Asrock gör spillsäkra moderkort

Permalänk
Medlem

Det här är ju riktigt nice men ge mig något som är ESD-säkert, då är det bara "shut up and take my money"

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nu gör du en på tok för grov förenkling här. Asbest är en väldefinierad sak (ett silikatmineral) vilket nanopartiklar inte är. Det går inte att säga att nanopartiklar generellt är farliga för att gruppen innehåller så många olika saker. Det är som att säga att mineraler är farliga för att asbest råkar vara dåligt för oss. Det finns massa nanopartiklar naturligt också. Visst ska vi undersöka om nya ämnen kan innebära en hälsorisk men det måste göras för varje enskilt ämne då det är helt omöjligt att klassa alla nanopartiklar som farliga eller ofarliga.

Ja jo visst gör jag det, stör mig bara på att ingen knappt ifrågesätter det. Har varit nån dokumentär för nåt år sedan osv, men inte så mycket mer. Nej absolut, men det finns så mycket produkter på marknaden med Nanopartiklar i känns det som, men knappt nåt prat/studier om dom. Det bör ju vara lite öppet tycker jag, vilka partiklar som ev kan vara farliga, hur många sorter som finns osv.

Sen så är det kanske svårt att komma till någon slutsats ännu, då det kanske mer är långsiktiga problem, men ett hum om det borde ju finnas.

Och om man säger såhär, är det en produkt eller ett ämne, som innehåller en farlig typ av nanopartiklar så kan man knappast anta att partiklarna är hela inneslutna i ämnet.

Återigen, folk handlar som idioter utan att ens tänka efter, om det nu är farligt på lång sikt, eller direkt farligt så kommer det bli som med Asbesten, det är så jag menar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fuck spillsäkert jag vill leva på kanten

Permalänk
Entusiast
Skrivet av saigon:

Ja jo visst gör jag det, stör mig bara på att ingen knappt ifrågesätter det. Har varit nån dokumentär för nåt år sedan osv, men inte så mycket mer. Nej absolut, men det finns så mycket produkter på marknaden med Nanopartiklar i känns det som, men knappt nåt prat/studier om dom. Det bör ju vara lite öppet tycker jag, vilka partiklar som ev kan vara farliga, hur många sorter som finns osv.

Sen så är det kanske svårt att komma till någon slutsats ännu, då det kanske mer är långsiktiga problem, men ett hum om det borde ju finnas.

Och om man säger såhär, är det en produkt eller ett ämne, som innehåller en farlig typ av nanopartiklar så kan man knappast anta att partiklarna är hela inneslutna i ämnet.

Återigen, folk handlar som idioter utan att ens tänka efter, om det nu är farligt på lång sikt, eller direkt farligt så kommer det bli som med Asbesten, det är så jag menar.

Fast att det är nano är helt irrelevant i sammanhanget egentligen. Man borde testa alla nya ämnen för hälsorisker. Det ska inte bara någon skillnad om det råkar vara nanopartiklar. Det har blivit ett så kallat buzzword med nano. Därför används det. Sen kom någon på att vissa kanske är farliga just eftersom de är små och då blev alla farliga för att folk i allmänhet och journalister i synnerhet inte har någon som helst koll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Greven.:

Fuck spillsäkert jag vill leva på kanten

Haha, quote of the day!