Far Cry 3 Blood Dragon-tråden

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 Blood Dragon-tråden

Hemsida
http://fc3blooddragon.uk.ubi.com/

Dragon Blood är nu släppt
http://store.steampowered.com/app/233270/

Lite egna ord av spelet, har kört igenom spelet ~3 gånger då jag gjort en Walktrough av spelet på YouTube, så för att få med alla klipp korrekt så tvingades jag köra igenom det 1-2 gånger till efter första gången, och jag måste säga att jag har absolut ingenting emot det, sjukt jädra bra spel alltså, lika kul varje gång, musiken är underbar, grafiken är dunder, storyn är episk och spelet tar ungefär 2 timmar att klara om man är lite erfaren och skippar att utforska ön och t.ex. samla på collectibles för achievements, men låser man upp alla vapen mods och vill ta högsta level så finns det säkert 6 timmars playtime ungefär, det enda jag kan klaga på egentligen är att spelet är för kort, MEN.. det kostar bara 150kr, dvs en bråkdel av fullpris och det har ändå upp till 6 timmars speltid+ för de flesta, med andra ord det är ett riktigt kap, jag säger till mig själv att fan, detta spel är 5/5, men samtidigt känner jag mig tveksam att bara kasta ut en femma, det är mycket få spel som faktiskt är så bra (9a eller 10a), men när jag försöker hitta något fel på det, så går det inte, det bästa (enda som var bra) med Far Cry 3 var gameplayet, animationerna, grafiken var topp, riktigt kul att bara åka runt och liberata garrisons osv, alltså har dom tagit det bästa från Far Cry 3, dvs själva motorn med grafiken, ljudet, animationerna och gameplayet, på det har dom lagt en riktigt 'episk' story proppad med nostalgi och dundermusik, allt för endast 150kr! Har du inte redan köpt spelet så rekommenderar jag det starkt inte bara för att du själv ska ha kul utan för att stödja detta spel, då det motsäger och hånar dagens spelindustri, vilket verkligen behövs. Kika gärna på min Walktrough längst ner i posten om du nu inte redan köpt spelet, så kommer du nog bli hooked på några minuter!

Wiki
http://farcry.wikia.com/wiki/Far_Cry_3_Blood_Dragon
http://en.wikipedia.org/wiki/Far_Cry_3:_Blood_Dragon

Citat:

Far Cry 3: Blood Dragon is a stand-alone expansion of Far Cry 3, developed by Ubisoft Montreal. The game takes place on a retro-futuristic open world island crawling with evil, with players assuming the action role of eye-patched cyborg protagonist Sergeant Rex 'Power' Colt. The game was released on April 30, 2013 for Microsoft Windows, PlayStation 3 via the PlayStation Network, and Xbox 360 via Xbox Live Arcade.

Story
The setting is in an alternative 2007, where the "apocalypse has had an apocalypse", and a Cyborg army called the "Omega Force" is trying to take over the world, or what's left of it, by trying to find a bioweapon that is hidden on a distant island. The fate of the world is in the hands of Sergeant Rex Power Colt, who is a Cyborg that came from the Toxic ashes of Vietnam War II.

Rex is out for revenge, intent on hunting down his former cyber-commanding officer. Missions range from capturing outposts (controlled by the Omega Force) and hunting wildlife; this wildlife proves to be gigantic dragons that shoot lasers out of their eyes. Rex can assume control of these creatures once he tears the hearts out of enough of his enemies.

Development
Melbourne, Australia electronic music duo Power Glove composed the game's soundtrack. Three tracks were released to the music sharing site SoundCloud. The virtual box art cover for the game was designed by James White, who had previously created artwork for the film Drive. According to creative director Dean Evans, the script was largely written using a BBC Micro.

[U]Marketing and release
[/U]
On March 6, 2013, Far Cry 3: Blood Dragon was found on a Brazilian Ratings site. Xbox live Arcade artwork was found, as well. The idea of a new Far Cry title had credibility, as lead writer Jeffrey Yohalem said, "I'm working on something now that will be surprising, I think, when it's announced. But it definitely is a 'strike while the iron's hot' thing, and we'll see." More evidence was seen on March 27, 2013, when Xbox Live achievements were found for the game. The fact that they totaled 400G suggested that the title would be standalone on XBLA, as this is the standard number.

On April 1, 2013, Ubisoft released a teaser video and website for Far Cry 3:Blood Dragon, leading many to believe that it was an April fools joke. Suspicions that the game was real were further confirmed when retro electronica group Power Glove uploaded music from the soundtrack to music hosting website SoundCloud, and in game screenshots were leaked.

