Nvidia släpper Geforce Drivers 320.14 beta för Metro: Last Light

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 320.14 beta för Metro: Last Light

Inför lanseringen av den grafiskt påkostade shootern Metro: Last Light släpper Nvidia en optimerad drivrutin för moderna grafikkort i Geforce-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta spel alltså!

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Sjukt nice och bra timing, längtar verkligen till Fredag.

Permalänk
Medlem

En recension på spelet har släppts. Låter som vilket modernt fps-lir som helst :/
Tänker prova spelet hos en vän för att bilda mig en egen uppfattning.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130513/metro-last-light...

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Lira precis igenom metro 2033

FETT!!!

Lätt samma klass som Thief serien, Half-Life serien och Skyrim.

Permalänk
Medlem

Någon info om en mer stabilare beta? Föra betan fick jag blåskärmar av hela tiden, inte bara jag som haft problem med den heller. Första beta drivaren jag faktiskt haft problem med också.

För stunden vågar jag inte installera denna i alla fall. Vart ganska trött på att burken blå skärmade ett par ggr om dagen med förra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Släpptes inte denna betan i slutet på mars..? Haft 314.22 i minst en månad vet jag iaf!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Lira precis igenom metro 2033

FETT!!!

Lätt samma klass som Thief serien, Half-Life serien och Skyrim.

Metro 2033 var helt OK, dock alldeles för kort. Jag fick ut 14 timmar av det spelet. Skyrim räckte i 375 timmar innan jag tröttnade.

Samma klass? I think not...

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vispen123:

Släpptes inte denna betan i slutet på mars..? Haft 314.22 i minst en månad vet jag iaf!

Huh? Någon är lite snurrig
Det här är 320.14 Beta inte 314.22.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Gillar Metro 2033...kommer säkerligen att gilla detta med! Stämningen och atmosfären i spelet är sjukt gripande!

Hoppas storyn är bra så att det inte ''spelas fram känslan'' finns i spelet.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

En recension på spelet har släppts. Låter som vilket modernt fps-lir som helst :/
Tänker prova spelet hos en vän för att bilda mig en egen uppfattning.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130513/metro-last-light...

Metro är allt annat än "vilket modernt fps-lir som helst" som du beskriver det. Utmanar dig att hitta ett FPS-spel som erbjuder liknande atmosfär med undantag för Stalker spelen. Metro 2033 är ett av de mest minnesvärda spelen jag har rört och även om det kan ses som linjärt ur en kritikers synvinkel är det inte något man tänker på när man spelar. Dessutom är detta ett singleplayer spel, alltså inte direkt "vilket modernt fps-lir som helst" då 9/10 FPS spel idag stödjer just mutliplayer.

Det var planerat med MP till Metro: Last Light men jag tror det togs bort för att i min mening skapa en bättre spelupplevelse. Om du inte har kört igenom Metro 2033 än så rekommenderar jag dig att köpa och göra det, kostar knappt 25kr hos GMG. Låt inte det låga priset avskräcka dig, spelet är trots allt över 3år gammat. Du borde spela första innan du ger dig in i andra tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Metro 2033 var helt OK, dock alldeles för kort. Jag fick ut 14 timmar av det spelet. Skyrim räckte i 375 timmar innan jag tröttnade.

Samma klass? I think not...

Kvalité framför kvantitet?

Jag tröttnade på skyrim. Gjorde inte det på Metro.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är en stabil driver än?

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Kvalité framför kvantitet?

Jag tröttnade på skyrim. Gjorde inte det på Metro.

Folk har olika preferenser, borde inte vara speciellt svårförstått.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Metro är allt annat än "vilket modernt fps-lir som helst" som du beskriver det. Utmanar dig att hitta ett FPS-spel som erbjuder liknande atmosfär med undantag för Stalker spelen. Metro 2033 är ett av de mest minnesvärda spelen jag har rört och även om det kan ses som linjärt ur en kritikers synvinkel är det inte något man tänker på när man spelar. Dessutom är detta ett singleplayer spel, alltså inte direkt "vilket modernt fps-lir som helst" då 9/10 FPS spel idag stödjer just mutliplayer.

Det var planerat med MP till Metro: Last Light men jag tror det togs bort för att i min mening skapa en bättre spelupplevelse. Om du inte har kört igenom Metro 2033 än så rekommenderar jag dig att köpa och göra det, kostar knappt 25kr hos GMG. Låt inte det låga priset avskräcka dig, spelet är trots allt över 3år gammat. Du borde spela första innan du ger dig in i andra tycker jag.

Har spelat igenom metro 2033 och atmosfären är fantastisk. Det råder de ingen tvekan om. Gameplay känns unikt och på samma gång inte.
Dåligt optimerat. Annars ett helt ok spel!

Vad beträffar Last light har jag inte provat det ännu så jag kan inte yttra mig om det är bra eller dåligt, utan det är en känsla jag fick när jag läste recensionerna. Hålla hand genom spel dödar hela spelkänslan för mig. Har ingen betydelse hur pass fin atmosfär spelet har. Fördummar man ner spelet är det inte bättre än bf3 sp eller cod-spelen, tycker jag iaf. Håller dock med dig om spelen skiljer sig på mp från andra moderna fpser.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd

Fixar 320.14 alla problem med 320 då?
Artifakter och annat i vissa spel, speciellt BF3. På alla möjliga olika grafikkort, 480/670/680 osv.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Fungerar inte till quad SLi. Senaste som fungerar är 314.07.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Skrivet av Mineralvatten:

Folk har olika preferenser, borde inte vara speciellt svårförstått.

