Byta telefon under bindningstid?

Permalänk

Byta telefon under bindningstid?

Tjena,

Tänkte kolla med er ifall någon vet om man kan byta telefon under bindningstid?

Skaffade mig en HTC One X för lite drygt 14 månader sedan genom Tre och är inte speciellt nöjd med batteritiden.
Jag skaffade luren när Tre hade sitt 3Total för 349 kr/månad erbjudande och band upp mig i 24 månader.

Gillar HTC som märke och har börjat spana in deras nya HTC One och den ska tydligen ha en väldigt schyst batteritid (vilket jag är ute efter)

Vet någon ifall man kan byta upp sig, hur mycket tror ni att man behöver betala och kommer jag kunna ha kvar mitt kampanj abonnemang?

Tack på förhand!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Köp luren kontant..

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saindrenan:

Tjena,

Tänkte kolla med er ifall någon vet om man kan byta telefon under bindningstid?

Skaffade mig en HTC One X för lite drygt 14 månader sedan genom Tre och är inte speciellt nöjd med batteritiden.
Jag skaffade luren när Tre hade sitt 3Total för 349 kr/månad erbjudande och band upp mig i 24 månader.

Gillar HTC som märke och har börjat spana in deras nya HTC One och den ska tydligen ha en väldigt schyst batteritid (vilket jag är ute efter)

Vet någon ifall man kan byta upp sig, hur mycket tror ni att man behöver betala och kommer jag kunna ha kvar mitt kampanj abonnemang?

Tack på förhand!

Du kan först byta upp dig när du har 3mdr eller mindre kvar. Du får köpa den kontant och sälja din HOX.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ring kundtjänst och fråga om du kan binda upp dig 24 månader till och få telefonen gratis alternativt för en liten peng. När jag tecknade samma abonnemang hos Tre sa de att man kunde det, men det har visat sig att man endast kan förlänga om det finns samma erbjudande (3total, 349kr/mån) vid tecknande.

Om det inte fungerar så kan du mest fördelaktigt köpa mobilen kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Tjena,

Tänkte kolla med er ifall någon vet om man kan byta telefon under bindningstid?

Skaffade mig en HTC One X för lite drygt 14 månader sedan genom Tre och är inte speciellt nöjd med batteritiden.
Jag skaffade luren när Tre hade sitt 3Total för 349 kr/månad erbjudande och band upp mig i 24 månader.

Gillar HTC som märke och har börjat spana in deras nya HTC One och den ska tydligen ha en väldigt schyst batteritid (vilket jag är ute efter)

Vet någon ifall man kan byta upp sig, hur mycket tror ni att man behöver betala och kommer jag kunna ha kvar mitt kampanj abonnemang?

Tack på förhand!

Kör telefonen kontant.
Det abonnemanget du har nu är bra och går inte att teckna idag. Skulle du förlänga abonnemanget så kommer du hamna på fullpris igen om jag fått allt rätt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Kör telefonen kontant.
Det abonnemanget du har nu är bra och går inte att teckna idag. Skulle du förlänga abonnemanget så kommer du hamna på fullpris igen om jag fått allt rätt för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Googolplex:

Ring kundtjänst och fråga om du kan binda upp dig 24 månader till och få telefonen gratis alternativt för en liten peng. När jag tecknade samma abonnemang hos Tre sa de att man kunde det, men det har visat sig att man endast kan förlänga om det finns samma erbjudande (3total, 349kr/mån) vid tecknande.

Om det inte fungerar så kan du mest fördelaktigt köpa mobilen kontant eller på avbetalning.

Abonnemanget är otroligt bra så det vill man ju inte tappa. Då får jag väl antingen vänta tills det är 3 månader kvar eller sälja min HOX och köpa en ny..
Har även spanat in SGS4 och den ser inte helt dålig ut den heller. Fast gillar designen mer på HTC.

Tack för snabba svar!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Jag har samma deal fast hos Tele2, Maxi för 345 kr mån. Jag frågade support i går, och om jag förlänger mitt abonnemang så får jag även behålla mitt pris till 345 kr mån.

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Jag har samma deal fast hos Tele2, Maxi för 345 kr mån. Jag frågade support i går, och om jag förlänger mitt abonnemang så får jag även behålla mitt pris till 345 kr mån.

Hur lång tid har du kvar just nu på ditt abonnemang? Ingår det en telefon då eller?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hur lång tid har du kvar just nu på ditt abonnemang? Ingår det en telefon då eller?

Bindningstid: 2014-03-25

yes det ingick valfri mobil.

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Bindningstid: 2014-03-25

yes det ingick valfri mobil.

Haha har fan två dagar efter dig
Det var ju trevliga nyheter. Förlängde du med 24 månader till?
Får man fråga vilken telefon det blev?

Hoppas nu att 3 är lika trevliga som Tele2

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Haha har fan två dagar efter dig
Det var ju trevliga nyheter. Förlängde du med 24 månader till?
Får man fråga vilken telefon det blev?

Hoppas nu att 3 är lika trevliga som Tele2

Nä alltså jag har inte förlängt än, har bara frågat om det går förlänga till samma förmånliga pris och det går. Sen om man kan få en ny mobil till det priset vetefan. Ska höra med support i morgon, om man kan som du är inne på, betala av sin nuvarande mobil, få en ny mobil, binda upp sig ytterliga 24mån. 10 GB surf i mån är inget man vill släppa tag om

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hur lång tid har du kvar just nu på ditt abonnemang? Ingår det en telefon då eller?

Konstigt, jag och några andra jag känner har fått ett annat besked.
Man kan låta abonnemanget fortlöpande utan att de ändras, men om man binder om sig med en ny mobiltelefon så får man inte behålla 345:- abonnemanget utan de återgår till normalpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick detta svar,

"Du kan förlänga det genom att begära en slutfaktura för resterande bindningstid."

Jag kommer inte förlänga, blir för dyrt. Sen klarar jag mig med min S3a ett tag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Fick detta svar,

"Du kan förlänga det genom att begära en slutfaktura för resterande bindningstid."

Jag kommer inte förlänga, blir för dyrt. Sen klarar jag mig med min S3a ett tag till

Ja skippa förlänga.
Jag har bytat telefon 2 gånger på detta abonnemang, men jag säljer min telefon och lägger till en slant på den nya helt enkelt. Kommer fortsätta göra så för att inte bli av med detta abonnemang jag har nu.
Och om du säljer din nuvarande telefon så blir det inte så jätte dyrt att köpa ny kontant då din S3 har hyffsat beg pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Tjena,

Tänkte kolla med er ifall någon vet om man kan byta telefon under bindningstid?

Skaffade mig en HTC One X för lite drygt 14 månader sedan genom Tre och är inte speciellt nöjd med batteritiden.
Jag skaffade luren när Tre hade sitt 3Total för 349 kr/månad erbjudande och band upp mig i 24 månader.

Gillar HTC som märke och har börjat spana in deras nya HTC One och den ska tydligen ha en väldigt schyst batteritid (vilket jag är ute efter)

Vet någon ifall man kan byta upp sig, hur mycket tror ni att man behöver betala och kommer jag kunna ha kvar mitt kampanj abonnemang?

Tack på förhand!

vad sa tre när du frågade deras support, eller har dom ingen support för sina kunder?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

vad sa tre när du frågade deras support, eller har dom ingen support för sina kunder?

Antar att du försökte vara rolig. Vilket du totalt misslyckades med

Fick ungefär samma svar som Naxos fick.
"Nej du kommer inte kunna göra det med ny mobil, om du inte vill ha ny mobil däremot rullar abonnemanget bara på. Alltså måste du Casha den nya mobilen om du vill behålla den abonnemangsformen"

Så det blir nog att sälja min HOX och köpa en ny. För jag vill absolut inte bli av med mitt otroligt trevlig abonnemang.

Tack för alla svar (förutom ditt )

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Får jag fråga TS, vilket program känner du är så tungdrivet att du behöver ny mobil? Eller är det endast 'vill ha'-faktorn som är för stor?

Kan ju inte bara vara batteritiden som avgör då den är väl rätt kass i alla högpresterande mobiler med tegelstensskärmar?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Får jag fråga TS, vilket program känner du är så tungdrivet att du behöver ny mobil? Eller är det endast 'vill ha'-faktorn som är för stor?

