se är att det inte är en massa olika färger?, Typ blå sedan kommer vit osv, Försök att bygga allt i samma färg eller variera?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NJB Mods:

Något som jag skulle vilja se är att det inte är en massa olika färger?, Typ blå sedan kommer vit osv, Försök att bygga allt i samma färg eller variera?

Jag funtar på ett helt svart chassis med olika custom loggor i vitt

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Skrivet av subtector:

Jag funtar på ett helt svart chassis med olika custom loggor i vitt

Låter underbart;)

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Köp lego city polisstation och kör in några komponenter. Done!
Nej men tycker som de andra att du ska hålla dig till några enstaka färger. Kanske gör du ett Define r4 lego edition?:P

Permalänk
Medlem

Kör på och strunta i vad folk tycker om Lego, tror du kommer få ett snyggt och unikt chassi!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Permalänk

Lycka till! Jag tror det kommer bli både roligt och skoj du kanske behöver ett sånt här? http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med... (kanske redan är någon som har skickat det jag har inte läst allt)

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Annars svart men genomskinliga bitar i nått mönster och så en ledslinga i. Kommer att vara snyggt i mörkret

Permalänk

Kommer bli tufft! Är själv också 14 och funderat på ett Lego-chassi jag med!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Hoppas inte att någon tar illa upp, men chassit ni kikar på galleriet var ju redigt fult... Jag föreslår iaf att om du ska bygga i lego, att du håller dig till en eller max två olika färger. Helst en. Har du inte den möjligheten finns det nog rätt stor risk att det blir lika fult som det i galleriet. Du lär ha kul nu du bygger det oavsett dock Lycka till!

näää det är ju så det ska se ut Man ska se från rymden att det är lego det är byggt av, och inget annat

Skrivet av subtector:

Näee, men asså nu är det så att jag är 14 år gammal. Och ungefär 90% av alla i min ålder tycker Lego är fånigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en ålder där imellan någonstans har jag hört, för folk som inte gillar lego. Men stå på dig, alla som är både yngre och äldre än dig älskar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

näää det är ju så det ska se ut Man ska se från rymden att det är lego det är byggt av, och inget annat

Det finns en ålder där imellan någonstans har jag hört, för folk som inte gillar lego. Men stå på dig, alla som är både yngre och äldre än dig älskar det

Nänä alla tycker om lego, och de som inte erkänner det lever i förnekelse. Så är det ba!

Permalänk
Skrivet av subtector:

Näee, men asså nu är det så att jag är 14 år gammal. Och ungefär 90% av alla i min ålder tycker Lego är fånigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är 34 och alla i min ålder är avundsjuka över att jag har mitt lego kvar

Sensmoral: Man blir aldrig för gammal för lego (men man tror gärna det i tonåren) så det är det absolut bästa man kan spara till framtida barn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Jag är 34 och alla i min ålder är avundsjuka över att jag har mitt lego kvar

Sensmoral: Man blir aldrig för gammal för lego (men man tror gärna det i tonåren) så det är det absolut bästa man kan spara till framtida barn

"Spara till framtida barn".. Oh hell naw! Jag behåller mitt för mig själv

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Skrivet av subtector:

"Spara till framtida barn".. Oh hell naw! Jag behåller mitt för mig själv

"spara till barnen" är ju givetvis en ursäkt

Permalänk
Medlem

mina barn hade blivigt skitarga och pajat legodatorn, som de gör när man bygger bilar mm med dom haha

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av bjonss13:

mina barn hade blivigt skitarga och pajat legodatorn, som de gör när man bygger bilar mm med dom haha

Det är därför man håller småbarn/mindre barn borta ifrån datorer och annat tekniskt i hemmet

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tack för länken, såååå snyggt.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

vart kan man köpa lego? sitter och söker och vill hitta lego, inte massa meningslösa starwars skepp och harrypotter scener. utan jag vill köpa en påse med bara lego, klossar mm.

är väldigt sugen på att bygga en lego dator och när man själv inte har kvar något lego så blir det jobbigt.. Vill även ha ett enfärgat chassi.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD