Permalänk
Medlem

Ritplatta & 2 Skärmar

Hej, SweC!

Min syster ska köpa en ritplatta men undrar hur det kommer fungera med 2 skärmar. Har läst en del på Google men de flesta trådarna där är gamla.
Men som jag har förstått det så verkar det som att ritplattan använder båda skärmarna och rita på.

Hon vill ha så att endast 1 skärm används så hon kan använda hela plattan till 1 skärm.

Permalänk
Medlem

Har en wacom tablet hemma själv och det fungerar väldigt smidigt att ställa in hur man vill att den fungerar med flera skärmar. Är inte hemma just nu för att kunna beskriva exakt men jag har t.ex. satt upp att touchfunktionen använder alla mina tre skärmar medan när man använder pennan så används bara mittenskärmen. Vet ej hur det är för andra märken en Wacom dock

Visa signatur

Photo enthusiast, IT-geek, coder, designer & self-proclaimed pixel-peeper. All in all I have a strange interest in collecting light with electronic devices in unusual but specific ways.

Permalänk

Vad har hon för ritplatta? Till min Wacom Intuos4 finns alternativ att välja vilken skräm den ska vara aktiv mot eller skala den aktiva ytan på plattan.

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markymarks3D:

Vad har hon för ritplatta? Till min Wacom Intuos4 finns alternativ att välja vilken skräm den ska vara aktiv mot eller skala den aktiva ytan på plattan.

Har inte köpt någon ännu, men det blir nog inte något över 1000 kr iaf.

Permalänk

Läste lite fort där. Wacom Bamboo tycker man borde ha liknande programvara.

Edit: Bamboo är billigare ritplattor från Wacom bör tilläggas.

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markymarks3D:

Läste lite fort där. Wacom Bamboo tycker man borde ha liknande programvara.

Edit: Bamboo är billigare ritplattor från Wacom bör tilläggas.

Jo, är väl den som var tänkt nästan, men verkar inte som den klarar av 2 skärmar på det sättet vi har tänkt Recensionen här "- Problem med två skärmar. Eftersom denna produkt är designad till en skärm så kan det vara svårt att styra då skärm ytan är så pass mycket mer avlång än själva ritbrickan är. I mitt fall behövde jag hålla pennan ganska nära brickans kant för att rita i mitten av min huvudskärm."

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=evTtZH27mH4

Enligt denna videon ser det ut att vara lätt att ställa in så att den bara motsvarar en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

http://www.youtube.com/watch?v=evTtZH27mH4

Enligt denna videon ser det ut att vara lätt att ställa in så att den bara motsvarar en skärm.

Ahh, tack så mycket för den videon, verkar som det blir en Bamboo nu då

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Jo, är väl den som var tänkt nästan, men verkar inte som den klarar av 2 skärmar på det sättet vi har tänkt Recensionen här "- Problem med två skärmar. Eftersom denna produkt är designad till en skärm så kan det vara svårt att styra då skärm ytan är så pass mycket mer avlång än själva ritbrickan är. I mitt fall behövde jag hålla pennan ganska nära brickans kant för att rita i mitten av min huvudskärm."

Jag använder exakt den där ritplattan på två skärmar men bara för att spela med. Jag har för mig att det du frågar om går att ändra i inställningarna så det blir som man vill ha det, 95% säker.