Vad tycker ni ? [Egen Låt]

Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni ? [Egen Låt]

Hej!

Tänkte bara höra vad ni tycker om min polares låt: http://www.youtube.com/watch?v=Nu0ftafATA0 hoppas detta inte räknas som marknadsföring så posten försvinner, åsikter kring låten uppskattas.

Han arrangerar även House Heaven Festival i Borås men tänker inte länka något då det kanske räknas som marknadsföring , hursomhelst åsikter kring låten är syftet med tråden!

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av knas123:

Hej!

Tänkte bara höra vad ni tycker om min polares låt: http://www.youtube.com/watch?v=Nu0ftafATA0 hoppas detta inte räknas som marknadsföring så posten försvinner, åsikter kring låten uppskattas.

Han arrangerar även House Heaven Festival i Borås men tänker inte länka något då det kanske räknas som marknadsföring , hursomhelst åsikter kring låten är syftet med tråden!

Trummor/rytm är lite platta<- Lite för hög diskant och inte tillräckligt mid, och för ljudliga. De ska kännas, inte höras och ta över melodin.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Tackar för svar, ska förmedla vidare detta

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av knas123:

Tackar för svar, ska förmedla vidare detta

Använd citera om du vill att jag ska hitta tillbaka.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Livsnjutare 😎

Lite väl mycket tjöt... men annars trevlig låt.

Håller dock med DavidtheDoom om att den är lite "platt", ös på mer vid varje ändring av melodin.

Återkoppla gärna med en non-vocal version ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Lite mer bas utan att döda öronen hade inte varit fel

Permalänk

För att vara en digitalt skapad låt är den väldigt platt. Om låten är:
|---|
Tycker jag den ska vara
|-----------------------------------|

Så du har en mall att utgå ifrån.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Trummorna behöver mer bas som folket här säger. Mer "omf". Tyckte också sången var lite väl skarp på vissa ställen, ner med de höga frekvenserna en aning.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

vart är basen? Är van vid Hardstyle och Heavy metal. så vad var det för pop-musiks bas? kom igen House är ju samma gren dom Hardstyle och det är vad det har att komma med?
bra låt i övrigt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

NIce låt, Men som de flesta säger.. Bas?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Stängde av efter att jag hörde autotune. Tyvärr detta gick inte hem för mig.

Permalänk

http://open.spotify.com/track/7JSbx0wqtgiw9JDxx4XiLj borde va samma bas som i den låten ^^

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Skrivet av Azured:

Stängde av efter att jag hörde autotune. Tyvärr detta gick inte hem för mig.

Man kan ge kritik även om det inte faller en i smaken. Lyssnar mest på metal men är ju ändå ganska enkelt att höra att låten saknar djup.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Bra låt, fortsätt så här så kommer dina låtar blir riktigt grymma! Tycker dock som andra att det skulle finnas lite mer bas, annars har jag väl inget att klaga på.

Permalänk

Ja basen är ju inte riktigt rätt. Det första jag reagerade var att sången känns lite svajig och osäker emellan åt.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Fint

Problemet med svag bas kanske beror på att upphovsmannen inte har tillräckligt bra högtalare själv så han inte kan höra hur det ska låta på ett system som klarar av bra bas? Eller så har han nedsatt hörselsinne.

Annars var den ok. Bra röst, bra melodi. Lite mainstream.

Basen borde komma in vid ca 0:48.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Själva låten kom inte igång förns ca 1:30 och det känns lite väl lång tid, det kommer ju mixas bort om låten skall spelas någonstan, ingen som lyssar på det. Mer bas japp japp, tycker la inte om dubstep som musik men ibland kan det vara skönt med bara bas och hög musik. Har hittat EN bra låt bra, välbalanserad.

https://www.youtube.com/watch?v=bT5bgAjiFxQ&list=RD02a-cJKfk3...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sweets589:

Trummorna behöver mer bas som folket här säger. Mer "omf". Tyckte också sången var lite väl skarp på vissa ställen, ner med de höga frekvenserna en aning.

Instämmer!

TS:
Tips är att kolla gärna hur klassisk musik är uppbyggd med undertoner och val av harmonier.

Metal och även Electronik är väldigt nära till Klassisk musik. Ofta närmre än modern "populär" musik.

Här är en låt som även den är balanserad utan för mycket bas utan lagom och leker lite runt.
http://www.youtube.com/watch?v=g5J_Gkx9eL8

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Tack för all respons, en ny version baserad på er kritik kommer inom kort då han höll med om många av era åsikter

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"