Permalänk
Medlem

"Lagg" i Borderlands 2

Jag har haft Borderlands 2 installerat i någon månad nu och det har fungerat felfritt tills idag. Helt plötsligt har det börjat lagga, det känns som att jag får typ 2 fps men det är mer som att det flyter på i 1 sekund sen fastnar det i 1/3 dels sekund och så håller det på i jämn takt. Detta händer även i spelmenyn. Enda skillnaden sen förut är att vårt internet ligger nere och jag kör över 3G men det borde väl inte påverka spelprestandan?

Grafikkortet ligger på 50C och 22% belastning när jag är inne i spelet. Processorn ligger på ca. 40C. Konfiguration i signaturen.

Vad kan vara fel? Kan det verkligen vara 3g uppkopplingen som orsakar det här?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Om du inte kör online med andra så bör inte nätverket ha någon större påverkan.
Testat att installera om programmet? Du kan också testa att sätta på/stänga av Vsync eller helst sätta den på "Adaptive" genom Nvidias kontroll-center.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Om du inte kör online med andra så bör inte nätverket ha någon större påverkan.
Testat att installera om programmet? Du kan också testa att sätta på/stänga av Vsync eller helst sätta den på "Adaptive" genom Nvidias kontroll-center.

Okej, ska prova det senare. Testade förresten GTA IV också och det rullade på utan problem.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Ladda ner fraps och kolla hur många fps du har? Du har alltid ett nummer i hörnet som visar hur många fps du har.

Permalänk
Skrivet av belieberslayer:

Ladda ner fraps och kolla hur många fps du har? Du har alltid ett nummer i hörnet som visar hur många fps du har.

Fast Fraps drar väl ner FPS:en? Ladda ner MSI Afterburner och kolla, snabbt och lätt, hittar du inte så ta en snabb titt på Youtube hur du använder det:)

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Skrivet av MrToasterable:

Fast Fraps drar väl ner FPS:en? Ladda ner MSI Afterburner och kolla, snabbt och lätt, hittar du inte så ta en snabb titt på Youtube hur du använder det:)

Tror jag knappast det gör.

Permalänk
Skrivet av MrToasterable:

Fast Fraps drar väl ner FPS:en? Ladda ner MSI Afterburner och kolla, snabbt och lätt, hittar du inte så ta en snabb titt på Youtube hur du använder det:)

Det är att minimalt att fraps skulle påverka prestandan, kanske handlar om 1-2fps, men det är bara att lägga på i efterhand om man tror att det har påverkat prestandan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Skrivet av Konditorn7:

Det är att minimalt att fraps skulle påverka prestandan, kanske handlar om 1-2fps, men det är bara att lägga på i efterhand om man tror att det har påverkat prestandan

Förmodligen har han andra program körandes i bakgrunden som isåfall påverkar mycket mer än Fraps gör. Fraps är vääääääldigt litet om man jämför med annat som körs samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Konditorn7:

Det är att minimalt att fraps skulle påverka prestandan, kanske handlar om 1-2fps, men det är bara att lägga på i efterhand om man tror att det har påverkat prestandan

Skrivet av belieberslayer:

Tror jag knappast det gör.

Skrivet av belieberslayer:

Förmodligen har han andra program körandes i bakgrunden som isåfall påverkar mycket mer än Fraps gör. Fraps är vääääääldigt litet om man jämför med annat som körs samtidigt.

Jahaja, då är det väl något som jag har fått om bakfoten!

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

Jahaja, då är det väl något som jag har fått om bakfoten!

nja inte riktigt det tar cpu när man spelar in men det behöver du inte göra för att få en overlay som visar vilken fps du får i spelet :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

fraps drar kanske ner fpsen med 0,1 fps MAX.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Wedes:

Okej, ska prova det senare. Testade förresten GTA IV också och det rullade på utan problem.

Kommer du fram till någon problemlösning? Kan vara bra för andra att veta i framtiden!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Kommer du fram till någon problemlösning? Kan vara bra för andra att veta i framtiden!

Fick tillbaks internet några dagar senare och nu har jag inget lagg längre.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4