Byta grafikkort med denna killen eller ej?

Permalänk

Byta grafikkort med denna killen eller ej?

Tjenare jag har en annons på Blocket där jag försöker sälja mitt XFX HD6970 2GB kort och har en snubbe som vill ge 1000kr... Men idag så fick jag mejl av en snubbe som vill byta kort med mig han får mitt XFX HD6970 och jag får hans ASUS GTX 660 Ti kort.

Frågade han varför han vill byta och fick detta som svar: "För att jag håller på med bitcoins och litecoins, har redan ett par ati kort men behöver fler så bytar ut mitt spelkort som jag mestadels köpte för att spela bf3. Men nu blev det andra planer. "

Vad tycker ni jag ska göra? Vill ju få så mycket pengar jag kan för har lite kärvt med pengar den närmaste tiden.

Permalänk
Avstängd

Gör bytet och sälj 660ti så lär du få mer när du säljer.

Permalänk

Okej, nån mer som tycker jag ska göra bytet?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av simpan105:

Okej, nån mer som tycker jag ska göra bytet?

Jag. 660 Ti > 6970 (totalt sett).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

bitcoins och litecoins. Vad har de med ATI kort att göra? Dåligt insatt så jag undrar bara.

Bytet i sig låter bra. Bara hoppas att kortet är funktionellt!

Permalänk
Medlem

Har inte speciellt bra på begagnad hårdvara gällande fel osv, men kan det inte vara lite tråkigt om kortet är ESD skadat eller liknande?
Men rent prestandamässigt så vinner ju ett 660ti i de flesta fallen om inte alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

bitcoins och litecoins. Vad har de med ATI kort att göra? Dåligt insatt så jag undrar bara.

Bytet i sig låter bra. Bara hoppas att kortet är funktionellt!

AMD/ATI funkar mycket bättre när det gäller bitcoin mining, Nvidia kort är så gott som värdelösa där.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

bitcoins och litecoins. Vad har de med ATI kort att göra? Dåligt insatt så jag undrar bara.

Bytet i sig låter bra. Bara hoppas att kortet är funktionellt!

Fungerar bäst på AMD kort.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Fungerar bäst på AMD kort.

Aha!

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

bitcoins och litecoins. Vad har de med ATI kort att göra? Dåligt insatt så jag undrar bara.

Bytet i sig låter bra. Bara hoppas att kortet är funktionellt!

Man kan mina sina bitcoins med GPGPU-beräkningar. Detta är Nvidia-kort extremt dåliga på, men AMD-kort är betydligt snabbare

Permalänk
Medlem

Gör bytet men se till att du får testa kortet i ett par dagar för att säkerställa att det inte har några fel.
Säg att ni har en testperiod på en vecka t.ex. som båda skriver under på. Under denna vecka får ni inte modifiera korten, ingen överklockning, inget kylarbyte etc. Om allt fungerar som det ska efter den veckan så skriver ni båda på att ni har testat korten och att ni genomför bytet.
På det här sättet slipper du problem om han försöker blåsa dig senare om han haft sönder kortet.

Permalänk

Han ville ha 700kr emellan så sa nej till honom då. Är liksom ute efter att få pengar till annat än dator eller elektronik.

Permalänk
Medlem

Vafan, sälj datorn. Har man dåligt med pengar räcker det väl med mobilspel!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|