On April 8, 2013, the game was listed on the Xbox Live Marketplace with a release date of May 1. A few days later Ubisoft officially confirmed the game's release with a new trailer, confirming that the game would be released on Xbox Live Arcade, PlayStation Network, and Microsoft Windows on May 1. The trailer was animated in a 1980s style, including all the tropes of poor voice acting and imperfections designed to make the video look like a VHS tape. This trailer revealed Michael Biehn as the voice actor for the hero, Sgt. Rex Power Colt.

A live action video was released on April 16, 2013, titled Blood Dragon: The Cyber War. It was produced by Corridor Digital and introduces the "Apocalypse's Apocalypse," featuring cyborgs as a threat to the world.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kör på Hard och det är riktigt underhållande än så länge! har lirat ca 1 timme, gillar grafiken och stämningen. Det bästa måste iof vara musiken! mkt bra än så länge

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Får väl köpa det o testa det när man har tid

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Ser kul ut faktiskt, ska MYCKET till för att jag ska fastna för ett single player spel dessa dagar men spelet är gjort med glimten i ögat och en stor nypa humor så jag tror det kan funka.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

fick en key, men krävs det att man har vanliga far cry 3?

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

Bästa 120 kronorna jag använt på länge! Spelat 5 timmar idag, riktigt kul faktiskt

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av davey2kay:

fick en key, men krävs det att man har vanliga far cry 3?

Behövs ej!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Galet roligt spel!
Var lite sneaky och fick det av en vän för rätt så länge sedan, men IGNORERA DET PLS.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Gjort i princip allt i spelet nu, fem och en halv timma tog det enligt spelet vilket är lagom tycker jag. Mot slutet blir man så galet kraftful så man plöjer ner allt motstånd utan problem trots att jag kört på hard vilket är så det ska vara! Hade det varit längre hade det nog blivit gammalt rätt fort skulle jag tro.

Det är inget perfekt spel hyfsat välgjort trots allt och väl värt 120 kronor eller vad det kostar, lagom långt och otroligt cheesy. Dessutom är musiken som att någon häller varmt vax i öronen, otroligt skön.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Är inte helt färdig ännu men kört en del, helt klart roligt med glimten i ögat, o då man växte upp på 80talet gör det bara mer nostalgiskt.

Grafiken är såklart snygg då det är FC3 med annat skal, gillar man FC3 så bör man gilla Blood Dragon.

Och för den lilla pengen är det ett kap, jag fick det gratis av AMD, köpte ett 7850 för över en månad sedan där man fick andra spel tex Tombraider, o nu ville dom göra 7850/7870 köparna mer glada så dom bjuder på det med
Vad ställd jag blev när det mailet damp ner

Permalänk
Medlem

Ni som har fått det via Never Settle, hur gjorde ni? Har fått Crysis 3och BioShock Infinite men inte Blood Dragon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Skrivet av Lewt:

Ni som har fått det via Never Settle, hur gjorde ni? Har fått Crysis 3och BioShock Infinite men inte Blood Dragon.

Skickades från m.sweclockers.com

Fick ett mail med koden för 8 timmar sedan!

Permalänk

Bara det att en större utgivare faktiskt vågar något sånt här, speciellt med en titel som Far Cry, gör det för mig en självklarhet att köpa, speciellt när det är så billigt Om fler vågade lite mer skulle vi inte ha så många trista brown military shooters.

Är härligt att de vågat ett udda koncept, och gått fullt ut i det, även om det blir lite skumt att ett Far Cry 3 DLC hånar kassa tutorials som förstör inlevelsen när Far Cry 3 självt är fyllt med just det.

Har spelat ungefär 5 timmar, och gjort ett par mainstory uppdrag, och resterande tid har jag sprungit runt och räddat nördar och tagit över outposts.

Dock tycker jag att death from above är lite väl OP, då man hoppar så högt att man bara kan springa fram och hoppa mot en fiende, så kommer man högt nog för att death from above animationen ska börja. När man får heavy takedown så blir det bara ännu värre, då även heavys dör bara genom att man hoppar mot dem, oavsett om de märkt en eller inte.

Spelar på hard, och min enda anmärkning är att det är lite väl lätt, och det hade varit roligt med lite fler vapen att välja på, inte bara attachments och 7 vapen, annars är det helt underbart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RalleRalle:

Fick ett mail med koden för 8 timmar sedan!

Okej, så det borde komma automatiskt i mailen bara jag har reggar Never Settle tidigare?
Läste att några koder skulle bli sena så jag antar att jag har haft otur bara och den kommer snart.
Tack för svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P400 | Moderkort: ASUS Prime Z370-P | RAM: Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Grafikkort: Gainward GeForce GTX 1070 Ti | CPU: Intel Core i7-8700K | CPU Kylare: Corsair Hydro Series H60 SSD: Kingston A400 480GB
Projekt C4 (Landator) Bygglogg: Här!

Permalänk
Medlem

Köpte det via GMG och började spela igår, hade dock väldiga problem att hitta hur man skulle skriva in nyckeln men det löste sig till slut.

OT:
Så nu sitter man här med UPlay också, folk klagar på Origin men jag tror fan UPlay är snäppet värre.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det låter ju alldeles utmärkt! Får förhoppningsvis nya datorn + Blood Dragon på måndag/tisdag och riktigt längtar efter ett sådär härligt FPS!

Hade jag inte haft det på gång hade jag lätt köpt det. Om jag förstått saken rätt så finns det inte multiplayer, korrekt? Annars vore det ju värt att köpa det ändå och köra lite på brorsans dator.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

De rätt kul trodde aldrig att ett skämt skulle sälja som smör><

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Fick det via never settle koden. Löst in o laddat men inte orkat/hunnit testa det än.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ahhh, jag väntar fortfarande på min never-settle-kod! Blir tokig, internet är ju spoilerville

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv

Fick också min via never-settle-kod men har inte provat änu

Permalänk
Entusiast

Tänker helt klart köpa det så snart jag har tid att faktiskt spela igenom det. Den lilla speltid jag har över går idag till Planetside 2. Får se framåt sommaren när jag är klar med skolan.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fick också min kod nu. Det är ju hur kul som helst. Gapskrattade genom hela tutorialen. Helt underbart koncept, hoppas fler vågar ta ut svängarna.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Detta spel är hur bra som helst! Många roliga stunder som får en att skratta

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med saves?

Spelade fram tills man ska skydda snubben som hackar datorn och avsluta där. Idag fick jag börja om från början...Spelade igenom tutorialen och en liten bit till och avsluta (för att se om save funkade), vilket det inte gjorde.

Vill ju inte spela seriöst om jag inte får spara. En fråga till måste man stå och skydda sin störande sidekick ofta? Avskyr sådana moment i spel. Rambo FTW!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Verkar lite småskönt det lilla jag spelat, underbar musik!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Någon som har problem med saves?

Spelade fram tills man ska skydda snubben som hackar datorn och avsluta där. Idag fick jag börja om från början...Spelade igenom tutorialen och en liten bit till och avsluta (för att se om save funkade), vilket det inte gjorde.

Vill ju inte spela seriöst om jag inte får spara. En fråga till måste man stå och skydda sin störande sidekick ofta? Avskyr sådana moment i spel. Rambo FTW!

Hade problem med det i början men jag tror att det var för att man inte hade någon connection till servern , fick upp det felet ett par gånger iaf ! Nu fungerar det dock igen, fick på samma ställe som dig också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Någon som har problem med saves?

Spelade fram tills man ska skydda snubben som hackar datorn och avsluta där. Idag fick jag börja om från början...Spelade igenom tutorialen och en liten bit till och avsluta (för att se om save funkade), vilket det inte gjorde.

Vill ju inte spela seriöst om jag inte får spara. En fråga till måste man stå och skydda sin störande sidekick ofta? Avskyr sådana moment i spel. Rambo FTW!

Hade samma problem men efter jag kunde börja spara manuellt så funkade autosave också, men jag litar inte på den så jag försöker spela fram till jag kan spara manuellt.

Tyvärr är det så att så fort det blir strid kommer sidekicken rusande som "Rambo".......du får se till att döda stealth tills det är så få kvar att man kan köra "Rambo" utan att han dör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har klarat liret tog mig inte så lång tid precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hade samma problem men efter jag kunde börja spara manuellt så funkade autosave också, men jag litar inte på den så jag försöker spela fram till jag kan spara manuellt.

Tyvärr är det så att så fort det blir strid kommer sidekicken rusande som "Rambo".......du får se till att döda stealth tills det är så få kvar att man kan köra "Rambo" utan att han dör.

Tog mig förbi den delen. Fick det att spara efter sidekicken slutar hänga bredvid en.

Dock har jag tappat intresset. Känns lite segt bara springa ut till en punkt döda lite, transportera sig tillbaka och upprepa. Lite mer story kunde dom väl slängt in.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB