Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det där rör mig inte i ryggen. Jag röstar inte på honom. Jag röstar på ett parti.
Kortfattat så röstar jag på det parti som ger mig störst ekonomiska förutsättningar. Alla andra alternativ är irrellevanta.

Troll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Absolut inte. Tycker skatterna är galet för höga och begränsar friheten för mycket.
Jag vill behålla mer av mina pengar så jag själv kan besluta vad jag vill göra med dem. Litar inte på att staten förvaltar mina skattepengar på bästa sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Absolut inte. Tycker skatterna är galet för höga och begränsar friheten för mycket.
Jag vill behålla mer av mina pengar så jag själv kan besluta vad jag vill göra med dem. Litar inte på att staten förvaltar mina skattepengar på bästa sätt.

Jag jobbar på att starta upp mitt eget parti, Samlingspartiet. Ett mellanting mellan socialliberalism och liberaldemokraternas partiprogram. Kan nog vara något för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag tror att du missade poängen med artikeln

Jag förstod poängen med artikeln, det förändrar inte det faktum att de underbygger sin ståndpunkt med konstig logik om att sänkt skatt med X procent för alla är orättvist. Sedan delar jag inte synen på att ökade skillnader i löner skulle vara något otvivelaktigt dåligt i ett land där skillnaderna är väldigt små (vilket verkar vara något artikeln vill hävda). Jag tycker helt enkelt de bygger en ståndpunkt baserat på antaganden som de själva inte angett en grund för.

Skrivet av astrob0y:

, men eftersom du anser att den är fylld av vänsterretorik samt att du tycker att skatten är problematisk så är nog en röst på det borliga blocket något för dig. Om du tycker att deras högerretorik om att sänkt skatt är bästa sättet att utveckla ett land och att det är sossarnas fel när deras reformer (som vanligt) inte fungerar praktiskt är korrekt

Jag inser att "vänsterretorik" var lite provocerande och jag editerade därför inlägget då jag inte hade för avsikt att provocera.

Jag har aldrig sagt att jag håller helt med om de borgligas idéer och vissa reformer som gjorts främst inom välfärdsdelarna har varit rent dåliga och inte genomtänkta alls. Det jag däremot sagt var att de i det stora hela har fört en väldigt bra ekonomisk politik för att vi skulle klara oss genom denna kris extremt bra.

Var skriver jag något om att det är Socialdemokraternas fel när reformer inte fungerat praktiskt? Det jag sa var att det är fel av artikelförfattaren att säga att folk tecknar sjuk-/inkomstförsäkring på grund av den borgliga politik. Varför skall alla börja lägga ord i munnen på varandra så fort man diskuterar politik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag jobbar på att starta upp mitt eget parti, Samlingspartiet. Ett mellanting mellan socialliberalism och liberaldemokraternas partiprogram. Kan nog vara något för dig.

Ja det skulle kanske vara intressant.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig röstat i ett riksdagsval och kommer troligen aldrig göra det. Det är inte värt mödan.

Folk tycks rösta av samma anledning de hejar på sportlag. De vet att de egentligen inte har någon förmåga att påverka om laget vinner eller inte men vill ändå känna sig delaktiga.

Permalänk
Medlem

För mig finns det endast ett parti villket är PiratPartiet!

En röst på nån av dom bruna partierna mitt i sörjan (dvs s,m,c,mp,fp,kd) gör ju ingen som helst skillnad då alla har exakt samma politik i dags läget (och vallöften är ju inget man kan lita på för fem öre från dessa partier dom säger ju en sak och gör tvärtom när det väl kommer till kritan).
Sen har vi ju denna förbannade övervakningsiver som alla dessa bruna partier (och sd) vurmar så in i helvete för (ipred,fra,teledatalagen för att ta några saker som alla bruna och sd tycker är bra saker att ha i sverige).
SD gillar ju detta för att det då blir lättare att hålla reda på och då helst slänga ut alla invandrae,osv.

