Wiikey lyfter spärrarna i Nintendo Wii U

Permalänk
Medlem

haha har haft ett wii u som jag vann på en julkalender har spelat den typ 6 gånger, spelen är ju så hutlöst dyra :/

Permalänk
Medlem

Super lame. Dom har bara skapat ännu en ODDE (Optical Disc Drive Emulator). Så länge den inte hjälper till med att få igång homebrew-kod har man inte hackat konsolen i mina ögon. Förresten har Team Fail0verflow gjort just det (hackat Wii U för homebrew) och detta gjorde dom för längesen, när Wii U precis hade släppts! Tycker inte denna nyhet tillför något, man gör bara reklam för en dålig produkt som endast främjar piratkopiering. Om folk vill ta backup på sina spel för att de är rädda att de ska gå sönder bör de köpa den digitala versionen istället, eller vänta tills ett riktigt hack släpps, istället för att ge pengar till ett företag som inte gör nånting för hackingscenen och bara främjar piratkopiering.

Om man ska lägga sin tid på att utveckla ODDE's ser jag hellre att man gör det till gamla konsoler som inte har något bättre alternativ för backup loading (t.ex. Dreamcast, PS1) då dessa främst kör backuper från brända skivor vilket i längden sliter ut lasern.