Kan ju inte bara vara batteritiden som avgör då den är väl rätt kass i alla högpresterande mobiler med tegelstensskärmar?

Varför jag är inne på HTC One är för att:
1. Jag gillar HTC
2. Designen
3. Ingen jävla Tegra processor
4. Nya gränssnittet i Sense 5
6. Mycket bättre batteritid.

Så som det är just nu så klarar jag mig i kanske 8-12 timmar på en laddning. Vilket är fruktansvärt dåligt. Kollar kanske på en 20 min serie från Netflix, lyssnar 1 timme på Spotify, Surf i kanske 30 min, några samtal och några sms (har telefonen på "strömspararläge" konstant).

Batteritiden på HTC One ska tydligen vara betydligt bättre och det kan väl bero på bytet från Tegra 3 till Snapdragon 600, samt lite mjukvarufixar.

Sen är det väl alltid lite "vill ha faktor"

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Varför jag är inne på HTC One är för att:
1. Jag gillar HTC
2. Designen
3. Ingen jävla Tegra processor
4. Nya gränssnittet i Sense 5
6. Mycket bättre batteritid.

Så som det är just nu så klarar jag mig i kanske 8-12 timmar på en laddning. Vilket är fruktansvärt dåligt. Kollar kanske på en 20 min serie från Netflix, lyssnar 1 timme på Spotify, Surf i kanske 30 min, några samtal och några sms (har telefonen på "strömspararläge" konstant).

Batteritiden på HTC One ska tydligen vara betydligt bättre och det kan väl bero på bytet från Tegra 3 till Snapdragon 600, samt lite mjukvarufixar.

Sen är det väl alltid lite "vill ha faktor"

Jag som måste vänta tills januari för att förlänga. Vill ha htc one!

Men har du testat htc one i en butik eller liknande innan du ska köpa?

Permalänk
Medlem

Sälj luren - betala av hela summan för abonnemanget med det du får ut för luren och teckna sedan nytt eller gör vad du vill.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Sälj luren - betala av hela summan för abonnemanget med det du får ut för luren och teckna sedan nytt!

ska han vara utan mobil under tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

ska han vara utan mobil under tiden?

De flesta har väl något gammalt härke liggandes. Och det behöver ju inte bli mer än någon dag utan ändå. Såna petitesser går alltid att lösa.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

De flesta har väl något gammalt härke liggandes. Och det behöver ju inte bli mer än någon dag utan ändå. Såna petitesser går alltid att lösa.

Det beror mest på om TS orkar hålla ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det beror mest på om TS orkar hålla ut.

Självklart upp till TS. Men det har iaf fungerat för mig och jag har då inte behövt vara utan telefon mer än någon dag på sin höjd.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte orkat läsa igenom tråden men jag har också tre och jag hade 18månader kvar på min bindningstid och pratade med tre och jag fick på nästkommande faktura en slutsumma på hela min bindningstid dvs att jag fick betala månadskostnaden för resterande tid(18mån) i en gångs klumpsumma efter jag hade gjort det så var de fritt fram teckna om det hade samma nummer o allt kvar bara ingen bindningstid var de bara teckna med ny telefon.

Men jag skulle rekommendera dig om du bryr dig såpass mycket om batteri tiden att titta på galaxy S4 från Samsung istället har bättre batteritid och möjligheten att byta ut batteriet mot ett större batteri om man nu vill de.

Sen är det så att även om du säger upp bindningstiden abonnemanget som jag sa ovan så är fortfarande telefonen operatörslåst till tre framtill datumet som du egentligen skulle va operatörslåst till.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Antar att du försökte vara rolig. Vilket du totalt misslyckades med

Fick ungefär samma svar som Naxos fick.
"Nej du kommer inte kunna göra det med ny mobil, om du inte vill ha ny mobil däremot rullar abonnemanget bara på. Alltså måste du Casha den nya mobilen om du vill behålla den abonnemangsformen"

Så det blir nog att sälja min HOX och köpa en ny. För jag vill absolut inte bli av med mitt otroligt trevlig abonnemang.

Tack för alla svar (förutom ditt )

nej försökte inte vara rolig, men du frågar något som du borde fråga tre.