Permalänk

Köpa spel i polen?

Hej!, ska åka iväg till polen senare idag, och undrar om man kan köpa t ex BF3 därborta? eftersom det är så sjukt billigt där?

Fungerar multiplayer och så om man t ex köper BF3?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Hej!, ska åka iväg till polen senare idag, och undrar om man kan köpa t ex BF3 därborta? eftersom det är så sjukt billigt där?

Fungerar multiplayer och så om man t ex köper BF3?

Ska inte vara några problem att köra online, men sjukt billigt vet jag inte om det är tror inte det skiljer så pass mycket. Bäst är att köpa digitaliserade versioner om man nu vill ha det riktigt billigt.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Det är inte så mycket billigare.
Ibland kan du hitta något som är billigare.
Just nu är kronan stark så du kanske kan få bra pris, men tro inte att det är 200 kr billigare i Polen.

Köper du ett spel i Polen så kolla att spelet stödjer Engelska. Vissa kopior av spel i Polen har ingen Eng tal eller skrift. Men det är inte så vanligt längre att det är så. Men värt att hålla koll på.

Permalänk
Skrivet av M89:

Ska inte vara några problem att köra online, men sjukt billigt vet jag inte om det är tror inte det skiljer så pass mycket. Bäst är att köpa digitaliserade versioner om man nu vill ha det riktigt billigt.

Nej, men dom brukar ha olika kampanjer på spel ibland så kanske man borde slå till på några

Skrivet av wcislek:

Det är inte så mycket billigare.
Ibland kan du hitta något som är billigare.
Just nu är kronan stark så du kanske kan få bra pris, men tro inte att det är 200 kr billigare i Polen.

Köper du ett spel i Polen så kolla att spelet stödjer Engelska. Vissa kopior av spel i Polen har ingen Eng tal eller skrift. Men det är inte så vanligt längre att det är så. Men värt att hålla koll på.

Men om spelet t ex har en kod till steam så borde det väl inte vara några prolbem?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Spelen lär inte vara så mycket billigare där, polackerna jag känner har då köpt bf3 genom Indien/Brasilien för att spara pengar.
Internationella varor lär vara "dyra", vet t.om några som handlat i Sverige (elektronik) för det var billigare här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nej borde inte vara problem om nyckeln är legit, men det finns ändå risker att köpa ett spel i andra länder tex att den inte funkar i Sverige. Om nycklarna är extremt billiga då är det nog för bra för att vara sant.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Nej, men dom brukar ha olika kampanjer på spel ibland så kanske man borde slå till på några

Men om spelet t ex har en kod till steam så borde det väl inte vara några prolbem?

Spelar ingen roll. Är det tex en rysk version så blir det på ryska i Steam med fast ditt steam är engelska/svenska.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Spelen lär inte vara så mycket billigare där, polackerna jag känner har då köpt bf3 genom Indien/Brasilien för att spara pengar.
Internationella varor lär vara "dyra", vet t.om några som handlat i Sverige (elektronik) för det var billigare här.

Skrivet av Pinkn00b:

Nej borde inte vara problem om nyckeln är legit, men det finns ändå risker att köpa ett spel i andra länder tex att den inte funkar i Sverige. Om nycklarna är extremt billiga då är det nog för bra för att vara sant.

Skrivet av Kajlie:

Spelar ingen roll. Är det tex en rysk version så blir det på ryska i Steam med fast ditt steam är engelska/svenska.

Men gud vad värdelöst...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NJB Mods:

Men gud vad värdelöst...

Det är inte värdelöst. Det beror på att i många av de länderna så är folk såpass fattiga så att de inte har råd att köpa spel för samma pris som vi har här. För att inte snåla svenskar och amerikaner skall importera så är det gjort så.

Både EA, Steam och andra gör på det viset, för att även de som inte har så mycket skall ha råd att vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är inte värdelöst. Det beror på att i många av de länderna så är folk såpass fattiga så att de inte har råd att köpa spel för samma pris som vi har här. För att inte snåla svenskar och amerikaner skall importera så är det gjort så.

