"www.ralphlaurenoutlettsverige.net" En pålitlig hemsida?

Permalänk
Medlem

"www.ralphlaurenoutlettsverige.net" En pålitlig hemsida?

Hej, hittade den här hemsidan när jag letade kläder, alla plagg är det ca 50% av originalpriset på, och jag undrar om företaget är pålitligt och om kläderna är äkta.
Mvh

Permalänk
Medlem

Felstavat "Outlet" samt nedan så... Hehe...knappast:

Domain Name ..................... ralphlaurenoutlettsverige.net
Name Server ..................... ns1.dns100.net
ns2.dns100.net
Registration Date ............... 2013-03-01 00:00:00
Expiration Date ................. 2014-03-01 00:00:00
PunyCode ........................

Registrant Name ................. Wang Zhong Yan
Registrant Organization ......... Yinhua Silicone Rubber Products Co., Ltd.
Registrant Address .............. ,Huiteng Building 1306
Registrant City ................. quanzhoushi
Registrant Province/State ....... fujiansheng
Registrant Postal Code .......... 000000
Registrant Country Code ......... CN
Registrant Phone Number ......... +86.05569343 -
Registrant Fax .................. +86.05569343 -
Registrant Email ................

Administrative Name ............. Wang Zhong Yan
Administrative Organization ..... Yinhua Silicone Rubber Products Co., Ltd.
Administrative Address .......... ,Huiteng Building 1306
Administrative City ............. quanzhoushi
Administrative Province/State ... fujiansheng
Administrative Postal Code ...... 000000
Administrative Country Code ..... CN
Administrative Phone Number ..... +86.05569343 -
Administrative Fax .............. +86.05569343 -
Administrative Email ............

Technical Name .................. Wang Zhong Yan
Technical Organization .......... Yinhua Silicone Rubber Products Co., Ltd.
Technical Address ............... ,Huiteng Building 1306
Technical City .................. quanzhoushi
Technical Province/State ........ fujiansheng
Technical Postal Code ........... 000000
Technical Country Code .......... CN
Technical Phone Number .......... +86.05569343 -
Technical Fax ................... +86.05569343 -
Technical Email .................

Billing Name .................... Wang Zhong Yan
Billing Organization ............ Yinhua Silicone Rubber Products Co., Ltd.
Billing Address ................. ,Huiteng Building 1306
Billing City .................... quanzhoushi
Billing Province/State .......... fujiansheng
Billing Postal Code ............. 000000
Billing Country Code ............ CN
Billing Phone Number ............ +86.05569343 -
Billing Fax ..................... +86.05569343 -
Billing Email ...................

Permalänk
Inaktiv

Virus sida också !!

Permalänk
Medlem

Tänkte väl detta! Fanns inte på prisjakt heller.. Tack så mycklet. Min syster satt med denna sidan uppe när jag kom hem och tänkte direkt att det var något lurt

Permalänk
Medlem

Haha ''nya pradukter'' bra där ww.ralphlaurenoutlettsverige.net

url
Permalänk

"Spara 53%mindre" Fick mig att smygfnissa.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Registration Date ............... 2013-03-01 00:00:00

Yinhua Silicone Rubber Products Co., Ltd

Skrivet av Fille88:

Hmm..
Låter nåt lite för bra för att vara sant så är det oftast så. Banka i din syster det, eller dig själv, eller vem som nu hittade sidan egentligen

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

"Verkar något för bra för att vara sant, då är det för bra för att vara sant."

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

aldrig i helvete att den är legit. femtom olika varningssignlaren gick av bara jag läste namnet. Även om det är flera sammansatta ord (felstavat, lol!) så skulle en seriös firma aldrig ha ett så långt och komplicerat namn...

Permalänk
Medlem

Haha "Kontakta oss"-sidan:

SIDAN HITTADES INTE
404 Fel�...
Denna texten kan �ndras fr�n Definiera Sidor Hanteraren som finns under Verktyg i Admin.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att inte skriva ut länken med url-taggar, så att man inte råkar hamna på potentiell virussida av misstag.

Att tråden finns är dock bra, så att googlare hittar lurifax-sidan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Hmm..
Låter nåt lite för bra för att vara sant så är det oftast så. Banka i din syster det, eller dig själv, eller vem som nu hittade sidan egentligen

Mjo sant, men lager 157 är ju en legit affär med väldigt bra priset

Permalänk
Inaktiv

Det måste inte vara virus eller scam.. men om det inte är det så är det i alla fall kinakopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det måste inte vara virus eller scam.. men om det inte är det så är det i alla fall kinakopior.

Det är ju scam om det är kinakopior.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anzen:

Det är ju scam om det är kinakopior.

Det jag menade var att dom kanske inte länsar ditt konto... vilket jag även tror att du förstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det jag menade var att dom kanske inte länsar ditt konto... vilket jag även tror att du förstod.

Tänkte faktiskt inte på det. :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Nej, någon SQL-injektion blir det inte. Det är olagligt, och diskuteras därför inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

*Tråd rensad*

Nej, någon SQL-injektion blir det inte. Det är olagligt, och diskuteras därför inte.

Menat som ironiskt inlägg, ursäkta mig.

Mailade till deras webhotell som verkar ligga i England, bad dem ta en extra titt på denna sida.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Energo:

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

Ser den äkta ut för dig, eller hur verifierar du att den är äkta? Kom ihåg att piraterna inte är dumma allihopa, många kan vara nästan identiskt lika till äkta, men ändå inte.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Energo:

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

Registrerad för några minuter sedan och endast svarat i denna tråd....
Verkar väldigt mysko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Energo:

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

Grattis, du fick hem din piratkopia.

Permalänk
Medlem

hahaha ofta det där är legita varor kopior 100%

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Energo:

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

Haha kolla när kontot är registrerat, det är uppenbart inte en riktig kund

Hade dock vart fascinerande och få lite siffror på hur många som faktiskt luras när sidan är så uppenbart scam och dåligt gjord.

Folk som är så desperata att köpa märkes kläder billigare så dom lyckas blunda för alla varningsklockor.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille88:

Hej, hittade den här hemsidan när jag letade kläder, alla plagg är det ca 50% av originalpriset på, och jag undrar om företaget är pålitligt och om kläderna är äkta.
Mvh

Det finns väldigt många sidor som dessa som alltså säljer piratkopior. Varumärken som förekommer ofta är Ralph Lauren, Canada Goose, Fjällräven osv. Vanligaste produkterna är dyra jackor och handväskor.

Vid leverans är det inte ovanligt att fel modell, storlek samt färg levereras. Om man klagar erbjuds man ofta rabatt eller en mycket billig produkt gratis vid nästa inköp.

Du kan glömma att driva ett konsumenträttsligt ärende mot dessa aktörer.

Bästa sättet att kolla upp dessa företag just nu är att kolla på domänregistreringen, om den pekar mot asien eller är registrerad så att ägare inte framgår (GoDaddy etc.) är det en säker indikation på att det rör just piratkopior.

Om du beställer ett exemplar som fastnar i tullen kommer de förstöra exemplaret, om du beställer många exemplar och det fastnar i tullen kommer de förstöras samt så kommer du få ett otrevligt brev från varumärkesinnehavarens jurister.

Om man har betalt via kort och fått felaktig leverans, försändelsen beslagtagen av tullen eller om leverans uteblir bör man noga samla ihop den dokumentation man har (orderbekräftelse, kvitto, leveransmeddelande, bilder och beskrivning på den levererade produkten, kopia på tullens brev m.m.) och sedan göra en skriftlig kortreklamation hos din bank, du hittar blanketter på bankens hemsida.

Om man har betalt via Paypal dylikt finns det ofta något förfarande som motsvarar kortreklamation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Energo:

Det var faktiskt så att jag beställde en polo från denna sida och den var äkta samt utger samma pris som det står på sidan, håller med om att den ser lite mysko ut men det funkade för mig.

lol. Hur många gånger har man sett en helt nyreggad user med 1 post som försöker framhäva att X företag är pålitligt.

You are not fooling anyone bud.

Permalänk
Rekordmedlem

Det verkar väl seriöst att ett företag som verkar vara en kinesisk gummifirma (om man kollar på vad registraren heter) reggar en felstavad domän som innehåller ett varumärke och säljer märkeskläder och sedan får stöd från en nyreggad användare som gör sin första post...

Det luktar inte lite illa, i bästa fall säljer de kopior, i värsta fall är det rent bedrägeri.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.