Kudos till Webhallen!

Permalänk
Avstängd

Kudos till Webhallen!

En positiv historia för omväxlings skull. Köpte ett HD7870xt på webhallen (sveavägen), det fungerade inte som det skulle. Kraschade var tionde minut i krävande spel. Gick tillbaks till webhallen med det, de sprang ner i källaren och satte det i sin testrigg, självklart tänkte jag att nu kommer det säkert inte krascha.. men de konstaterade att det inte fungerade som det skulle, fick det utbytt mot ett 660ti utan knussel. Allt som allt tog det max 20 minuter. Så smidigt skulle all kundservice fungera!

Permalänk
Medlem

låter som riktigt bra bemötande!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Du klockade inte sönder kortet då?
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1206378-sapphire-...

Men för att hålla on-topic; Det var riktigt sjysst av Webhallen, ja.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Entusiast

Så det fungerade som det absolut ska fungera? Enligt mig en självklarhet men sen så har ju inte jag haft så många supportärenden så jag vet inte hur det brukar vara

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Du klockade inte sönder kortet då?
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1206378-sapphire-...

Men för att hålla on-topic; Det var riktigt sjysst av Webhallen, ja.

Lol

(Ontopic eller inte): Sist jag köpte något hos webhallen fick jag nog den sämsta säljaren någonsin. Han sa inte ens hej när jag hälsa utan bara stirra på mig tills jag sa vad ja ville ha, sakta,suckandes och uppblåst som om han var starkast i världen gick han och hämta. Fy fan va arg man blir på sådana människor.

Så de handlar nog om att ha turen med säljaren om hur samarbetsvillig hon/han är. Bra att de löste sig hur som helst

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Du klockade inte sönder kortet då?
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1206378-sapphire-...

Men för att hålla on-topic; Det var riktigt sjysst av Webhallen, ja.

Nej det är jag säker på att jag inte gjorde, hur som helst så frågades det inte om överklockning i ärendet.

Permalänk
Medlem

Hade samma erfarenhet för ett par år sedan, mitt nya moderkort med onboard GPU strulade, testade allt men gick tillslut tillbaks med det med tanken att "det har kommer att ta tid, skickas fram och tillbaka och sen är det handhavandefel". Men icke, killen lyssnade på vad jag testat, tog med sig kortet och kom tillbaka med en ny låda.

Toppklass i min bok.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Kan bara hållla med om att de har grym kundservice och då har jag haft oturen att 2st gtx670 lagt av inom 2 månaders tid samt en mus men detta löste webhallen åt mig utan problem.

Visa signatur

Me, Myself and I...