[WoT] Folk som står i vägen/knuffas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

En bra rating ligger på ca >1200 ER, >1400 PR och >50% WR.

Efficiency Rating baseras på damage, kills, detect, capture och defence. Kills ger 250 poäng, detect ger 150, defence ger 150 per poäng och capture ger lit emindre beroende på hur mycket man cappar, av någon outgrundlig anledning.
Performance Rating baseras enligt skaparna på WR och damage med vissa modifikationer, exakt hur det ser ut vet jag inte.

Efficiency rating formula
DAMAGE * (10 / (TIER + 2)) * (0.21 + 3*TIER / 100) + FRAGS * 250 + SPOT * 150 + log(CAP + 1) / log(1.732) * 150 + DEF * 150
Sås: http://www.modxvm.com/en/faq/

Se även;
http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/184017-wn7-wha...
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/184281-noobmete...
http://www.noobmeter.com
http://wot-news.com/stat/calc/en/ru

Bara att inse att man efter +5000 matcher fortfarande är en sopa! Average på allt utan ER som är "Below average" på noobmetern.
Kanske hade muppen igår rätt som sa åt mig att avinstallera spelet.....lol!
Tur att man bara spelar för nöjet!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Bara att inse att man efter +5000 matcher fortfarande är en sopa! Average på allt utan ER som är "Below average" på noobmetern.
Kanske hade muppen igår rätt som sa åt mig att avinstallera spelet.....lol!
Tur att man bara spelar för nöjet!

Average är average. Och ER är ER, finns de som spelar urdåligt och har 1500+. Du är nog average, som alla andra. Själv hade jag 1000 ER för ett halvår sedan, ungefär samtidigt som jag så att säga "vaknade" och började fatta spelet. Det är därefter lätt att klättra till en "bra" nivå, om man känner att det är värt något.
Och det är värt något, det är inte många som vågar säga emot en när man trots allt är "gröngöling" och de är "gulingar". Precis som jag inte kastar ur mig vad som helst mot en "royal" utan att tänka mig för.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Bara att inse att man efter +5000 matcher fortfarande är en sopa! Average på allt utan ER som är "Below average" på noobmetern.
Kanske hade muppen igår rätt som sa åt mig att avinstallera spelet.....lol!
Tur att man bara spelar för nöjet!

Då är det möjligt att vi var i samma lag igår ^^. En jag spelar med får en släng av WoT-rage ibland och det är en av hans standardfraser.

Ta all sån statistik med en nypa salt. Går att öka den genom att gå ner i tier eller helt enkelt koncentrera sina matcher till bättre tanks.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östlund:

Då är det möjligt att vi var i samma lag igår ^^. En jag spelar med får en släng av WoT-rage ibland och det är en av hans standardfraser.

Ta all sån statistik med en nypa salt. Går att öka den genom att gå ner i tier eller helt enkelt koncentrera sina matcher till bättre tanks.

Tyvärr finns det en hel del sanning i statistiken.
Brukar "roa" mig efter en match att kolla upp den värsta "gaphalsen" under matchen, de dör ofta tidigt och kallar sedan alla "noob". Påfallande ofta har de en usel PR/ER/WN7/...

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag INTE är typen som drar av dryga kommentarer. Skyller gårdagens mindre lyckade omgång med SU-8 på att min ryska besättning var full!
De är för tusan tränade till 100% men träffar godtyckligt.....om alls!

Statistiken bryr jag mig inte om öht, ser detta spel som rent nöje, men visst önskar man ibland att laget var mer samspelt..

Har dessutom en sista ursäkt till min statistik. Sitter på ett Telenor 4G och spelar. Har av och till massiva pingdrops, packetloss och nedkoppling. Hade för 10 minuter sen ping på 999 i 12s. Inte lätt att veta vart man hamnar när spelet återupptas. Kan nog se ganska vansinnigt ut för omgivningen....:)

Har faktiskt sålt av ett par av mina heavies för att sikta mot ett par meds i USA och tyska techtree

Nyfiken på vad det var som fick dig att "vakna" Alakai??

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Tyvärr finns det en hel del sanning i statistiken.
Brukar "roa" mig efter en match att kolla upp den värsta "gaphalsen" under matchen, de dör ofta tidigt och kallar sedan alla "noob". Påfallande ofta har de en usel PR/ER/WN7/...

Visst finns det en del sanning. Men kollar ofta upp folk extra efter matchen om de spelar dåligt trotts sin fina wn6 och WR. Så ser jag ofta att de har ett stort antal matcher med erkänt bra tanks. Så att ligga kvar på bra tanks med bra crew och dominera mid-tier konstant får upp ens rating.

Märkte att min rating gick upp när jag körde mina 30.01(P) och 36.01(H) när det var extra credits. Har nu testat om den fortsätter uppåt om jag ligger o nöter med min pimpade 36.01(H) med buffad konisch. Kan konstatera att den stiger stadigt. Mer otacksamt att köra Panther II med dålig crew.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östlund:

Visst finns det en del sanning. Men kollar ofta upp folk extra efter matchen om de spelar dåligt trotts sin fina wn6 och WR. Så ser jag ofta att de har ett stort antal matcher med erkänt bra tanks. Så att ligga kvar på bra tanks med bra crew och dominera mid-tier konstant får upp ens rating.

Märkte att min rating gick upp när jag körde mina 30.01(P) och 36.01(H) när det var extra credits. Har nu testat om den fortsätter uppåt om jag ligger o nöter med min pimpade 36.01(H) med buffad konisch. Kan konstatera att den stiger stadigt. Mer otacksamt att köra Panther II med dålig crew.

Men är det konstigt ifall ER/PR stiger när man kör en "pimpad" vagn?

Det är ju en (förhållandevis) enkel matematisk funktion som räknar fram ens PR/ER/WN6/WN7 och är en vagn elitad så är det lättare att "göra bättre ifrån sig", ergo få högre värden... Sedan skilj på de olika metoderna; PR/ER/WN6/WN7, de viktar lite olika saker - så vissa metoder är betydligt svårare att "manipulera".

En elitad besättning och fullt framforskad och utrustad vagn kan dock inte kompensera för ett "spån" till spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Average är average. Och ER är ER, finns de som spelar urdåligt och har 1500+. Du är nog average, som alla andra. Själv hade jag 1000 ER för ett halvår sedan, ungefär samtidigt som jag så att säga "vaknade" och började fatta spelet. Det är därefter lätt att klättra till en "bra" nivå, om man känner att det är värt något.
Och det är värt något, det är inte många som vågar säga emot en när man trots allt är "gröngöling" och de är "gulingar". Precis som jag inte kastar ur mig vad som helst mot en "royal" utan att tänka mig för.

Fast det fungerar ju bara för de som också har den där pluginen som kollar stats installerad och bryr man sig om sånt är man nog redan rätt bra på spelet.

Jag kör inte den, skiter fullständigt i vad folk har för stats och gör alltid vad jag själv vill, inte var någon låstsasgeneral tycker. Sen klagar jag inte på hur andra spelar heller (med uppenbart undantag för om man krockar med vilje... =), folk får göra som de vill, det blir roligare då, tycker jag iaf, men jag tar heller inte gravallvarligt på spelet som en del verkar göra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Men är det konstigt ifall ER/PR stiger när man kör en "pimpad" vagn?

Det är ju en (förhållandevis) enkel matematisk funktion som räknar fram ens PR/ER/WN6/WN7 och är en vagn elitad så är det lättare att "göra bättre ifrån sig", ergo få högre värden... Sedan skilj på de olika metoderna; PR/ER/WN6/WN7, de viktar lite olika saker - så vissa metoder är betydligt svårare att "manipulera".

En elitad besättning och fullt framforskad och utrustad vagn kan dock inte kompensera för ett "spån" till spelare...

Det är ju precis det som är min poäng. Att det är lättare. Har ändå största delen av tiden jag spelat jobbat mot nästa tanks. Det innebär i många fall att jag lämnar tanks när crewn börjar att bli bra och jag är mer van vid tanken. Många spelare med bra rating har inte som man kanske skulle kunna tro T8 och T9 tanks med många matcher för att de strävar uppåt. Vanligare är 1k matcher med KV-1S eller Hellcat osv.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

folk får göra som de vill, det blir roligare då, tycker jag iaf, men jag tar heller inte gravallvarligt på spelet som en del verkar göra.

Jag får säga att det är bra mycket roligare när spelarna på båda lagen faktiskt försöker spela spelet, stöter förvånansvärt ofta på top tiers som gömmer sig så långt bort från all strid som de kan komma och det kan ju inte vara kul för någon att vara ensam kvar för att dö i ensamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östlund:

Det är ju precis det som är min poäng. Att det är lättare. Har ändå största delen av tiden jag spelat jobbat mot nästa tanks. Det innebär i många fall att jag lämnar tanks när crewn börjar att bli bra och jag är mer van vid tanken. Många spelare med bra rating har inte som man kanske skulle kunna tro T8 och T9 tanks med många matcher för att de strävar uppåt. Vanligare är 1k matcher med KV-1S eller Hellcat osv.

Även jag levlar hela tiden, har ingen vagn "aktiv" i garaget som inte är under levling...trots det rankas jag över genomsnittet.

Ditt argument verkar dock vara att folk håller sig till "mid-tier" för att boosta sin ranking?
Men som jag skrev tidigare, kolla då vad den personen t.ex. har på WN7...vilket "kompenserar" för det du beskriver (t.o.m. "sälklubbning").

Förstå skillnaden mellan de olika rankingsystemen; ER, PR, WN6 och WN7...