Permalänk
Medlem

Sound Blaster Z

Hej! Är sugen på detta ljudkort men har en fråga.

Om man skulle köpa 7.1 lurar, hur skulle det gå med detta ljudkortet eftersom det är 5.1?

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk

Är inte alla 7.1 lurar USB? Då har du ingen nytta av ljudkortet.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd

7.1 för hörlurar är skräp.... låt dig inte luras av den sortens "teknik" för hörlurar..... det är bara rent försäljar snack, dom som påstår något annat är bara ignoranta eller bör kolla upp sin hörsel

Jag har 7.1 ljud i mina hörlurar, men kör endå med "headphones" inställningen för mitt creative x-fi ljudkort då jag tycker ljudet är allmänt skit i 5.1 samt 7.1 för hörlurar.... dom inställningarna är endast bra om man använder en hemmabio med riktigt 7.1 resp. 5.1 ljud.

För att svara på din fråga TS, om du skall lägga mer än 500kr på ett par hörlurar rekommenderar jag att para ihop det med ett ljudkort ur creatives nya Z serie som du sitter och tittar på. Annars gör inte ljudet i dina nya fina hörlurar någon rättvisa.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

7.1 för hörlurar är skräp.... låt dig inte luras av den sortens "teknik" för hörlurar..... det är bara rent försäljar snack, dom som påstår något annat är bara ignoranta eller bör kolla upp sin hörsel

Jag har 7.1 ljud i mina hörlurar, men kör endå med "headphones" inställningen för mitt creative x-fi ljudkort då jag tycker ljudet är allmänt skit i 5.1 samt 7.1 för hörlurar.... dom inställningarna är endast bra om man använder en hemmabio med riktigt 7.1 resp. 5.1 ljud.

För att svara på din fråga TS, om du skall lägga mer än 500kr på ett par hörlurar rekommenderar jag att para ihop det med ett ljudkort ur creatives nya Z serie som du sitter och tittar på. Annars gör inte ljudet i dina nya fina hörlurar någon rättvisa.

Okej, tack för svaret! Då får det bli ett sådant kort

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC