Fredagspanelen 57: Intel Silvermont, Geforce GTX 780 på bild och mängder av moderkort

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

lite småkomiskt, Jonas säger "ta det med en nypa salt" samtidigt som en bild med arkitekturen Saltwell visas

Permalänk
Medlem

Jag gillar när fredagspanelen är 60 minuter. Lite kul att höra alla sidospår som uppkommer

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Haswell, GTX 780 och ...?

Permalänk

Är det bara jag, eller är det en minst en ambulans med i varje fredagspanel?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Stealthbomb:

Haswell, GTX 780 och ...?

Jonas och Emil missade en, det är totalt fyra stora lanseringar...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

35 minuter, Youtube stoppar videon var 20'e sekund... Ja det blir visst ännu en kul 3 timmars Fredagspanel.

Hoppas det är en Pizzahatare med denna veckan med.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Kortfattat denna vecka men gott nog, skål på alla er som är vakna/hemkomna så här sent.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

Till Jonas och redaktionen !

Kan ni vara snälla och hjälpa oss som är lite ljud känsliga, genom att antingen;
A) Stå och prata utan Bord.
B) Klä in bordet i musmattor så knogarnas "arbete" mot bordsskivan inte hör så förbeenat..
C) Kanske stå med händerna i byxfickorna under hela presentationen ?

Jag är medveten att detta inte är sänt ifrån SVT eller TV4, men är mycket intresserad av vad ni presenterar/pratar om,
detta bi ljud som nu stör mig kanske framstår som löjligt att klaga på, men skulle vilja jämföra det med er diskussion om Coil-ljudet... något som vissa hör, andra inte och därav stör sig på eller inte...
Eftersom det nu finns olika sätt att åtgärda det på skulle det vara mycket sorgligt att sluta titta/lyssna på er, för att ni antingen nonchalerar era (vissa) lyssnare eller rent av gör det för att jävlas... hur som haver det är störande, även om det för vissa framstår som en bagatell, så tycker jag att det skulle kunna fixas till relativt enkelt så alla kan njuta av era sköna > Fredagsmys <

Alltså på riktigt, är du seriös??? Med ditt ABC och grejer, ska dom stå med händerna i fickan som pingviner??? Fyfan vad kinkigt, vad spelar det för roll om bordet hörs??? Dom trummar ju inte på ett par congas direkt. Har man inte helt trasig hörsel så hör man bordet ja, man behöver inte vara stålmannen för att höra det, så som du får det att låta i ditt inlägg. Hade det handlat om ett konstant bakgrundsljud på >16000Hz, ja då kan vi snacka störande. Detta är ju ett helt naturligt och dovt ljud, hur kan du störa dig så mycket på det? Jag tycker tom. att det är mysigt. Ja, det är verkligen löjligt att klaga på måste jag säga, så pass löjligt att jag känner mig tvungen att svara med detta.

Bra jobbat Swec, fortsätt precis likadant! Mycket trevlig panel rakt igenom utan konstigheter!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Ett nytt X-Wing är det jag helst skulle se om vi snackar spel på Star Wars licenser. Samt ett traditionellt äventyrsspel i sann LucasArts anda som utspelar sig i original triologins tidsålder. VARFÖR gjorde de inte det på 90-talet? Indy fick ju några.. Hade älskat SW adventure..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Kranisch

Bra jobbat boys, stort tack för denna uppdatering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Alltså på riktigt, är du seriös??? Med ditt ABC och grejer, ska dom stå med händerna i fickan som pingviner??? Fyfan vad kinkigt, vad spelar det för roll om bordet hörs??? Dom trummar ju inte på ett par congas direkt. Har man inte helt trasig hörsel så hör man bordet ja, man behöver inte vara stålmannen för att höra det, så som du får det att låta i ditt inlägg. Hade det handlat om ett konstant bakgrundsljud på >16000Hz, ja då kan vi snacka störande. Detta är ju ett helt naturligt och dovt ljud, hur kan du störa dig så mycket på det? Jag tycker tom. att det är mysigt. Ja, det är verkligen löjligt att klaga på måste jag säga, så pass löjligt att jag känner mig tvungen att svara med detta.

Bra jobbat Swec, fortsätt precis likadant! Mycket trevlig panel rakt igenom utan konstigheter!

Jag har faktiskt gjort ett inlägg också om detta för några veckor sedan. Kanske kan verka löjligt att ens nämna saken för vissa men de hörs jävligt ljudligt iallafall på min rigg och i mina hörlurar. Tyvärr kan jag komma på mig själv att mer sitta och lyssna efter dom klonkade ljuden (som faktiskt är förhållandevis rätt höga) istället för att faktiskt höra vad som sägs. Naturligtvis ska ju grabbarna få vara naturliga och inte stå som några fåntrattar med händerna i fickorna men kanske går att göra någon enkel åtgärd bara om nu inte majoriteten tycker att de är "mysigt" förstås.

Jag har inte för avsikt att sluta lyssna i vilket fall och kommer knappast bli döv eller något heller men de är iallafall såhär jag upplever de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tal666:

för att ni antingen nonchalerar era (vissa) lyssnare eller rent av gör det för att jävlas..

Det där är ju rätt onödigt sagt och mycket märkliga antaganden.

Permalänk
Medlem

haha den är japansk:) Känns som dem hört med gnäll över capxon

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jonas och Emil missade en, det är totalt fyra stora lanseringar...

Ska bli kul och se vilka dom andra 2 stora lanseringarna blir.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Vore inte helt fel om panelerna kunde delas som torent, gissar att vi skulle ha skapliga uppload-hastigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Är målet att gå ner i vikt på 1700-2000kcal? Kan du dela med dig av din ämnesomsättning i så fall?

Om man är riktigt överviktig och stor så räcker det med att äta runt 2500 kcal per dag så går man ned i vikt. Sen när man närmar blir lättare så kan man minska på kcal intaget ytterligare.

Permalänk
Medlem

UNDERBART. Tack igen för ett tyvärr lite kortare program men ack så bra. Helgen är fullbordad!

Visa signatur

MBPR 15.4" - 2.6 GHz Intel Core i7 - 16 GB 1600 MHz DDR3 - NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB - 256 GB SSD - OS X 10.9.2

Permalänk
Medlem

Att vara Ambivilant angående så mycket...

Att ha en åsikt innebär att man visar sina ståndpunkter, en del anser att detta är skrivet i sten, andra anpassar sig efter rådande och nya kunskaper...

Detta skrivs till följd av att medlemmen PORRAZ är upprörd över mitt sätt att skriva och framföra mina synpunkter och därför känner jag mig nödgad att förtydliga ett par saker...

Jag tror på kommunikation men då jag själv brister i förmåga att enbart uttrycka mig i enkla uttryck som, ja, nej eller döö ballt alltså... etc,
så utgår jag ifrån att människor kan göra vissa skillnader i vad som skrivs, vad det betyder och att saker kan ha en eller flera betydelser utifrån vilket perspektiv det granskas/läses utifrån...
*skriver jag enbart Ljudet är för högt, Så kan man antingen förstå att ljudet är för högt i själva inspelningen Eller,
att jag är en idiot som inte förstår att jag kan sänka ljudet själv...
* Tycker jag att Månen lyser för starkt så kan man fråga sig vad jag menar eller säga; att vad går du på för droger... ?

När jag nu tog upp Ljudet gör jag det i skenet att andra redan påpekat detta... De i Redaktionen är medvetna att vissa stör sig på detta !
De har diskuterat detta och det ÄR en relativt personlig sak, hur man uppfattar bi ljud, ticks eller uppförande, etc.
Nej jag tror inte de medvetet jävlas eller Skiter i "vissa" lyssnare/medlemmar utan snarare beror det på att man ej tar saken på allvar...
eller glömmer bort sig... Vilket de är i sin fulla rätt att göra OM de så vill !
- Eftersom vi som medlemmar kan avnjuta detta och andra saker kostnadsfritt OCH utifrån perspektivet, vill vi titta så gör vi... vill vi lyssna så gör vi... etc.
Jag kunde skrivit via interna mejlsystemet och undvikit kritiska röster, både för och emot i frågan men såg det inte som ett problem att Jag (man) har en åsikt som kunde/borde/kan/ ska lyftas fram...

Om du nu inte läste hela min föregående text / Porraz och andra så avslutas denna med, "" att kunna njuta av.."" Detta skrivs inte av någon som har problem med hur "showen" framförs, vad som sägs eller visar på att jag enbart är allmänt kritisk,
Jag uppskattar alla Sweclockers Jobb och speciellt Grabbarna Bus Jobb [E&J] ! De är stört sköna när de flummar ut i raljerande om diverse saker...
Och eller tyvärr, ja... jag är seriös, lika mycket som jag kan vara oseriös eller enbart skämta om saker så anser jag att jag och andra som nu uppfattar detta bi ljud; som för övrigt INTE ÄR HELA VÄRLDEN, men som jag finner störande... Därför drog jag några Förslag på hur detta kunde undvikas, med en viss glimt i ögat... ( för de som då inte uppfattade, Lustigheterna, ber jag om ursäkt för er torra humor )

Men saken som sådan och andemeningen i mitt inlägg är som vanligt, att påvisa, upplysa eller visa intresse, allt för att folk skall vara medvetna om att saker uppfattas på olika sätt, OM man inte är medveten om att något kan/uppfattas på ett visst sätt; hur skall då de/jag/vi förstå att vi behöver förändra eller göra saker på ett annat sätt. ?
Man behöver inte och kanske inte vill förändra sig (saken/uppförandet.m.m. ) men min åsikt är att om man inte pratar om det.. så kanske man inte vet att "problemet" existerar..

Slutligen, jag som du /ni kan tycka tänka och skriva vad vi vill, det innebär inte att alla har samma åsikter, det måste även jag ta hänsyn till, så om nu någon fortfarande inte förstår, så är det inte mycket jag kan göra.

Hälsningar, Han som är Allvarlig.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk

Sitter i solen på balkongen med en Xide och fredagspanelen.. Chill som tusan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Skrivet av draal:

Testa att följa vad som står på den här sidan fungerade för mig iaf.

http://mitchribar.com/2013/02/how-to-stop-youtube-sucking-win...

funkar suveränt! tack tack tusen tack! underbar fräsch känsla man får när youtube äntligen rullar på smidigt... aaah=)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

intel iris, den kommer att använda ram utöver de 128 mb dram som den har gissar jag. Jag undrar om man kan bygga en hyfsad fläktlös dator med haswell trots allt. Lite svårt att köra GTX utan fläkt/vattenblock dock.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Anställ praktikanter nu när ni har fullt upp :). Finns en del folk på forumet som skrivit fina recensioner och kanske vill hjälpa till? Lycka till med testandet iaf

Permalänk
Medlem

Blir en Söndagspanel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Tja! Kör ju min "unna" dag på fredagar, upplägget är ju periodisk fasta. Vanligtvis kör man ju ett ätarfönster som är öppet lite längre än vad en fredagspanel är. Men jag försöker alltid _MULA_ i mig allt innan showen är slut. Denna vecka hade jag inte räknat med 34minuter dock, så jag kan säga att jag mår extremt dåligt just nu, känns som att jag skulle kunna lägga mig i en snödriva och dö.

Resten av veckan äter man ju inte så här dock, då är det 1700-2000kcal strikt diet.

Jag tror det är en bättre ide att ta allting med måtta istället. Du skulle nog må bättre och/eller gå ner mer.
Unna dig något litet lite oftare istället för att slänga i dig massor en gång i veckan, det tror jag skulle vara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läs en gång till

Läste fel.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)