Permalänk
Medlem

kylning till grafikkort

hej ! jag skulle behöva ett billigt sätt att sänka graderna på mitt grafik kort, jag har laddat ner msi afterburner men vill inte sätta fan speed så högt då mitt grafikkorts fläckten låter väldigt mycket. någon som har någon ide ?

(läste någon stans att en kille hade lagt en vanlig fläckt på grafik kortet skulle de funka ? och hur bra ? )

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vad har du för grafikkort och hur varm blir ditt grafikkort?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

vad har du för grafikkort och hur varm blir ditt grafikkort?

har ett radeon 7850 (med en fläkt) har inte riktigt koll men datorn stänger av sig pga av överhetta, och jag gissar på att det är grafik kortet

Permalänk
Avstängd

1. Kolla temperaturerna på kortet

2. Länka/visa gärna en bild på kortet

(3. http://www.inet.se/produkt/5322290/arctic-cooling-accelero-mo...)

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Palmsen:

har ett radeon 7850 (med en fläkt) har inte riktigt koll men datorn stänger av sig pga av överhetta, och jag gissar på att det är grafik kortet

ladda ner HWmonitor och säg vad du har i idel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Palmsen:

hej ! jag skulle behöva ett billigt sätt att sänka graderna på mitt grafik kort, jag har laddat ner msi afterburner men vill inte sätta fan speed så högt då mitt grafikkorts fläckten låter väldigt mycket. någon som har någon ide ?

(läste någon stans att en kille hade lagt en vanlig fläckt på grafik kortet skulle de funka ? och hur bra ? )

du vill inte att datorn skall stängas av pga överhettningen du får, och du vill inte ha fläkten rullande på den speed den automatisk vill för att kylakortet, då är det ända jag kan tänka på, Köp nytt kort, eller ny kylare till kortet eller lev med fläkten

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

jag tror inte ens att 7850 säljs med så "dåliga" kylare att det skulle ha värmeproblem?

har du inget luftflöde i datorn eller? säker på att det är grafikkortet?

hur kom du fram till att datorn stänger av sig pga överhettning?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F