Hur modda crosshair funktion inbyggd i skärm?

Permalänk
Medlem

Hur modda crosshair funktion inbyggd i skärm?

Min skärm, en ASUS VG248QE har möjligheten att göra ett sorts overlay och visa egna crosshairs på skärmen. Skön funktion men nu är det så att dom lagt in leksaker till crosshairs istället för användbara saker.

Skulle vilja kunna göra egna kors och byta ut till normala kors och rödpunkt. Måste ju bara gå att hacka detta, men hur?

Så hjälp! hur moddar jag detta?

Permalänk
Medlem

Det bästa jag kan komma på vore att sätta ett klistermärke på skärmen. Low-tech ...
Kolla i scrapbooking-hyllan i hobbyaffären efter små pärlor eller liknande. Panduro har i alla fall små halvsvärer, vet inte om de finns i rött dock...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Skulle också vilja veta detta, en röd prick i mitten vore nice.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Medlem

Jo på gamla BF2 tiden så körde man dokument tape tricket med prick i mitten men nu vore det ju fint som fan om man istället bara kunde hacka monitorn på något sätt.

Permalänk

Hmm, detta var nytt. Har du djupgooglat på det? kanske finns någon därute som redan försökt sig på det. Verkar inte alls omöjligt då jag kan tänka mig att flash minnet i skärmen inte är speciellt krypterat likt en ex. xbox.

Det borde gå att ta sig in via simpla kontaktpunkter på skärmens moderkort, frågan är bara om dom kanske har gjort det löjligt enkelt med intern kontakt eller separata pins.

Har dock inte kunnat hitta några bilder på moderkortet så kan inte egentligen uttala mig alls om dessa möjligheter, så detta är bara spekulationer.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Varför inte bara höra av sig till Asus och fråga?

Permalänk
Avstängd

Sluta fuska.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Sluta fuska.

hahahahaha, rules are made to be broken

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Nån därute som har något bidrag till lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Varför inte bara höra av sig till Asus och fråga?

Har gjort det utan resultat.