Sen har vi EU alla bruna partier vill ju ge bort all makt till EU så mycket det bara går och då INTE till Euparlamentet (där dom folkvalda sitter) utan makten ska gå till dom ej folkvalda sokm inte går att avsätta heller krävas att dom tar ett ansvar,osv.
SD vill ju officiellt ut ur EU men OM det INTE går så tycker även dom att det är bra med mer makt till EU.
Samma sak med euro (som är en katastrof) alla bruna partier vill ha euro i sverige (vet ej hur SD vill i denna fråga)

Det enda liiiiiiiiiite vettiga parti i dessa frågor (övervakning,EU) är ju V som är kritiska till EU,euro och övervakning (om dom inte har ändrat sig nyligen vilket inte alls är en omöjlighet inom dagens större partier) men i övrigt så finns det inte en sak som tilltalar mig inom V.

Så då finns det bara PP kvar som ett vettigt alternativ (där det i alla fall finns en chans att komma in i riksdagen).
Vi har ju PP att tacka för att tex ACTA vart nedröstat (med väldigt liten marginal) i EU.
Visserligen slog sig ju S för bröstet och sa att det var dom som sänkte ACTA ja visst utan deras nej röster så hade ACTA gått igenom MEN ca 2-3 veckor innan så tyckte S att ACTA var det bästa sen färdig skivat bröd men alla protester fick dom ju att ändra sig (så inerst inne var detta enbart ett populistiskt röstande och INTE vad dom igentligen ville).

Sen har vi FRA utan PP (som var dom som satte bollen i rullning) så hade det med all säkerthet röstats igenom utan att några hade vetat om denna nya lag samma sak med ipred,teledatalagen.
Teledatalagen har ju i tyskland lett till drastiskt minskade samtal till hjälplinjer som tex sjukvård,psykvård,präst,barns hjälplinjer,osv (detta är ju inget bra enligt mig).

Se att PP inte är nåt att rösta på för dom vil bara ladda ner skit och det lagligt är väldigt missvissande ja visst så finns detta med i partiprogramet men är långt ifrån det viktigaste.
Det vikitgaste är privatlivet dvs att ha så lite övervakning som möjligt,osv.
Studier i,om london så har flera kommit fram till att alla deras kameror löser ungefär lika många brott som 2 till anställda poliser hade gjort och då kostar kamerorna miljader (pund) varje år 2 poliser till kostar ju väldigt högt räknat 100.000 (pund) per polis (en liten skillnad är det ju heller?)

Sen till er som INTE röstar och inte tänker göra det heller!
Röstar ni inte så kan ni inte säga ett skit om hur hög skatt,krånlig byråkatri,osv,osv vi har heller att det är fel och det ska vara så istället, övervakning är skit och ska bort,osv,osv,osv,osv,osv.
Detta för att ni genom att INTE rösta inte har försökt att ändra på saken och därmed inte bryr er om sådana små saker och ska således inte klaga på dom heller då ni inte ens har lagt 2min på att lägga en lapp i ett kuvert.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Föredetting

Det lutar åt att utvandra i protest.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det lutar åt att utvandra i protest.

Rösta med fötterna. Har själv liknande tankar fastän jag bor i Finland och tycker inte något av partierna precis har samma åsikt som jag och med regeringar med sex partier så är det rätt obetydligt vem du röstar på.

Permalänk
Medlem

Givetvis ska jag rösta på Parti Populär

Deras partiprogram går nämligen inte att klå:

  • Snabbare kötider för dig
    I alla sammanhang, Parti Populär lovar att minska just dina kötider med minst två tredjedelar och om vi får majoritet så ska vi minska dem med hela två fjärdedelar!

  • Sänkt skatt för dig
    Vi kommer att sänka din skatt så enkelt är det, mellanskillnaden kommer vi ta från andra människor du ogillar tillexempel direktörer och parkeringsvakter!

  • Nobelpris till Astrid Lindgren
    Det får vara slut med Svenska Akademins Kulturfascism! I vår jämställdhetsagenda ingår det att öka andelen kvinnliga nobelpristagare och vem bättre än Astrid Lindgren!

  • Bättre TV program
    Det får vara nog med skiten på TV. Parti Populär har sin inställning klar: TV måste bli bättre.

  • Fler Parkeringsplatser
    Till skillnad från riksdagspartierna så ser vi landsbygdens behov och vi kommer att tillfredställa dem med råge! Varför har vi en massa larviga bibliotek kvar? jo för att dom andra inte vill att du ska kunna komma in till stan, de tycker nämligen inte om verklighetsfolk. Men vid oss vid makten kommer inte HCE inte längre vara nåt mumbojumbo utan en schysst parkeringsplats!

  • Billigare bensin
    Bensinen är alldeles för dyr, vi ska göra den billigare!

  • Flyktingförläggningar någon annanstans
    Där du slipper se dem!

  • Högre betyg
    Vi lovar att höja dina barns betyg med minst 30% över en 5 års period.

I övrigt ska sägas att Parti Populär har en femstegs plan för hur Sverige ska vinna fotbolls VM, Eurovision och Hockey Allsvenskan.

(när ett parti för en alltigenom konkret agenda så är det i regel inte ett parti utan en hobby för dumskallar.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Jag jobbar på att starta upp mitt eget parti, Samlingspartiet. Ett mellanting mellan socialliberalism och liberaldemokraternas partiprogram. Kan nog vara något för dig.

Riktig plan eller trollas det? Det behövs som ett seriöst alternativ iaf.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv

Valet 2014 Blir självklart SD, Då de är det enda partiet som vågar prata om invandringen som är ett stort problem i detta land och blir bara värre och värre. Jag klar inte äns av att se på Efterlyst längre för jag blir så förbannad för 98% av alla rån och skit är invandrare. Men det räcker inte vi ska ta in FLER av dom.. Men därimot så har jag ingenting imot dom som sköter sig och jobbar som en vanlig Svensson familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Valet 2014 Blir självklart SD, Då de är det enda partiet som vågar prata om invandringen som är ett stort problem i detta land och blir bara värre och värre. Jag klar inte äns av att se på Efterlyst längre för jag blir så förbannad för 98% av alla rån och skit är invandrare. Men det räcker inte vi ska ta in FLER av dom.. Men därimot så har jag ingenting imot dom som sköter sig och jobbar som en vanlig Svensson familj.

Ja med tanke på att 98% av alla rån och skit begås av invandrare idag så lär ju 196% begås av dem begås av invandrare inom tio år om inget görs åt saken.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Valet 2014 Blir självklart SD, Då de är det enda partiet som vågar prata om invandringen som är ett stort problem i detta land och blir bara värre och värre. Jag klar inte äns av att se på Efterlyst längre för jag blir så förbannad för 98% av alla rån och skit är invandrare. Men det räcker inte vi ska ta in FLER av dom.. Men därimot så har jag ingenting imot dom som sköter sig och jobbar som en vanlig Svensson familj.

Jag skulle gärna vilja se din källa till den statistiken. Såvitt jag vet så finns ingen sån statistik. Man skiljer inte på hur folk ser ut eller var de kommer ifrån när man tar fram brottsstatistik. Blir lite larvigt när folk bara drar siffror rakt ur luften.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Jag skulle gärna vilja se din källa till den statistiken. Såvitt jag vet så finns ingen sån statistik. Man skiljer inte på hur folk ser ut eller var de kommer ifrån när man tar fram brottsstatistik. Blir lite larvigt när folk bara drar siffror rakt ur luften.

Har du kollat på Efterlyst nångång? "mannen hade brytning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Har du kollat på Efterlyst nångång? "mannen hade brytning"

Så säger han att du inte har belägg för vad du säger! Fy bubblan vad nedrig ozo64 är

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Står mellan Vänstern (i vanlig ordning) och Sossarna den här gången. Önskar att det fanns ett ordentligt socialdemokratiskt parti att rösta på nuförtiden. Sossarna har glidit alldeles för långt mot mitten. Det skulle behövas ett parti som gick tillbaka till grunden för socialdemokratin, då skulle jag gladeligen lägga min röst på dem.

Skiter fullständigt i invandrarfrågan. Den är underordnad allt annat som behöver förändras. Kan vi genomföra de förändringar som behövs så kommer invandringsfrågan vara meningslös.

Så det blir nog sossarna för min del, i brist på bättre alternativ. För borgarna har suttit vid makten för länge nu.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Valet 2014 Blir självklart SD, Då de är det enda partiet som vågar prata om invandringen som är ett stort problem i detta land och blir bara värre och värre. Jag klar inte äns av att se på Efterlyst längre för jag blir så förbannad för 98% av alla rån och skit är invandrare. Men det räcker inte vi ska ta in FLER av dom.. Men därimot så har jag ingenting imot dom som sköter sig och jobbar som en vanlig Svensson familj.

Ska inte säga att man inte får tycka vad man vill men det där lät väldigt rasistiskt
Jag är också emot alla invandring men av andra skäl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jacke3:

Ska inte säga att man inte får tycka vad man vill men det där lät väldigt rasistiskt
Jag är också emot alla invandring men av andra skäl

Tycker inte jag, men idag så är det ju allt rasistiskt att säga i Sverige.. Och sjunga på skolavslutningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Tycker inte jag, men idag så är det ju allt rasistiskt att säga i Sverige.. Och sjunga på skolavslutningen

Så du motiverar ett obekräftad påstående med ett till obekräftad påstående och ännu ett obekräftat påstående?

Eller om man nu ska vara petig:

Du motiverar ett falskt påstående (98% av bovarna är invandrare) med ett falskt påstående (att allt ses som rasism) och lägger till ännu ett orelaterat men fortfarande falskt påstående (att man inte får sjunga på skolavslutningen.)

Det senare är rätt kul eftersom problemet med skolan i kyrkan har funnits väldigt länge och stammar ur frikyrkorörelsen snarare än nutida invandring.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Riktig plan eller trollas det? Det behövs som ett seriöst alternativ iaf.

Jobbar på det så snabbt som jag kan nu... Sitter och skriver på partiprogram just nu och hoppas kunna ta första steget med att starta en förening nu under sommaren.

Ifall intresset finns så kan jag inom kort publicera det som jag än så länge har tagit fram.

Permalänk
Skrivet av anon142735:

Tycker inte jag, men idag så är det ju allt rasistiskt att säga i Sverige.. Och sjunga på skolavslutningen

Du har en poäng där men det har med att folk ska överdriva om vad som är rasistiskt och inte
Håller med dig om att det är fel, det ska vara frivilligt att sjunga med på skolavslutningen men att ta bort det helt är bara fel
Sen ska vi ju inte ta upp det med att vara utklädd till pepparkaksgubbe...

Men i ditt fall pekar du ut speciellt invandrarna och påstår att de står till svars för 98% av brotten i detta landet
Det anser jag som rasistiskt
Men det är bara min åsikt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Huzzbutt:

Så du motiverar ett obekräftad påstående med ett till obekräftad påstående och ännu ett obekräftat påstående?

Eller om man nu ska vara petig:

Du motiverar ett falskt påstående (98% av bovarna är invandrare) med ett falskt påstående (att allt ses som rasism) och lägger till ännu ett orelaterat men fortfarande falskt påstående (att man inte får sjunga på skolavslutningen.)

Det senare är rätt kul eftersom problemet med skolan i kyrkan har funnits väldigt länge och stammar ur frikyrkorörelsen snarare än nutida invandring.

