Google Nexus 7 uppgraderas med trådlös laddning och högre upplösning

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 7 uppgraderas med trådlös laddning och högre upplösning

Inför konferensen Google I/O tävlar branschanalytiker om att föregå Android-makaren med specifikationerna för nästa generation av den storsäljande surfplattan Nexus 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jaha, nu börjar de klia i shopping-tarmen..:)

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Det står även Jelly Beans 4.3 i bilden... Oh No! Inte Android 5.0?

För övrigt är 7tummaren ointressant för mig, minimum är 10tum och allra helst 13,3tum.

Permalänk
Skäggig legend

AAAAAAAAAAAAH YEEAAAAH!!!

Ska bli ett rent jäkla nöje att verkligen leka med en Android enhet i rätt format och UPPLÖSNING!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Wooow, kanske ska bli ens första surfplatta?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Antar att minnskort inte är på tapeten?

Permalänk
Medlem

blir nog en sådan här i sommar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Det står även Jelly Beans 4.3 i bilden... Oh No! Inte Android 5.0?

För övrigt är 7tummaren ointressant för mig, minimum är 10tum och allra helst 13,3tum.

Rykten har rätt länge på nätet sagt att det är ny Jelly Bean version som gäller.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Antar att minnskort inte är på tapeten?

Inte på en Nexus, nej

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Hoppas de kommer till svenska återförsäljare fort, så man slipper importera om man känner sig otålig.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att detta blir min första platta och tillika första androidenhet. Men det beror på hur nästa iteration iPad mini ser ut och var prislappen på den hamnar.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Den verkar lovande! Nexus 7 har man funderat på men om dessa specifikationer stämmer bör man hålla ut!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och var precis på väg att beställa en Nexus 7. Icke!! Får hoppas, som tidigare foruminlägg, att den börjar säljas fort! Någon som vet något om detta?

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakalwe:

Hoppas de kommer till svenska återförsäljare fort, så man slipper importera om man känner sig otålig.

För egen del blir det nog snabbaste möjliga lösning om ryktena stämmer, perfekt att glo netflix på i sängen ju
...förutsatt att bildkvaliten är ok...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur ska apple kontra den här? ipad mini var ju fjantig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Älskar min N7:a och känner väl inte något större behov att uppgradera till den här, men skärmförbättringen är onekligen positiv.

Permalänk

Väntar spänt, frågan är dock om det är mer värt med en 10-tums-platta, dock verkar denna riktigt lovande.

Permalänk

Vill ha <3

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

När den kommer med 3g/LTE så blir det garanterat ett köp

Permalänk
Entusiast

Hoppas på en lågt klockad Snapdragon 800 SoC!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av exodeus:

Det står även Jelly Beans 4.3 i bilden... Oh No! Inte Android 5.0?

För övrigt är 7tummaren ointressant för mig, minimum är 10tum och allra helst 13,3tum.

Key Lime Pie lanseras troligen i höst/vinter so brukligt med en ny Nexus mobil, troligen från LG denna gången också av vad jag läst.

Permalänk

Om de gör 5 dollar förlust per enhet, varför säljer de den inte för 204 dollar i stället? Inte så att många kommer gråta över att behöva betaka 30kr mer, och google sparar miljoner? Känns lite onödigt att om man nu ska gå med förlust på själva försäljningen, varför göra det med så jättelite?

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Om de gör 5 dollar förlust per enhet, varför säljer de den inte för 204 dollar i stället? Inte så att många kommer gråta över att behöva betaka 30kr mer, och google sparar miljoner? Känns lite onödigt att om man nu ska gå med förlust på själva försäljningen, varför göra det med så jättelite?

Poängen med produkten är inte att google i första hand ska vinna på det genom N7. De vill pressa ner priset på surfplattor generellt. Där igenom säljs fler plattor och google får mer pengar

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Sjukt så mycket fina Android plattor det finns och kommer, tråkiga är att jag "tvingas" köpa en ipad tack vare att 80% av de spelen min dotter spelar bara finns till ios men alla appar jag själv använder finns till båda plattformarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Om de gör 5 dollar förlust per enhet, varför säljer de den inte för 204 dollar i stället? Inte så att många kommer gråta över att behöva betaka 30kr mer, och google sparar miljoner? Känns lite onödigt att om man nu ska gå med förlust på själva försäljningen, varför göra det med så jättelite?

Det är stor psykologisk skillnad på 199 och 204.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli intressant, jag hoppas på bra batteritid, Hoppas den är sjukt tunn och har IR för att styra apparater. För det priset

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Detta kan mycket väl bli min första platta. Funderade på en kindle att läsa på men känns som att man får mer för pengarna för en nexus. Jag har dessutom inga problem med att läsa på en vanlig skärm.

Permalänk
Medlem

Gått och funderat på en nexus 7 men nu får jag nog vänta på denna istället.

Angående standard för trådlös laddning så vågar jag nog satsa pengar på att Apple kommer hitta på en egen standard även om dom blir sist av alla aktörer på att lansera någon produkt som kan använda det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Sjukt så mycket fina Android plattor det finns och kommer, tråkiga är att jag "tvingas" köpa en ipad tack vare att 80% av de spelen min dotter spelar bara finns till ios men alla appar jag själv använder finns till båda plattformarna

Skickades från m.sweclockers.com

antar att du redan har en ipjong? varför köpa en till då? ge den till din dotter och köp dig själv en Nexus!

Permalänk
Medlem

Inget att fundera över ens. Den ska jag ha! Min gamla får la morsan ärva eller nåt sånt. Hon är värsta gaming nörden. 7tum är i mitt tycke den perfekta storleken. De enda jag gärna ser att de fixar är front högtalare och att den har samma pogopins så den gamla bordsdockan funkar.

Oavsett ett givet köp. Jag använder min n7 varje dag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum