Knaster/hack när man lyssnar på musik och dylikt.

Permalänk
Medlem

Knaster/hack när man lyssnar på musik och dylikt.

Tjena!

Har lite problem med att ljudet hackar eller knastrar när man lyssnar på musik eller har på ljud allmänt vilket är ganska irriterande. Har inte haft problemet innan utan det kom vid byte till Windows 8 (officiell upplaga, laglig osv), någon som vet vad detta beror på?

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem

Dåliga drivrutiner?
Kan även tänka mig interna störningar, kör du med det inbyggda ljudkortet?

Jag har en massa bakgrundsbrus och knaster på mitt interna ljudkort.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Har testat att uppdatera drivrutiner för både grafikkort och även ljudkort, men det har inte hjälpt... Använder det inbyggda ljudkort för högtalarna och har ett Corsair Vengeance 1500 som kör via USB, så inbyggt ljudkort på det borde det väl vara, men knastrar där med...

Kanske borde uppdatera drivrutiner för moderkortet också, om det finns några nya det vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bumpar min egna gamla tråd då dessa problem återigen har uppstått, stör mig något enormt på att man inte kan lyssna på musik utan att det ska behöva knäppa/knastra i headsetet eller högtalarna...

Permalänk

Hur löste det sig sist? Försvann problemet?

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Har testat att uppdatera drivrutiner för både grafikkort och även ljudkort, men det har inte hjälpt... Använder det inbyggda ljudkort för högtalarna och har ett Corsair Vengeance 1500 som kör via USB, så inbyggt ljudkort på det borde det väl vara, men knastrar där med...

Kanske borde uppdatera drivrutiner för moderkortet också, om det finns några nya det vill säga.

Skickades från m.sweclockers.com

headset med USB behöver du inget ljudkort för vad jag har hört

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

om du har knaster i ett usb headset så är något fel på jordningen till usb styrkretsen, kolla om det funkar utan knaster i en annan usb port då många moderkort har 2 styrkretsar för usb. mitt sabertooth z77 har intels standard styrkrets och en usb3.0 styrkrets från asmedia och jag har inget knaster i mina astro a40 genom astro mixamp (ett usb ljudkort) i någon av mina portar

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Hur löste det sig sist? Försvann problemet?

Det försvann, kommer dock inte ihåg hur, men problemet är nu tillbaka igen...

Skrivet av vinsent10:

headset med USB behöver du inget ljudkort för vad jag har hört

Nä, inte vad jag har hört heller, det ska ju vara inbyggt i själva headsetet...

Skrivet av deilwynna:

om du har knaster i ett usb headset så är något fel på jordningen till usb styrkretsen, kolla om det funkar utan knaster i en annan usb port då många moderkort har 2 styrkretsar för usb. mitt sabertooth z77 har intels standard styrkrets och en usb3.0 styrkrets från asmedia och jag har inget knaster i mina astro a40 genom astro mixamp (ett usb ljudkort) i någon av mina portar

Jag börjar också misstänka jordning nånstans, konstigt dock när allt fungerade felfritt på ett lan jag var på i helgen, och när jag kom hem i söndags så började det knastra igen (inte bara i headsetet utan i högtalarna också). Datorn får ström genom samma port som innan (där det fungerade felfritt innan jag skulle på lanet), ytterst konstigt om jag får säga det själv.