När jag skrev 98% var jag inte seriös de jag tänkte på var att det var mycket invandrare om jag inte mins fel så så Leif Gw persson att över 70% Av alla brott är invandrare vilket är mycket. https://www.realisten.se/2009/11/26/leif-gw-persson-tydlig-om... .. Allt som han sa står inte med

"I tv-programmet Efterlyst som sänds på TV3 på onsdagar blev Leif GW Persson ovanligt frispråkig under gårdagens program. Efter att ha visat ett reportage om ett brutalt misshandelsrån där sju icke-svenskar knivhugger och misshandlar en person samt tar hans värdesaker när han ligger blödande på marken råkade Leif GW Persson försäga sig." RIKTIGT ÄCKLIGT GJORT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Står mellan Vänstern (i vanlig ordning) och Sossarna den här gången. Önskar att det fanns ett ordentligt socialdemokratiskt parti att rösta på nuförtiden. Sossarna har glidit alldeles för långt mot mitten. Det skulle behövas ett parti som gick tillbaka till grunden för socialdemokratin, då skulle jag gladeligen lägga min röst på dem.

Skiter fullständigt i invandrarfrågan. Den är underordnad allt annat som behöver förändras. Kan vi genomföra de förändringar som behövs så kommer invandringsfrågan vara meningslös.

Så det blir nog sossarna för min del, i brist på bättre alternativ. För borgarna har suttit vid makten för länge nu.

Jag trodde att vänsterpartiet var socialdemokratiska nu? Vad får dig att luta mer mot socialdemokraterna än vänsterpartiet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

När jag skrev 98% var jag inte seriös de jag tänkte på var att det var mycket invandrare om jag inte mins fel så så Leif Gw persson att över 70% Av alla brott är invandrare vilket är mycket. https://www.realisten.se/2009/11/26/leif-gw-persson-tydlig-om... .. Allt som han sa står inte med

Har GW rätt?

Skrivet av anon142735:

"I tv-programmet Efterlyst som sänds på TV3 på onsdagar blev Leif GW Persson ovanligt frispråkig under gårdagens program. Efter att ha visat ett reportage om ett brutalt misshandelsrån där sju icke-svenskar knivhugger och misshandlar en person samt tar hans värdesaker när han ligger blödande på marken råkade Leif GW Persson försäga sig." RIKTIGT ÄCKLIGT GJORT!

Låter äckligt men är hursomhelst irrelevant.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Huzzbutt:

Har GW rätt?

Låter äckligt men är hursomhelst irrelevant.

Förstår inte vart du vill komma? Menar du att fast invandrare gör massa skit och lever på bidrag ( inte alla ) Så ska dom vara välkommna till sverige? Vill veta hur du tänker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det gör de flesta unga om de inte är med i de röda ungdomsförbunden. Det låter alltid bra med låg skatt för en som inte vet vad välfärd betyder Inget illa mot dig, utan det är min erfarenhet som jag generaliserar.

Hehe, jo så kanske det är.. Dock är det inte alls låga skatter som lockar, utan mera andra "ideologiska" tankar eller vad man säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Förstår inte vart du vill komma? Menar du att fast invandrare gör massa skit och lever på bidrag ( inte alla ) Så ska dom vara välkommna till sverige? Vill veta hur du tänker?

Det är jag som ställer frågorna: Har GW rätt?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Förstår inte vart du vill komma? Menar du att fast invandrare gör massa skit och lever på bidrag ( inte alla ) Så ska dom vara välkommna till sverige? Vill veta hur du tänker?

Ponera att 10 invandrare kommer in. En av invandrarna begår ett brott. Ska då nästa våg av invandrare inte komma för att en av invandrarna som kom i den föregående vågen begått ett brott?

Permalänk
Medlem

Inte för att jag får rösta; Vänstern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI