USB till sata/bygga egen extern cd/dvd-brännare?

Permalänk
Medlem

USB till sata/bygga egen extern cd/dvd-brännare?

Hej, finns det någon möjlighet att bygga sig en egen extern cd/dvd-brännare?

Har alltid måsta ta fram sata kablar och en strömkabel från mitt nätagg varjegång jag t.ex ska bränna en skiva till gymmet.

Kan man med någon möjlighet bygga egen, av en helt vanlig intern cd/dvd-brännare med hjälp av USB sladdar och sata sladdar mm?

Vet att jag nog kan driva läsaren med USB ,men att få SATA och usb att funka tillsammans, hade varit en kul grej, annars köper jag nog en extern brännare bara.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Hej, finns det någon möjlighet att bygga sig en egen extern cd/dvd-brännare?

Har alltid måsta ta fram sata kablar och en strömkabel från mitt nätagg varjegång jag t.ex ska bränna en skiva till gymmet.

Kan man med någon möjlighet bygga egen, av en helt vanlig intern cd/dvd-brännare med hjälp av USB sladdar och sata sladdar mm?

Vet att jag nog kan driva läsaren med USB ,men att få SATA och usb att funka tillsammans, hade varit en kul grej, annars köper jag nog en extern brännare bara.

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&se...

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det går inte modda utan att måsta köpa någon adapter ?

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Du måste ha en usb sata brygga och det realistiska är att köpa den, är du rik kan du utveckla en egen och tillverka den om du vill.
Man måste ha samma interface på datorn som den optiska enheten, e sata går att använda om du har det, då slipper du usbkonverteringen om du har en satadrive.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.