Både EA, Steam och andra gör på det viset, för att även de som inte har så mycket skall ha råd att vara med.

Nja. De har olika priser i olika regioner för att maximera sin vinst. Det är ingen välgörenhet de sysslar med.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det är inte värdelöst. Det beror på att i många av de länderna så är folk såpass fattiga så att de inte har råd att köpa spel för samma pris som vi har här. För att inte snåla svenskar och amerikaner skall importera så är det gjort så.

Både EA, Steam och andra gör på det viset, för att även de som inte har så mycket skall ha råd att vara med.

Jaha:/

Skrivet av ozo64:

Nja. De har olika priser i olika regioner för att maximera sin vinst. Det är ingen välgörenhet de sysslar med.

Haha

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Har varit där flera gånger och velat köpa något men nästan alla spel är ju översatta till Polska plus att de är lika dyra om inte dyrare än i Sverige. Det som är billigt i polen är bio, festa, restaurang och mataffärer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

BF3 kostar ju typ 120kr eller något här i Sverige känns rätt meningslöst att köpa det i polen. Köp 2 flaskor Wyborowa och 2 flaskor Sobieski istället så får du kvalitet som inte går att köpa på systemet.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Har varit där flera gånger och velat köpa något men nästan alla spel är ju översatta till Polska plus att de är lika dyra om inte dyrare än i Sverige. Det som är billigt i polen är bio, festa, restaurang och mataffärer.

Är inte kläder billigt?

Skrivet av jonnin01:

BF3 kostar ju typ 120kr eller något här i Sverige känns rätt meningslöst att köpa det i polen. Köp 2 flaskor Wyborowa och 2 flaskor Sobieski istället så får du kvalitet som inte går att köpa på systemet.

Antar att det är alkohol? Tyvärr är man 14:/

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Är inte kläder billigt?

Antar att det är alkohol? Tyvärr är man 14:/

Dags att börja då

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kläder är lite billigare men inte mycket ifall du ska ha märken. Service i bilen är ungefär 30%-40% billigare i polen än Sverige men det är nog inget för dig som är fjorton. Tyvärr tror jag inte att man får ut så mycket av polen när man är 14år. Vänta och åk tillbaka om ett par år så är det rena paradiset på sommaren i Gdansk/Sopot

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Dags att börja då

Tror nog jag hellre sparar till ett nytt grafikkort än att förlora IQ

Skrivet av jonnin01:

Kläder är lite billigare men inte mycket ifall du ska ha märken. Service i bilen är ungefär 30%-40% billigare i polen än Sverige men det är nog inget för dig som är fjorton. Tyvärr tror jag inte att man får ut så mycket av polen när man är 14år. Vänta och åk tillbaka om ett par år så är det rena paradiset på sommaren i Gdansk/Sopot

Ska dit med konfagruppen tänkte ändå passa på om det fanns något :), Dock så kanske ett lågprisvaruhus har sple Får väl alltid titta

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Är från Polen :P.
Det som är billigt nuförtiden är det dem flesta har sagt.
Mat, sprit, tobak.
Men elektronik/spel är inte så billigt längre. Dem har typ samma priser som vi har i Sverige. Lite konstigt då dem inte tjänar lika bra som här i Sverige.
För några år sedan så kunde man köpa prylar rätt så billigt. Men som jag varna innan, spel köpta i polen kan vara på Polska. Flera år sedan köpte jag Warcraft 3 och allt var på Polska och det var väldigt skumt att spela :P. Men man kan komma runt det. Bara få tag i en eng instalations fil av spelet du köpt och sen använd den cdkey du fick med så löser det problemet.

Permalänk
Skrivet av wcislek:

Är från Polen :P.
Det som är billigt nuförtiden är det dem flesta har sagt.
Mat, sprit, tobak.
Men elektronik/spel är inte så billigt längre. Dem har typ samma priser som vi har i Sverige. Lite konstigt då dem inte tjänar lika bra som här i Sverige.
För några år sedan så kunde man köpa prylar rätt så billigt. Men som jag varna innan, spel köpta i polen kan vara på Polska. Flera år sedan köpte jag Warcraft 3 och allt var på Polska och det var väldigt skumt att spela :P. Men man kan komma runt det. Bara få tag i en eng instalations fil av spelet du köpt och sen använd den cdkey du fick med så löser det problemet.

Så kan man också göra, Smart

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Är inte kläder billigt?

På sommaren när alla gallerior har sommarreor så kan man verkligen göra bra fynd. Annars är det inte så billigt som det var för 10 år sedan då det typ var gratis.

Som någon sa tidigare är det skumt hur vissa saker kan vara lika dyra som i Sverige när de tjänar 2-4 gånger mindre än oss.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

På sommaren när alla gallerior har sommarreor så kan man verkligen göra bra fynd. Annars är det inte så billigt som det var för 10 år sedan då det typ var gratis.

Som någon sa tidigare är det skumt hur vissa saker kan vara lika dyra som i Sverige när de tjänar 2-4 gånger mindre än oss.

Man får väl hoppas på det bästa?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja. De har olika priser i olika regioner för att maximera sin vinst. Det är ingen välgörenhet de sysslar med.

Ingen som tänkt på att vi har ganska hög moms här jämfört med andra länder?
Något att tänka på

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ingen som tänkt på att vi har ganska hög moms här jämfört med andra länder?
Något att tänka på

Vad menar du nu? :S

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Vad menar du nu? :S

Alltså när du köper en produkt så går en viss procent till staten, det är ju moms (skatt).
För dom flesta produkter är det 25%, men för t.ex. mat så är det 6% har jag för mig.
Kolla på kvittot nästa gång du köper något så ser du att det står exakt hur mycket pengar
som går till statskassan. I alla fall så har vi högre moms än dom flesta andra länder,
den största anledning till att vi har dyrare grejer med.

Förresten ska du skaffa BF3 kan du lika gärna köpa här, svinbilligt egentligen.
Du kan få det för 169kr på Electroworld

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Alltså när du köper en produkt så går en viss procent till staten, det är ju moms (skatt).
För dom flesta produkter är det 25%, men för t.ex. mat så är det 6% har jag för mig.
Kolla på kvittot nästa gång du köper något så ser du att det står exakt hur mycket pengar
som går till statskassan. I alla fall så har vi högre moms än dom flesta andra länder,
den största anledning till att vi har dyrare grejer med.

Förresten ska du skaffa BF3 kan du lika gärna köpa här, svinbilligt egentligen.
Du kan få det för 169kr på Electroworld

Jaha, Nu fattar jag, Det ska jag göra

Ska köpa BF3 när jag kommer hem, Tänkte mest kolla om det fanns några roliga spel för en liten slant i polen

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ingen som tänkt på att vi har ganska hög moms här jämfört med andra länder?
Något att tänka på

Ja, hela 25% jämfört med 23% i Polen...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, hela 25% jämfört med 23% i Polen...

2% av 200 miljoner är ändå 2 miljoner

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

2% av 200 miljoner är ändå 2 miljoner

Oj, jag glömde att BF3 kostar 200 miljoner kronor att köpa... (Dvs förstår inte poängen i ditt inlägg)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Är inte kläder billigt?

Antar att det är alkohol? Tyvärr är man 14:/

Skulle inte förvåna mig om man får köpa sprit i polen vid din ålder:P Inget jag rekommenderar dock!!!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, hela 25% jämfört med 23% i Polen...

Skrivet av Tumnus:

2% av 200 miljoner är ändå 2 miljoner

Skrivet av Piece of Cake:

Oj, jag glömde att BF3 kostar 200 miljoner kronor att köpa... (Dvs förstår inte poängen i ditt inlägg)

Tror nog han menade att 2% är fortfarande någonting?, Om du kommer upp i högre summor så blir det alltid något ?

Skrivet av Albinfiskare:

Skulle inte förvåna mig om man får köpa sprit i polen vid din ålder:P Inget jag rekommenderar dock!!!

Haha, så dumma tror jag dom inte är?, Dock har de flesta urkass engelska

Visa signatur

Nils-Julius