Håller med totalt. Jag antar att detta inte var riktat till mig.

Var det något som körde med pil vapnet eller luft(kulor) vapnen i metro?

Permalänk
Medlem

319.17 till linux är annars väldigt bra

Permalänk

Härligt med nytt Metro, dock inte lika härligt att alla vapen jag sätt hittills har varit i princip identiska med vapnen från Metro 2033, förutom det skumma minigun-shotgunnet, och grafiken är identisk, den största skillnaden jag sett är den horribelt fula klockan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Längtar, Metro 2033 var nog bland de sista riktigt bra SP FPS spelen jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Har spelat igenom metro 2033 och atmosfären är fantastisk. Det råder de ingen tvekan om. Gameplay känns unikt och på samma gång inte.
Dåligt optimerat. Annars ett helt ok spel!

Vad beträffar Last light har jag inte provat det ännu så jag kan inte yttra mig om det är bra eller dåligt, utan det är en känsla jag fick när jag läste recensionerna. Hålla hand genom spel dödar hela spelkänslan för mig. Har ingen betydelse hur pass fin atmosfär spelet har. Fördummar man ner spelet är det inte bättre än bf3 sp eller cod-spelen, tycker jag iaf. Håller dock med dig om spelen skiljer sig på mp från andra moderna fpser.

Uhm, vad menar du med "hålla hand", syftar du på alla tips mm?

Permalänk
Medlem

Äntligen Metro!
Läst alla böcker om och om och om..Spelat 2033 flera gånger..Alla slut!
Äntligen, efter 2-3 års väntan! Släpps Metro Last Light..Bara 4 dar kvar..
Äntligen har man en anledningen till att sitta vid datorn och vara glad igen:)

Permalänk
Skrivet av magma86:

En recension på spelet har släppts. Låter som vilket modernt fps-lir som helst :/
Tänker prova spelet hos en vän för att bilda mig en egen uppfattning.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20130513/metro-last-light...

TB verkar tycka annat, och jag själv tycker han har ganska bra smak

Skrivet av Rikimaru:

Metro 2033 var helt OK, dock alldeles för kort. Jag fick ut 14 timmar av det spelet. Skyrim räckte i 375 timmar innan jag tröttnade.

Samma klass? I think not...

14 timmar? du skämtar väl. Då har man ju inte spelat det ens. 25 timmar minst skall alla räkna med att få ut, speciellt med Ranger mode

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

har inte spelat metro 2033 så jag undrar om jag behöver göra det innan last night släpps eller om det är ny story?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

har inte spelat metro 2033 så jag undrar om jag behöver göra det innan last night släpps eller om det är ny story?

spela metro2033. En av de mer intensiva och spännande fps på länge. Last ligh ska höra samman med spelet. Metro 2033 finns billigt på greenmnangaming (en sida som är ok:ad av steam)
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/metro-2...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Om vi ska diskutera dessa drivisar och inte bara spelet så ska tydligen detta vara det som optimeras från 314.22:

Citat:

Performance Boost – Increases performance by up to 20% for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 314.22 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:

GeForce GTX 660:

Up to 20% in Dirt: Showdown
Up to 18% in Tomb Raider
Up to 10% in Metro: Last Light
Up to 8% in StarCraft II
Up to 6% in Sniper Elite V2
Up to 6% in Metro 2033
Up to 6% in Far Cry 3
Up to 6% in Deus Ex: Human Revolution
Up to 5% in F1 2012

GeForce GTX 660 SLI:
Up to 17% in Dirt: Showdown
Up to 18% in Tomb Raider
Up to 9% in Metro: Last Light
Up to 9% in Assassin’s Creed III
Up to 7% in StarCraft II
Up to 6% in Far Cry 3
Up to 6% in Deus Ex: Human Revolution
Up to 6% in Battlefield 3
Up to 5% in BioShock: Infinite
Up to 5% in F1 2012

SLI Technology
Added SLI profile for Alien Fear
Added SLI profile for Call of Juarez: Gunslinger
Added SLI profile for Dead Island: Riptide
Added SLI profile for Dragon Sword
Added SLI profile for Neverwinter
Added SLI profile for Far Cry 3: Blood Dragon
Added SLI profile for GRID 2
Added SLI profile for Human Head 2
Added SLI profile for Remember Me
Added SLI profile for The Walking Dead: Survival Instinct
Updated SLI profile for Natural Selection 2
Updated SLI profile for Resident Evil 6
Updated SLI profile for Trackmania 2: Canyon

Någon som provat dem ännu?

Permalänk
Inaktiv

AMD: var är er Catalyst 13.5 WHQL!?

Permalänk

det ska bli så jävla kul att spela Metro last light, längtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

AMD: var är er Catalyst 13.5 WHQL!?

i framtiden

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F