Permalänk
Medlem

AMD eller Nvidia.

Okey så nu ska jag köpa nytt graffe och jag vet ej helt vilken , då jag ska inhandla mitt graffe på Amazon.fr pga att jag bor i frankrike.
Så min budget ligger runt 2500kr-3500kr.
Jag spelar FPS samt väldigt mycket multiplayer spel så då är antingen 7950 eller 7970 ett klart ja för mig har även kollat på GTX 670 och GTX 680.
Ett 7950 kostar 2400kr på amazon och en 670 kostar ca 3500kr + på amazon.
Fråga då vad tycker ni är lämpligaste i pris jag vill kunna få så jädra bra prestandard för mitt pris såklart och jag tycker 2400kr för ett 7950 är jävligt bra.
Jag siktar på MSI eller ett ASUS kort , andra märken är inte en tanke för mig alls.

Jag vill betala så lite pengar som möjligt såklart, jag vill ha rena svar och inget bråk om AMD eller Nvidia.

Permalänk
Medlem

Sååå för att inte starta ett fanboy krig.

Ta ett 7970 eller ett 680. Båda är bra kort och har små nackdelar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast

Om det nu bestämt måste vara från Amazon så får det väl bli HD 7950't om du vill spara en tusing för det kortet kan klockas upp i GTX 670s nivå ganska lätt och om du har tur så kan det till och med klockas lika högt som ett GTX 670 kan klockas

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Entusiast

7950 är mest bang for the buck, du kan klocka upp det i så att det presterar bättre än stock 680.

Permalänk

Har hört av många att AMDs drivrutiner krånglar mycket

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Har hört av många att AMDs drivrutiner krånglar mycket

Skrivet av Blargmode:

7950 är mest bang for the buck, du kan klocka upp det i så att det presterar bättre än stock 680.

Skrivet av Sisyfos:

Om det nu bestämt måste vara från Amazon så får det väl bli HD 7950't om du vill spara en tusing för det kortet kan klockas upp i GTX 670s nivå ganska lätt och om du har tur så kan det till och med klockas lika högt som ett GTX 670 kan klockas

Såg de att http://www.amazon.fr/MSI-OC-graphique-Geforce-PCI-Express/dp/...

MSI GTX-670 blir bara ca 500kr dyrare och de känns rätt värt egentligen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AndyB91:

Såg de att http://www.amazon.fr/MSI-OC-graphique-Geforce-PCI-Express/dp/...

MSI GTX-670 blir bara ca 500kr dyrare och de känns rätt värt egentligen.

Jag är inte fanboy till något av företagen men jag valde Nvidia över AMD nu senast, verkade som det mest problemfria valet. Dock tror jag inte AMD har kvar något nämnvärt av sina problem, inte med singelkortslösningar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

Har hört av många att AMDs drivrutiner krånglar mycket

Du har "hört" att AMDs drivrutiner krånglar mycket, har du själv fått uppleva det?
Jag har en bror och 7 kompisar som använder sig utav AMD-kort, dom har inte problem med det och inte heller haft någonsin.

Permalänk
Skrivet av Madz:

Du har "hört" att AMDs drivrutiner krånglar mycket, har du själv fått uppleva det?
Jag har en bror och 7 kompisar som använder sig utav AMD-kort, dom har inte problem med det och inte heller haft någonsin.

huehuehue

Sa bara vad jag har hört, du behöver inte dra grovaste lacken för det....

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart